Gå til innhold

Hva hadde du følt om partneren din gjorde dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige helg var det julebord med jobben hans, han var da vekke hele helgen. Mens han var vekke skjedde det noe som gjorde at jeg virkelig trengte han, men han valgte å ikke komme hjem. Vil ikke utlevere for mye, men det var en livskrise. 
Nå føler jeg at noe er ødelagt mellom oss, jeg føler meg sviktet. 
Vi har vært gift i flere år og har barn sammen, det gjør at jeg føler meg enda mer sviktet.. 

Anonymkode: e85d2...4bd

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å gi råd uten å vite hva, livskrise er så subjektivt. 

Anonymkode: 9b355...dc3

• Liker 29
  • Nyttig 2
Skrevet

Mer informasjon på bordet, som hva det gjaldt, eller i hvert fall alvorlighetsgraden, dødsfall? Og hvor langt unna han var/hvor lett det var å komme tilbake på kort varsel?

Anonymkode: 0966d...b69

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Livskrise som var så alvorlig at han måtte komme hjem til et voksent menneske fra en planlagt helgetur.?

Døde et av barna deres eller?

Anonymkode: 2309c...056

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvor langt unna var han? Var det meningen at han skulle være borte hele helgen eller var det noe han valgte spontant der og da? 

Jeg tenker umiddelbart at man bør prioritere å støtte sin partner, men om han var ni timer unna og jobben hadde booket en helgetur så kan det være vanskelig å få dratt før, og om det bare er snakk om en natt til borte etter du delte nyheten så er det ikke så mye han får gjort fra eller til med det. Men om du er utsatt for et stort traume burde han reist med en gang 

Anonymkode: 1412c...926

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Livskrise som var så alvorlig at han måtte komme hjem til et voksent menneske fra en planlagt helgetur.?

Døde et av barna deres eller?

Er det digg å være spydig mot folk i krise eller? Hold fingrene borte fra tastaturet når alt du klarer er å forverre situasjonen

• Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet

Spørs hva det var.

Livskrise er død,akutt sykdom,skilsmisse,utroskap,økonomisk konkurs osv....

Hvis barnet deres havnet akutt syk på sykehuset så ja da er det utrolig dårlig at han ikke kom på sykehuset!

Hvis du fikk hodepine og diaré,noe annet.....

🙃

Anonymkode: ce629...665

• Liker 12
Skrevet

Skal virkelig mye til for at ting er krise.

Anonymkode: 4750c...683

• Liker 3
Skrevet

Han så det jo ikke på som noe krise,så ille kan det ikke ha vært

Anonymkode: 4750c...683

• Liker 3
Skrevet

Men er det en foreldet problemstilling nå som han er hjemme?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det digg å være spydig mot folk i krise eller? Hold fingrene borte fra tastaturet når alt du klarer er å forverre situasjonen

Krisen er ikke verre enn at TS har kapasitet til å skrive et innlegg på KG for å klage på mannen sin, så hva er det jeg forverrer mener du?

• Liker 7
Skrevet
Hoia skrev (2 minutter siden):

Men er det en foreldet problemstilling nå som han er hjemme?

Han rakk ikke krisen stakkar...

• Liker 3
Skrevet

Hva ble konsekvensen av at han ikke kom hjem? Bortsett fra at du ble såret og sur?

• Liker 2
Skrevet

Kjenner mange som kategorierserer trivielle ting som kriser, noen er ekstremt uselvstendige.

Så uten å vite hva det gjaldt er det umulig å si hvem av dere som har rett/tar feil.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Herregud ta dere sammen! 

Hun kan ha fått beskjed om at hun har kreft, moren kan ha dødd i trafikk ulykke, hun kan ha blitt voldtatt,  hun kan ha blitt utsatt for noe som har retraumatisert tidligere traumer, faren kan ha havnet på sykehuset med blodpropp, hun kan ha fått vite at huset må tvangsselges 

Det kan være så mangt og ingen her har rett til å be hun brette ut traumene sine her. 

Såklart er det ikke diaré eller hodepine, og det er ikke sånn at det ikke kan være noe alvorlig siden mannen ikke kom hjem. Det er jo nettopp det som er kjernen i tråden at mannen ikke kom hjem når det ER en alvorlig krise! 

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Herregud ta dere sammen! 

Hun kan ha fått beskjed om at hun har kreft, moren kan ha dødd i trafikk ulykke, hun kan ha blitt voldtatt,  hun kan ha blitt utsatt for noe som har retraumatisert tidligere traumer, faren kan ha havnet på sykehuset med blodpropp, hun kan ha fått vite at huset må tvangsselges 

Det kan være så mangt og ingen her har rett til å be hun brette ut traumene sine her. 

Såklart er det ikke diaré eller hodepine, og det er ikke sånn at det ikke kan være noe alvorlig siden mannen ikke kom hjem. Det er jo nettopp det som er kjernen i tråden at mannen ikke kom hjem når det ER en alvorlig krise! 

Men om man faktisk opplever en alvorlig krise så prioriterer man jo ikke, mindre enn en uke etterpå å logge seg på et nettforum for å klage på mannen sin...

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Livskrise er død,akutt sykdom,skilsmisse,utroskap,økonomisk konkurs osv....

Anonymkode: ce629...665

Skal vel noe til at det oppsto en akutt skilsmisse mens mannen var bortreist...

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hun spør hva vi ville følt om partneren gjorde "dette", og det er umulig å svare på når vi ikke vet noe i nærheten av hva det var. 

Anonymkode: 0966d...b69

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Forrige helg var det julebord med jobben hans, han var da vekke hele helgen. Mens han var vekke skjedde det noe som gjorde at jeg virkelig trengte han, men han valgte å ikke komme hjem. Vil ikke utlevere for mye, men det var en livskrise. 
Nå føler jeg at noe er ødelagt mellom oss, jeg føler meg sviktet. 
Vi har vært gift i flere år og har barn sammen, det gjør at jeg føler meg enda mer sviktet.. 

Det kommer helt ann på hva den livskrisen var.

Anonymkode: 7bb52...107

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Herregud ta dere sammen! 

Takk.. Selvfølgelig langt verre enn hodepine og diaré. Som du skriver ønsker jeg ikke å brette det ut her, når jeg vet at Kvinneguiden poster ting på Facebook og det kan bli gjenkjent. 
Krisen er i kategori dødsfall og han sa hele tiden at han skulle ønske han kunne komme hjem. 
Han var 5-6 timer unna og jeg forstår at det ikke var lett, men om det hadde vært mottatt hadde jeg kommet hjem med en gang. Jeg føler meg sviktet. 

• Liker 3
  • Hjerte 4
Skrevet

Det er faktisk litt relevant å få vite hva det var. Har du kutta deg i lillefingeren, så er det helt greit å vente, kanskje trolig noen øvrige greier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...