Gå til innhold

Utslett av Milo ullvask eller ull? Eller noe annet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har i vinter fått utslett på magen fra under puppene og ned til navlen. Eneste jeg kommer på som er endret er at jeg bruker ullundertøy og vasker med Milo. Jeg må bruke parfymefri vaskemidler ellers. Fant nylig ut at Milo har en parfymefri variant så skal prøve den, bare lurte på om andre har opplevd det eller om det er ulla i seg selv jeg reagerer på? Eventuelt om matallergi kan gi utslett på magen? Ser ut som kviser/røde nupper

Anonymkode: 80dd1...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være parfymen, det kan være ull hvis du ikke er vant til det. Bruk elimineringsmetoden; ha et par uker hvor du ikke bruker ull. I mellomtiden lufter du ullplaggene som er vasket ute, så vasker du på nytt uten parfyme. 

Jeg har hatt samme utfordring med mye utslitt på magen, og eneste endring jeg har gjort er at jeg har begynt å ta to forskjellige vitamintilskudd. Så jeg har sluttet med begge for å se om det gir seg, også innfører jeg kun det ene om noen uker for å se om evnt hvilket av tilskuddene det kan ha vært. Magen klør intenst, og ser ikke ut. Jeg smører på med svartfrøolje som lindrer kløen. 

Anonymkode: 4664b...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milo inneholder unødvendig mye kjemikalier. Det finnes andre vaskemidler for ull og silke som er mye mildere, f.eks. Änglamark (den er også parfymefri). Kjør ekstra skylling hvis du bruker Milo. Milo inneholder noe som skal mykgjøre plagget = kjemikalier som henger igjen i plagget, så det kan være vanskelig å få skylt ut og få plagget helt rent. 

Anonymkode: b121b...df0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der ull og silke vasken fra coop opplever jeg som mildere og bedre enn milo. Milo gir meg jævlig hodepine og rød hud. 

Anonymkode: 62581...f6f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milo med parfyme reagerer jeg også på. Bruker Anglamark sin, ingen reaksjon. 

Anonymkode: 6a58a...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er også helt vanlig å ikke kunne bruke ull hvis man har eksem/sensitiv hud. Fibrene rasper i huden og skaper irritasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bytt vaskemiddel og vær flink å bruk fuktighetskrem nå på vinteren. Hjelper ikke det så kan det være ull du reagerer på. I såfall anbefaler jeg de ulltrøyene med bambus på innsiden og ull utenpå. 

Anonymkode: 14678...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...