AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #1 Skrevet 8. desember 2023 Det var +5 til +10c på det kaldeste innendørs og ser nå at mange av plantene i stua holder på å dø. Kan de komme seg igjen? Eller har de frosset ihjel? Anonymkode: 5c8b7...d15
Hmmmmmm Skrevet 8. desember 2023 #2 Skrevet 8. desember 2023 Oj. De er nok døde ja, men det kan da ikke være bra for huset heller. Hvorfor har dere ikke på noe varme?
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #3 Skrevet 8. desember 2023 Hvorfor har du det så kaldt? Anonymkode: f3634...ae0
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #4 Skrevet 8. desember 2023 Jeg trur plantene vil komme seg. De tåler ikke frost, men litt kaldt kan gå bra Anonymkode: 513bc...545 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #5 Skrevet 8. desember 2023 Godt mulig de kommer seg igjen. Reiser jeg bort så har jeg "sikkerhetstemperatur" i huset på 7-8 grader. Det er ingen planter som dør her. En orkide mistet knuppene en gang. De setter jeg nå inn på badet og lar termostaten stå på 17C. Jeg har ikke økonomi til å ha varmeovner stående på så mye mer hele tiden, og når jeg er hjemme er det ofte 12-14 grader på kjøkkenet når temperaturen kryper under -10C ute, Stua synker lett til samme temperatur på natta. Jeg har ellers billig ved jeg fyrer opp i stua så jeg får en behagelig temperatur der. Mulig plantene mine er blitt herdet? Anonymkode: 235d0...a1f 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #6 Skrevet 8. desember 2023 Hmmmmmm skrev (13 minutter siden): Oj. De er nok døde ja, men det kan da ikke være bra for huset heller. Hvorfor har dere ikke på noe varme? Vi har på varme 😅 masse varme. Fyrer tydeligvis for kråka. I ett rom sto varmeovnen på fullt og det var +4. Vanligvis blir det ikke så kaldt inne- men da sibirkulda kom krøp det skikkelig inn i dette gamle huset. Det er også etterisolert 😰 Anonymkode: 5c8b7...d15 1
NatNat Skrevet 8. desember 2023 #7 Skrevet 8. desember 2023 det er avhengig av hvilke planter du har. Grønne planter som kommer fra tropiske land som philodendron, gummiplanter, etc... tåler ikke kulde særlig bra. Jeg anbefaler kaktus og sukkulenter. De tåler store temperaturforskjell så lenge de får ikke for mye vann. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå