AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #1 Del Skrevet 9. desember 2023 hører stadig at kvinner ikke blir utdanka før den er i slutten av 40 årene, men det stemmer ikke helt med realiteten rundt meg. Føler at kvinner blir satt til side rundt 27-32 også enda mer utestengt etter 33. ser at de dater menn de faktisk ikke hatt sett mot retningen til. Merker også en hopp i match av menn som ellers ikke fikk match tidligere. Hva er deres syn? ps. Vil helst ikke høre skrøner om at en kvinne på 70 får fortsatt like mye oppmerksomhet av 20 åringer. Anonymkode: 65ac3...da2 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #2 Del Skrevet 9. desember 2023 Tenker det handler like mye om livsfaser som alder. Svangerskap, unger, etc. Hvis en kun ser på fysisk attraktivitet er det klart at en barnløs kvinne på 35 år holder seg bedre enn ei på samme alder med 3 unger. På den andre siden finnes det jo menn som helt sikkert foretrekker hu med 3 unger. Anonymkode: e61d1...109 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #3 Del Skrevet 9. desember 2023 Kan ikke si at jeg føler med spesielt "utdanket". Men jeg er barnløs og har økonomien på stell da. K44. Anonymkode: 60fe5...53c 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 9. desember 2023 #4 Del Skrevet 9. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (23 minutter siden): hører stadig at kvinner ikke blir utdanka før den er i slutten av 40 årene, men det stemmer ikke helt med realiteten rundt meg. Føler at kvinner blir satt til side rundt 27-32 også enda mer utestengt etter 33. ser at de dater menn de faktisk ikke hatt sett mot retningen til. Merker også en hopp i match av menn som ellers ikke fikk match tidligere. Hva er deres syn? ps. Vil helst ikke høre skrøner om at en kvinne på 70 får fortsatt like mye oppmerksomhet av 20 åringer. Anonymkode: 65ac3...da2 Jeg er ikke i tvil om at kvinnene rundt deg blir avdanka i 40-årene, satt til side omtrent når de er 27–32 og når de fyller 33 blir de umiddelbart utestengt fra alt av realitet rundt deg. samtidig går det skrøner i omgangskretsen din om kvinner i 70-årene som får like mye oppmerksomhet som "ukjent" av 20-åringer. Du må bruke mindre tid på å føle hva andre gjør. Om du har hacket masse profier i stedet for å leve ditt eget liv, kan du det, og har du glede å sladre om at blabla gjør det, men hvor vil du med dette bortsett fra å fotelle at du stalker vennekretsen din? Endret 9. desember 2023 av Helene1982 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #5 Del Skrevet 9. desember 2023 I den grad kvinner blir «avdanket» når de når en viss alder så er det vel bare snakk om at de kommer ned på det nivået som vi menn har hatt hele livet? At den oppmerksomheten som mange «normale» kvinner opplever fra 20 til 32 er «unormal»? Anonymkode: da071...353 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snusmumrikke Skrevet 9. desember 2023 #6 Del Skrevet 9. desember 2023 (endret) Vi kan jo generalisere og synse i vei, siden det er vedtatt og opplest at eldre damer er gått ut på dato, men i praksis er det ikke alltid sant at voksne kvinner ikke er attraktive, og alle unge kvinner er det. Jeg tenker at skal man vurdere noe slikt på egne vegne, er det bedre å se på nivået av oppmerksomhet man får her og nå, og sammenligne det med før, fordi det er så store forskjeller i hvor attraktive folk er i det hele tatt. En annen ting er jo hvem man ønsker å være attraktiv for. De mest attraktive mennene velger seg gjerne de mest attraktive kvinnene, og vise versa, ut fra personlige preferanser og idealene i den tiden de vokser opp. Disse er ikke normen. Yngre kvinner har sin valuta i form av fruktbarhet og duggfriske ungdom, som fremstår friskere, åpnere og mer energiske. Men ALLE unge damer er ikke like attraktive, bare fordi de er unge. De som er velsignet med pene trekk, et behagelig vesen og et godt lynne, kan i større grad velge og vrake enn de som ikke har samme attributtene. (Merk; veldig pene og sure/kjipe damer er ikke mer attraktive enn en dame med utseende som er temmelig ordinært men med en personlighet som er sjarmerende og varm, uansett alder). Eldre kvinner (over 40) har for øvrig også sin valuta, har jeg oppdaget. Hva som skjer etter femti, seksti og sytti aner jeg ikke, men om damer føler de mister draget i slutten av tjueeårene ville jeg sett nærmere på to ting; "i hvilken grad tar jeg vare på meg selv" (både fysiske, mentalt og emosjonelt) og "hva slags menn regner jeg som attraktive" (er kriteriene for snevre, er det mange om beinet, dvs sirkulerer jeg rundt de få, mest attraktive mennene, som kan velge og vrake på det jevne?) Endret 9. desember 2023 av snusmumrikke 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 9. desember 2023 #7 Del Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): I den grad kvinner blir «avdanket» når de når en viss alder så er det vel bare snakk om at de kommer ned på det nivået som vi menn har hatt hele livet? At den oppmerksomheten som mange «normale» kvinner opplever fra 20 til 32 er «unormal»? Anonymkode: da071...353 Jeg er imponert over at kvinner helt opp i 40 og til og med 70 er i vennekretsen til TS. Jeg lurer på omstendighetene rundt dette samfunnet. De har åpenbart ikke internett, så de føler seg frem til sannheter. Er det disse mennene som blir avvist i første omgang? Er det slik TS vet at de blir akseptert senere? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KallePils Skrevet 9. desember 2023 #8 Del Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): I den grad kvinner blir «avdanket» når de når en viss alder så er det vel bare snakk om at de kommer ned på det nivået som vi menn har hatt hele livet? At den oppmerksomheten som mange «normale» kvinner opplever fra 20 til 32 er «unormal»? Anonymkode: da071...353 Korrekt. Bortsett fra at helt ned på den gjennomsnittlige mannens nivå kommer nok de fleste kvinner i praksis aldri. For det er fryktelig lavt. Så her er det noe galt med premisset. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 9. desember 2023 #9 Del Skrevet 9. desember 2023 KallePils skrev (Akkurat nå): Korrekt. Bortsett fra at helt ned på den gjennomsnittlige mannens nivå kommer nok de fleste kvinner i praksis aldri. For det er fryktelig lavt. Så her er det noe galt med premisset. Jeg mener selv at jeg ikke har for høye preferanser til menn. Jeg forventer at de ikke omtaler kvinner som hunder med godt lynne og behagelig vesen, og en som jeg kan ta med hjem til faren min uten at han sier noe som ligner: kvinner som er duggfriske og har valuta som fruktbarhet. faren min hadde sannsynligvis blitt bekymret for min mentale helse. Hadde jeg derimot tatt med en vakker mann som var penest når han ikke sa noe, hadde han nok syntes at det var et bedre valg. Det han ønsker for meg er selvsagt en oppegående, smart og respektfull mann som kjæresten min. 7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #10 Del Skrevet 9. desember 2023 KallePils skrev (12 minutter siden): Korrekt. Bortsett fra at helt ned på den gjennomsnittlige mannens nivå kommer nok de fleste kvinner i praksis aldri. For det er fryktelig lavt. Så her er det noe galt med premisset. At mange menn kan tenke seg en kjæreste i fertil alder er ikke noe mer eller mindre umoralsk enn at mange kvinner kan tenke seg en mann som kan danse eller ta hånd om huset eller snakke om følelser. At mange kvinner liker menn som snakker om følelser betyr ikke at sånne som meg som synes at det er kleint må gå singel igjennom livet, men kanskje at markedet er litt trangere. Jeg forstår ikke helt hvorfor det trigger noen kvinner å på KG så veldig å snakke om menns alderspreferanser. Eller, jo, jeg forstår at noen har nedsettende og ufin språkbruk og at man reagerer på det. Alle har vel lyst til å være attraktiv. Men at noen blir så sure og kommer med så mange mer eller mindre troverdige anekdoter som skal «bevise» det motsatte hver gang en mann sier det opplagte: menn prioriterer ungdommelighet og ynde høyt, det forstår jeg ikke. Anonymkode: da071...353 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #11 Del Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): hører stadig at kvinner ikke blir utdanka før den er i slutten av 40 årene, men det stemmer ikke helt med realiteten rundt meg. Føler at kvinner blir satt til side rundt 27-32 også enda mer utestengt etter 33. ser at de dater menn de faktisk ikke hatt sett mot retningen til. Merker også en hopp i match av menn som ellers ikke fikk match tidligere. Hva er deres syn? ps. Vil helst ikke høre skrøner om at en kvinne på 70 får fortsatt like mye oppmerksomhet av 20 åringer. Anonymkode: 65ac3...da2 Snart 50, og blir stadig bedt ut at gutter på 30 pluss minus, av og til ned på 20. Men de er mest ute etter milf konseptet. Der jeg jobber er jeg mer tilgjengelig for prat med folk generelt. Så jeg tenker at mange som klager over atcdetver vanskelig å møte folk, så er det fordi man ikke er der folk er. Jeg jobber i bar hver helg, og får ikke slike tilbud mellom søndag til torsdag, da det er kunnfredag og lørdag jeg er synlig for folk. Men de to dagene får jeg mange tilbud. Så man må faktisk bare løfte på rumpa og lomme seg ut. Kanskje prøve helt andre steder også Anonymkode: aa3cb...08a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 9. desember 2023 #12 Del Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): At mange menn kan tenke seg en kjæreste i fertil alder er ikke noe mer eller mindre umoralsk enn at mange kvinner kan tenke seg en mann som kan danse eller ta hånd om huset eller snakke om følelser. At mange kvinner liker menn som snakker om følelser betyr ikke at sånne som meg som synes at det er kleint må gå singel igjennom livet, men kanskje at markedet er litt trangere. Jeg forstår ikke helt hvorfor det trigger noen kvinner å på KG så veldig å snakke om menns alderspreferanser. Eller, jo, jeg forstår at noen har nedsettende og ufin språkbruk og at man reagerer på det. Alle har vel lyst til å være attraktiv. Men at noen blir så sure og kommer med så mange mer eller mindre troverdige anekdoter som skal «bevise» det motsatte hver gang en mann sier det opplagte: menn prioriterer ungdommelighet og ynde høyt, det forstår jeg ikke. Anonymkode: da071...353 Det jeg reagerer på at at påstanden om at kvinner som enkelte menn her på KG ikke finner attraktive er avdanket eller at de ligger med de samme pene mennene. Jeg forstår at jeg ikke kan bevise noe mot at TS eller andre "føler" en virkelighet. spørsmålet er jo hvorfor enkelte menn opplever det relevant å fortelle om hvilke kvinner som ikke er deres referanse. Jeg er veldig klar over at man ikke kan diskutere mot følelser. Jeg forstår ikke hvorfor enkelte menn opplever det som relevant å fortelle kvinner de aldri skal date eller møte at heller vil date en på 23. Ingen har spurt. Jeg støtter alle som vil date en på 23 i å gjøre det, jeg forstår heller ikke at noen oppfatter andre som sure, om de er uenige med dem i en diskusjon på en diskusjonsside. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 9. desember 2023 #13 Del Skrevet 9. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): ps. Vil helst ikke høre skrøner om at en kvinne på 70 får fortsatt like mye oppmerksomhet av 20 åringer. Anonymkode: 65ac3...da2 Ha, ha, nei 70 åringer får ikke like mye oppmerksomhet av 20 åringer, og omvendt. Det gjelder like mye om det er mennene som er 70 år og omvendt. Tror faktisk det er lettere for eldre kvinner å date. I hvert fall opplevde jeg det sånn. Tror det var fordi jeg har mer selvtillit som eldre. Endret 9. desember 2023 av exictence 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 9. desember 2023 #14 Del Skrevet 9. desember 2023 Har i en annen tråd med tal prøvd å beskrive hva som skjer når to fakta blir kombinert: - Andelen av befolkningen som søker et forhold går ned gradvis med økende alder fra midten av 20 årene. - Menn søker i gjennomsnitt partnere i en yngre aldersgruppe enn hva kvinner gjør. Ikke noen dramatisk forskjell vanligvis men en tydelig forskjell. Gjør at menn med økende alder vil oppleve gradvis mindre konkurranse fra andre menn når dem søker enn partner. Dette har ingenting å gjøre med at menn blir objektivt mer attraktive eller holder seg bedre enn kvinner. Men er kun et resultat av kulturelle og sosiale normer. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #15 Del Skrevet 9. desember 2023 Fremmed fugl skrev (5 minutter siden): Har i en annen tråd med tal prøvd å beskrive hva som skjer når to fakta blir kombinert: - Andelen av befolkningen som søker et forhold går ned gradvis med økende alder fra midten av 20 årene. - Menn søker i gjennomsnitt partnere i en yngre aldersgruppe enn hva kvinner gjør. Ikke noen dramatisk forskjell vanligvis men en tydelig forskjell. Gjør at menn med økende alder vil oppleve gradvis mindre konkurranse fra andre menn når dem søker enn partner. Dette har ingenting å gjøre med at menn blir objektivt mer attraktive eller holder seg bedre enn kvinner. Men er kun et resultat av kulturelle og sosiale normer. Hvorfor det? Gitt at premissene dine stemmer burde vel andelen vært konstant? Anonymkode: 60fe5...53c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #16 Del Skrevet 9. desember 2023 Som 29 åring får jeg mer oppmerksomhet og interesse fra menn en i tidlig 20 årene. Og hadde du sett bilder av meg i tidlig 20 årene og nå hadde du lett forstått hvorfor 😝 ser helt lik ut men kler og ter meg bedre Anonymkode: 818ce...690 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 9. desember 2023 #17 Del Skrevet 9. desember 2023 Fremmed fugl skrev (15 minutter siden): Har i en annen tråd med tal prøvd å beskrive hva som skjer når to fakta blir kombinert: - Andelen av befolkningen som søker et forhold går ned gradvis med økende alder fra midten av 20 årene. - Menn søker i gjennomsnitt partnere i en yngre aldersgruppe enn hva kvinner gjør. Ikke noen dramatisk forskjell vanligvis men en tydelig forskjell. Gjør at menn med økende alder vil oppleve gradvis mindre konkurranse fra andre menn når dem søker enn partner. Dette har ingenting å gjøre med at menn blir objektivt mer attraktive eller holder seg bedre enn kvinner. Men er kun et resultat av kulturelle og sosiale normer. Jeg tror det er her vi snakker forbi hverandre. Jeg er ikke uenig i at en attraktiv kvinne på 22 får mer oppmerksomhet enn meg. Både i bybildet og på Tinder. Men jeg er over 40 år, og har fulltidsjobb. Jeg trenger ikke bekreftelse frs så mange menn som mulig. Jeg trenger heller ikke at noen konkurrerer om meg da jeg ser etter en mann som ser på forhold på samme måte som jeg gjør – noe vi velger sammen, om vi har kjemi. Om du mener at kvinner over en viss alder opplever skjeldnere at menn klår på dem, sier at de er attraktive og har godt lynne, er det riktig. Blant denne typen menn er vi absolutt avdanket. 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KallePils Skrevet 9. desember 2023 #18 Del Skrevet 9. desember 2023 Helene1982 skrev (20 minutter siden): Jeg tror det er her vi snakker forbi hverandre. Jeg er ikke uenig i at en attraktiv kvinne på 22 får mer oppmerksomhet enn meg. Både i bybildet og på Tinder. Men jeg er over 40 år, og har fulltidsjobb. Jeg trenger ikke bekreftelse frs så mange menn som mulig. Jeg trenger heller ikke at noen konkurrerer om meg da jeg ser etter en mann som ser på forhold på samme måte som jeg gjør – noe vi velger sammen, om vi har kjemi. Om du mener at kvinner over en viss alder opplever skjeldnere at menn klår på dem, sier at de er attraktive og har godt lynne, er det riktig. Blant denne typen menn er vi absolutt avdanket. "Godt lynne"… som i trivelig…? Ja, huff og huff! Eller er det stråmannen som er på besøk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 9. desember 2023 #19 Del Skrevet 9. desember 2023 KallePils skrev (1 minutt siden): "Godt lynne"… som i trivelig…? Ja, huff og huff! Eller er det stråmannen som er på besøk? Jeg har aldri hørt at mennesker blir omtalt som at de har "godt lynne" En hund med godt lynne derimot har jeg hørt om. Jeg har heller ikke hørt om en trivelig hund. Stråmenn er påstander som legges i munnen på andre debatanter, som beskriver meninger de ikke har sagt. Som at man sier "trivelig", ja huff og huff. Ingen av oss tror at jeg er imot mennesker eller hunder som er trivelige. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 9. desember 2023 #20 Del Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor det? Gitt at premissene dine stemmer burde vel andelen vært konstant? Anonymkode: 60fe5...53c Er vel flere grunner man kan tenke seg. Som at en større andel er i forhold og at en større andel av dem som ikke er i forhold ønsker å være single. Men det er i hvert fall det som er observert i befolkninger som ligner på den norske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå