AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #1 Skrevet 8. desember 2023 Må man ta disse 10 dagene sammenhengene, eller kan man dele de opp? Jeg bor på østlandet, mine foreldre på vestlandet. Jeg har barn annenhver uke. Min sjef har sagt at jeg har rett på 10 dagers velferdspermisjon med full lønn siden det er sykdom i nær familie. Jeg har brukt dager, og tenker å dele opp de resterende dagene, da jeg egentlig må tilbake til østlandet til uka Anonymkode: 9b25d...6fa
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #2 Skrevet 8. desember 2023 Bra bedrift velferdspermisjon er vanligvis 1 dag som skal dekke begravelse i nærmeste familie. Men er vel noe uærlig å bruke den til noe annet.? Som f.eks reise. Anonymkode: eecf4...e3a
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #3 Skrevet 8. desember 2023 Velferdspermisjon 10 dager per årArbeidstaker har rett til permisjon i inntil 10 dager hvert kalenderår for å gi nødvendig omsorg til foreldre, ektefelle, samboer eller registrert partner. Det er arbeidsgiver som avgjør om velferdspermisjon blir gitt med eller uten lønn. HELSEDIREKTORATET - Velferdspermisjon 10 dager per år Anonymkode: 89a78...ee3 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #4 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Bra bedrift velferdspermisjon er vanligvis 1 dag som skal dekke begravelse i nærmeste familie. Men er vel noe uærlig å bruke den til noe annet.? Som f.eks reise. Anonymkode: eecf4...e3a Hæ? Skal da ikke bruke det på reise. Men jeg må jo reise fra A til B når vi bor på forskjellige sider av landet. Og hva mener du med "bruke den på noe annet?" Pappa ligger på sykehus, og blir nok liggende der ei stund. Jeg kjenner det er tungt å skulle være på østlandet uten mulighet til å besøke han eller være der for mamma. Da brukes jo velferdspermisjonen til det den skal brukes til. Være der for og støtte nær familie samt ta vare på egen psykisk helse Anonymkode: 9b25d...6fa 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #5 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Velferdspermisjon 10 dager per årArbeidstaker har rett til permisjon i inntil 10 dager hvert kalenderår for å gi nødvendig omsorg til foreldre, ektefelle, samboer eller registrert partner. Det er arbeidsgiver som avgjør om velferdspermisjon blir gitt med eller uten lønn. HELSEDIREKTORATET - Velferdspermisjon 10 dager per år Anonymkode: 89a78...ee3 Ja det vet jeg. Ikke det jeg spurte om. Jeg spurte om jeg må ta disse 10 dagene sammenhengene, eller om jeg kan dele dem opp Anonymkode: 9b25d...6fa
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #6 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Bra bedrift velferdspermisjon er vanligvis 1 dag som skal dekke begravelse i nærmeste familie. Men er vel noe uærlig å bruke den til noe annet.? Som f.eks reise. Anonymkode: eecf4...e3a Dama bor i ØST Foreldrene bor i VEST (trenger pleie) Barna bor i ØST Hun må ta opphold i de 10dagene pga hun har et ansvar ovenfor sine barn som bor i ØST. Ingenting uærligt angående dette. Anonymkode: 89a78...ee3 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #7 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja det vet jeg. Ikke det jeg spurte om. Jeg spurte om jeg må ta disse 10 dagene sammenhengene, eller om jeg kan dele dem opp Anonymkode: 9b25d...6fa Ja det vil jeg absolutt tro at du kan, ta en samtale med bedriften. Anonymkode: 89a78...ee3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #8 Skrevet 8. desember 2023 Jeg brukte 4 dager (ikke sammenhengende) velferdspermisjon i fjor da en forelder og tre besteforeldre døde. Det er jo sånt man aldri bet, når man trenger å bruke de. Hør med leder, men rart om du ikke får dele de opp. Anonymkode: a3439...276
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #9 Skrevet 9. desember 2023 Noen som vet om velferdspermisjon gjelder pr kalenderår eller pr 12 mnd? Altså nuller de seg ut 01.01 eller gjelder de 12 mnd fra første dag du tar ut? Anonymkode: 9b25d...6fa
Wilma89 Skrevet 9. desember 2023 #10 Skrevet 9. desember 2023 Man kan dele opp dagene, men du kan ikke dele opp en dag. Altså du kan reise to dager denne uken og en dag neste uke, men du kan ikke ta ut bare to timer. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #11 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Noen som vet om velferdspermisjon gjelder pr kalenderår eller pr 12 mnd? Altså nuller de seg ut 01.01 eller gjelder de 12 mnd fra første dag du tar ut? Anonymkode: 9b25d...6fa Vanligvis per kalenderår Anonymkode: 103b5...ddb
petterm Skrevet 10. desember 2023 #12 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Noen som vet om velferdspermisjon gjelder pr kalenderår eller pr 12 mnd? Altså nuller de seg ut 01.01 eller gjelder de 12 mnd fra første dag du tar ut? Anonymkode: 9b25d...6fa Nulles ut 01.01 Arbeidstaker har rett til permisjon i inntil 10 dager hvert kalenderår
petterm Skrevet 10. desember 2023 #13 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 8.12.2023 den 23.40): Ja det vet jeg. Ikke det jeg spurte om. Jeg spurte om jeg må ta disse 10 dagene sammenhengene, eller om jeg kan dele dem opp Anonymkode: 9b25d...6fa Står ingenting om at de må taes sammenhengende, så de må kunne deles opp
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #14 Skrevet 10. desember 2023 Dagene skal deles opp i enkeltdager. Anonymkode: ac6c3...93c
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #15 Skrevet 12. desember 2023 Hos oss er det ti separate dager som kan benyttes til bryllup, offentlig eksamen, barnehagetilvenning, første skoledag, begravelser, flytting osv. Mao absolutt ikke noe krav om å ta de sammenhengende, det gir jo ingen mening. Anonymkode: 781f6...2dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå