AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #1 Skrevet 8. desember 2023 Hei, Jeg bor på en høy etasje, og jeg kan høre at det drypper / går en liten bekk i min vannbåren gulvvarme. Det var en rørlegger her og luftet den, men lyden kom tilbake innen en uke. Jeg forstår ikke hva jeg skal gjøre her. I følge rørlegger så går luften "opp" fra de andre under meg og opp til meg. Er det bare noe jeg må leve med?Lyden er ikke så høy, men du kan høre den når det er helt stille i leiligheten at det drypper litt i veggen hvor "rør i rør" går, og jeg synes det er rart da jeg aldri har hatt noe sånt før. Anonymkode: bd1bd...40a
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #2 Skrevet 9. desember 2023 Etterspør service på det vannbårne anlegget og spesielt om ekspansjonskaret er sjekket. Når anlegget er friskmeldt så er det bare å fortsette å lufte. Anonymkode: f8273...ef3 1
Hengebuksvinet Skrevet 9. desember 2023 #3 Skrevet 9. desember 2023 Aldri hatt sånne lyder. Hadde bedt om en service på anlegget. Tror vi hadde det etter 3 år ca. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #4 Skrevet 9. desember 2023 Kan man ikke bare åpne pluggen a? Så kommer luften etterhvert ut? Anonymkode: 43c16...954 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #5 Skrevet 9. desember 2023 TS her. Takk for svar. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kan man ikke bare åpne pluggen a? Så kommer luften etterhvert ut? Anonymkode: 43c16...954 Ja, rørlegger kom med et rør han putta på tuten sånn at vannet enklere kunne flyte ut derfra når han luftet. Men det er meningen at man skal stoppe noe i rommet hvor vannet pumpes hit, skru på noe inni, og så skal man tilføre med vann evt. Så det høres ikke ut som noe jeg skal gjøre selv. Jeg tror det heter luftenøkkel så jeg kan nok kjøpe en og prøve, men er redd for å bare rote det til... AnonymBruker skrev (14 timer siden): Etterspør service på det vannbårne anlegget og spesielt om ekspansjonskaret er sjekket. Når anlegget er friskmeldt så er det bare å fortsette å lufte. Anonymkode: f8273...ef3 Er det meningen at rørleggeren som monterte dette som skal gjøre denne servicen på ekspanskonskaret? på garanti, eller skal vi selv gjøre det selv med en avtale i borettslaget? Hengebuksvinet skrev (9 timer siden): Aldri hatt sånne lyder. Hadde bedt om en service på anlegget. Tror vi hadde det etter 3 år ca. Det er ca. fire år gammel den blokka jeg bor i, og jeg har aldri hørt noe om service på annlegget inne i min leilighet sånn som du hadde etter tre år.. Kanskje de har gjort noe i rommet det pumpes uten at jeg vet det. Det er noe rart som foregår fordi noen ganger forsvinner lyden helt, og så kommer den tilbake igjen. Det kan virke som om luften sirkulerer en plass og så kommer den tilabke? Anonymkode: bd1bd...40a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå