Gå til innhold

Vil ikke betale for dine etterkommere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trygder og handouts må avskaffes. Sørg for deg selv.

Anonymkode: 9c9e7...7a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor det? 😊

Anonymkode: cd497...4ca

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Du får flytte til Russland om du er så imot velferdsstaten. Velferdsstaten som forøvrig har betalt for utdanningen din og din medisinske behandling. Uten velferdsstaten hadde ikke du hatt den kompetansen du har, som igjen hadde ført til at du ikke hadde hatt jobben du har. 

At du er så kald at du ikke vil ivareta de svake i samfunnet er ditt problem, da får du rømme til et land der ingen hjelper hverandre og du står på bar bakke

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg mener at dette ikke er en god økonomisk løsning. Om man tenker langsiktig. Jeg mener at om vi tar vare på de som kanskje ikke er arbeidsføre nå, men kan bli det senere, vil det føre til mindre risiko for at uførhet går i arv og at noen som enten kan bidra til samfunnet utenfor arbeidslivet ved å være en ressurs for sitt nærmiljø eller familie, eller folk som kan delvis eller helt komme i arbeid, ikke gjør det og heller koster helsevesenet og samfunnet masse penger over lengre tid. Det billigste vi kan gjøre er å tilrettelegge for syke og vanskeligstilte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvorfor har du disse meningene?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hva gjør du den dagen du selv har behov for hjelp? Eller har du sagt ifra deg all "hjelp" til skolegang, egenandeler i helsevesenet, alderspensjon osv? Jeg kjenner jeg er veldig nysgjerrig på hvordan du har løst disse tingene?

Du unner kanskje ikke dine egne barn/foreldre ol denne støtten heller? De får klare seg selv om de skulle bli syk, for å ikke snakke om gamle?

Anonymkode: 61f3d...56a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg mener at den egentlige debatten her er økonomikompetansen til unge. Jeg mener at TS ikke hadde sagt disse utsagnene om personen hadde vært en del av arbeidslivet eller trygdesystemet, og det at det sies "handouts" som er et engelsk ord som ikke brukes i Norge om noen type lønn, støtte eller trygd, sier meg at personen er ung. Om jeg skal tippe blir personen forsørget av "handouts" fra foreldrene samt skolepenger betalt av oss andre, og har ikke satt deg inn i verken egen eller samfunnsøkonomi. Vi som voksne har feilet de unge om de ikke går inn i voksenlivet med et minimum av økonomikunnskap.

Skrevet

Uten alderspensjon ser du vel fram til å flytte inn hos et av dine barn når du blir gammel. Eller en av dine foreldre flytter inn hos deg som pensjonist . For da har de ikke inntekt med dine tanker,og du må fø på de.

Anonymkode: 1dd2f...cd9

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har du takket nei til gratis helsehjelp, vaksiner og skolegang eller er du en hykler? 

Vil du takke nei til trygd om du feks havner i en ulykke og blir lam  eller er du en hykler? 

Sørger du for å bo i et land med et slikt system du selv støtter eller er du en hykler? 

Flere stater i USA har null inntektsskatt og alt privatisert. Du vil bli overrasket over hvor dyrt alt er. 

Eksempel; En slektning bosatt i Asia ble akutt syk og trengte en hadteoperasjon. Det var mer komplisert enn det så ut for til å begynne med så mens han lå åpen på operasjonsbordet tok de pause for å sjekke hvor mye forsikringen hans hadde dekning for. Operasjoner koster seks eller syvsifrede beløp. Hadde ikke forsikringen hatt mer dekning så hadde de avsluttet der og da. 

Flere av uteliggere i USA havnet der fordi de ikke hadde råd til helsehjelp og derfor mistet jobben på grunn. 

Anonymkode: 1bd1f...36f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...