AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #1 Skrevet 8. desember 2023 Hvor stor andel av de som sender meldinger om at de trenger hjelp der inne tror dere er reelle? Jeg oppdaget til min forskrekkelse at ei venninne av meg lyver så det renner av seg der inne. (Presenterer seg som alenemor enda hun er gift, og oppgir 3 barn enda hun bare har 2)?? Begge foreldrene er i jobb, og det er ikke lenge siden jeg var med dama på shopping med middag ute etterpå (begge var hennes initiativ), så det kan ikke være såå trangt der borte heller? Anonymkode: 17913...bc2 2
enkefru Skrevet 9. desember 2023 #2 Skrevet 9. desember 2023 Hva mener du? Det er jo ikke mulig å søke hjelp til jul i år på Finn. Det er kun mulig å tilby hjelp. Har din venninne svart på en annonse som andre du kjenner har lagt ut? -og du har fått lese dette? 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #3 Skrevet 9. desember 2023 Fjugur skrev (Akkurat nå): Hva mener du? Det er jo ikke mulig å søke hjelp til jul i år på Finn. Det er kun mulig å tilby hjelp. Har din venninne svart på en annonse som andre du kjenner har lagt ut? -og du har fått lese dette? Hehe trollet sprakk der Anonymkode: e07ea...491 13 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #4 Skrevet 9. desember 2023 Fjugur skrev (5 timer siden): Hva mener du? Det er jo ikke mulig å søke hjelp til jul i år på Finn. Det er kun mulig å tilby hjelp. Har din venninne svart på en annonse som andre du kjenner har lagt ut? -og du har fått lese dette? Hun svarte på min annonse. Dere må gjerne tro det er løgn, men det er dessverre sannheten. Anonymkode: 17913...bc2 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #5 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hun svarte på min annonse. Dere må gjerne tro det er løgn, men det er dessverre sannheten. Anonymkode: 17913...bc2 Jeg tror også at du lyver, og som tidligere sagt så sprakk trollet ganske så umiddelbart. Men du kan jo selvsagt fortsatt prøve deg til du blir blå i trynet 😅 Anonymkode: 347df...a38 7 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #6 Skrevet 9. desember 2023 Jeg la også ut en annonse, men ikke med fullt navn. To av de som svarte meg (de svarte fordi det var nærområdet) kom med helt feil informasjon om livssituasjonen sin. Jeg svarte de ikke (for å ikke utlevere dem), men det blir jo litt rart å se de igjen. Vi har en barneidrett og lignende felles. Jeg valgte å slette annonsen og tenkte; hvorfor i all verden gjør jeg det ikke bare gjennom Frelsesarmeen? Anonymkode: 58ac4...6f0 5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #8 Skrevet 9. desember 2023 Vel man har de som lyver, men man har også de som lyver om at andre lyver. Uansett, så tenker jeg det er greit at disse tingene går igjennom organisasjonene. Anonymkode: b7500...9e1 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #9 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg la også ut en annonse, men ikke med fullt navn. To av de som svarte meg (de svarte fordi det var nærområdet) kom med helt feil informasjon om livssituasjonen sin. Jeg svarte de ikke (for å ikke utlevere dem), men det blir jo litt rart å se de igjen. Vi har en barneidrett og lignende felles. Jeg valgte å slette annonsen og tenkte; hvorfor i all verden gjør jeg det ikke bare gjennom Frelsesarmeen? Anonymkode: 58ac4...6f0 Takk for svar. Ja da ser det ut som det ikke er så uvanlig det jeg opplevde. Jeg svarte heller ikke min, men ble både overrasket og skuffet over at hun lyver så til de grader. Det ble en tankevekker for meg også, med tanke på om jeg skal fortsette å hjelpe folk der inne, eller om det er veldig vanlig at folk smører tykt på og egentlig ikke har de behovene de gir uttrykk for. Anonymkode: 17913...bc2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #10 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hun svarte på min annonse. Dere må gjerne tro det er løgn, men det er dessverre sannheten. Anonymkode: 17913...bc2 Kanskje venninnen din ikke har det så greit økonomisk likevel? Og hun smører derfor på litt ekstra i beskrivelsen av egen situasjon i et håp om å få hjelp. Hadde det vært min venninne hadde jeg tatt det opp med henne og spurt om hun har det bra. Du får ganske kjapt svaret på om det er svindel eller ikke da. Anonymkode: 3dc69...ddd 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #11 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 9.12.2023 den 0.00): Hvor stor andel av de som sender meldinger om at de trenger hjelp der inne tror dere er reelle? Jeg oppdaget til min forskrekkelse at ei venninne av meg lyver så det renner av seg der inne. (Presenterer seg som alenemor enda hun er gift, og oppgir 3 barn enda hun bare har 2)?? Begge foreldrene er i jobb, og det er ikke lenge siden jeg var med dama på shopping med middag ute etterpå (begge var hennes initiativ), så det kan ikke være såå trangt der borte heller? Anonymkode: 17913...bc2 Hun prøver vel bare å anonymisere og opprettholde fasaden da. Anonymkode: c9e26...7ad 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #12 Skrevet 10. desember 2023 Ja, har dessverre opplevd det samme. Jeg har nok vært naiv tidligere.. Anonymkode: 0477c...ad7
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #13 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kanskje venninnen din ikke har det så greit økonomisk likevel? Og hun smører derfor på litt ekstra i beskrivelsen av egen situasjon i et håp om å få hjelp. Hadde det vært min venninne hadde jeg tatt det opp med henne og spurt om hun har det bra. Du får ganske kjapt svaret på om det er svindel eller ikke da. Anonymkode: 3dc69...ddd Jeg er den ene her som opplevd løgn fra folk jeg kjenner. Du virker kanskje litt naiv? Hun skrev feil om jobb, skilsmisse, familieforhold og antall barn. Det er jo svindel og kan ikke kalles noe annet. Anonymkode: 58ac4...6f0 1 1
Miaiai Skrevet 10. desember 2023 #14 Skrevet 10. desember 2023 Fjugur skrev (På 9.12.2023 den 7.47): Hva mener du? Det er jo ikke mulig å søke hjelp til jul i år på Finn. Det er kun mulig å tilby hjelp. Har din venninne svart på en annonse som andre du kjenner har lagt ut? -og du har fått lese dette? Det er mulig hun svarer sånne som tilbyr hjelp.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #15 Skrevet 10. desember 2023 Ja det er flere som står i matkø, ber om hjelp. Som har gode lønninger, dem klarer bare ikke styrer økonomien sin. Noen juger også, men det er bare en del av pakka. Dem som ofte trenger det mest er ikke nødvendigs dem som sender en melding eller spør om hjelp Anonymkode: 63676...b3c 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #16 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er den ene her som opplevd løgn fra folk jeg kjenner. Du virker kanskje litt naiv? Hun skrev feil om jobb, skilsmisse, familieforhold og antall barn. Det er jo svindel og kan ikke kalles noe annet. Anonymkode: 58ac4...6f0 Ikke alle mennesker er svindlere. Leit å høre du opplevde løgn fra folk du kjenner. Men noen ganger har folk det vanskelig, og som venninne kan det være greit å høre om hvordan det går før man mistenker svindel og løgn. Veldig synd om du har blitt så bitter av din erfaring at du overfører det til alle lignende eksempler. Anonymkode: 3dc69...ddd 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #17 Skrevet 10. desember 2023 Skjønner ikke helt hvorfor folk tilbyr hjelp på Finn. Mye lettere å treffe de som faktisk trenger det om man gir til en organisasjon. Anonymkode: a4a22...1d0
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #18 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Skjønner ikke helt hvorfor folk tilbyr hjelp på Finn. Mye lettere å treffe de som faktisk trenger det om man gir til en organisasjon. Anonymkode: a4a22...1d0 Hvordan da? De aller fleste organisasjoner kommer vel neppe til å vise frem potensielle kandidater som har søkt om hjelp? Anonymkode: 275a5...5c5
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #19 Skrevet 10. desember 2023 Det vil alltid være noen som utnytter disse mulighetene. Anonymkode: 15673...be4 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #20 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvordan da? De aller fleste organisasjoner kommer vel neppe til å vise frem potensielle kandidater som har søkt om hjelp? Anonymkode: 275a5...5c5 Hvorfor snakker du om å vise frem? Det er mange svindlere på Finn, disse står nok ikke i kø hos røde kors, ønsketreet o.l. Anonymkode: a4a22...1d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå