AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #1 Skrevet 8. desember 2023 Har utrolig nok fått tre jobbtilbud av helt ulik karakter. Jeg må vekk fra min nåværende arbeidsgiver pga fysisk skade i ryggen og det er en fysisk jobb. Så jeg har søkt og fått napp, men trenger litt innputt på hva jeg bør velge. Jobb 1. 100% fast, turnus. Kontorjobb på dagtid og bruker-kontakt på kveld og natt, jeg har gjort dette før. Er ett stress helvette, men innenfor ett yrke jeg har lyst å jobbe mer i men på en annen avdeling. Kan ansees som mest relevant erfaring sånn sett. Er 30 min å gå dør-til-dør og barnehagen til ungen min er på veien. Tjener ca 450 000 i året ved fulltid. Jobb 2. 25% stilling fast, turnus. Er bare bruker-kontakt, dag og kveld. Ingen natt med mindre jeg vil. Er helt ok sånn rent arbeidsmessig, men er 20 min feil vei for barnehagen, samtidig som det er 20 min direkte fra hjemme. Altså litt kort å kjøre, men litt langt å gå. Er ikke parkeringsplass på denne arbeidsplassen fordi det er så sentralt. Kollektiv tar like lang tid som å gå. Er ikke relevant for min erfaring og jeg har ikke lyst å jobbe der "for alltid". Tjener Ca 530 000 ved fulltid Jobb 3. Vikar uten faste timer (tilkalling). Blir tilkalt ved sykdom og får vite om sommerferie turnus og slikt på forhånd. Er 20 min kjøring, feil vei fra barnehagen. Vet at arbeidsplassen er avslappende og lavt stressnivå. Masse goder de dagene jeg jobber, som spise gratis mat med brukere, trene med brukere og se på tv med brukere. Men er stress når det først er stress, men da er vi flere på og jeg er lovet en "bakvakt" ordning når jeg er på jobb for å skåne ryggen. Kunne tenke meg å jobbe i yrket mer, og er på noen måter veldig relevant opp mot det er jeg utdannet som. Tjene Ca 550 000 ved fulltid. Kan legge til at vi har ett barn på 1 år, og vi ønsker å bli gravide igjen om 1-2 år. Mannen tjener godt nok, sålenge jeg tjener 20k i mnd har vi en komfortabel livsstil. Anonymkode: 6115b...13c
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #2 Skrevet 8. desember 2023 Jobb 1. uten tvil Anonymkode: d3b5f...f58 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #3 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jobb 1. uten tvil Anonymkode: d3b5f...f58 Takk for svar 😊 hvorfor den? Anonymkode: 6115b...13c
~white lady~ Skrevet 8. desember 2023 #4 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har utrolig nok fått tre jobbtilbud av helt ulik karakter. Jeg må vekk fra min nåværende arbeidsgiver pga fysisk skade i ryggen og det er en fysisk jobb. Så jeg har søkt og fått napp, men trenger litt innputt på hva jeg bør velge. Jobb 1. 100% fast, turnus. Kontorjobb på dagtid og bruker-kontakt på kveld og natt, jeg har gjort dette før. Er ett stress helvette, men innenfor ett yrke jeg har lyst å jobbe mer i men på en annen avdeling. Kan ansees som mest relevant erfaring sånn sett. Er 30 min å gå dør-til-dør og barnehagen til ungen min er på veien. Tjener ca 450 000 i året ved fulltid. Jobb 2. 25% stilling fast, turnus. Er bare bruker-kontakt, dag og kveld. Ingen natt med mindre jeg vil. Er helt ok sånn rent arbeidsmessig, men er 20 min feil vei for barnehagen, samtidig som det er 20 min direkte fra hjemme. Altså litt kort å kjøre, men litt langt å gå. Er ikke parkeringsplass på denne arbeidsplassen fordi det er så sentralt. Kollektiv tar like lang tid som å gå. Er ikke relevant for min erfaring og jeg har ikke lyst å jobbe der "for alltid". Tjener Ca 530 000 ved fulltid Jobb 3. Vikar uten faste timer (tilkalling). Blir tilkalt ved sykdom og får vite om sommerferie turnus og slikt på forhånd. Er 20 min kjøring, feil vei fra barnehagen. Vet at arbeidsplassen er avslappende og lavt stressnivå. Masse goder de dagene jeg jobber, som spise gratis mat med brukere, trene med brukere og se på tv med brukere. Men er stress når det først er stress, men da er vi flere på og jeg er lovet en "bakvakt" ordning når jeg er på jobb for å skåne ryggen. Kunne tenke meg å jobbe i yrket mer, og er på noen måter veldig relevant opp mot det er jeg utdannet som. Tjene Ca 550 000 ved fulltid. Kan legge til at vi har ett barn på 1 år, og vi ønsker å bli gravide igjen om 1-2 år. Mannen tjener godt nok, sålenge jeg tjener 20k i mnd har vi en komfortabel livsstil. Anonymkode: 6115b...13c Du sammenligner en 100% stilling med en 25% stilling og en 0% stilling? Vel, om du må ha 20K i måneden må du jo gå for den første jobben. 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #5 Skrevet 8. desember 2023 Den jobben som er tillkalling: i hvor god tid i forveien vil du få vakter? Si at du på en fredag ikke er tildelt vakter for kommende uke enda. Så kommer lørdag og du blir syk. Du blir syk hele påfølgende uke, og kan derfor ikke ta vakter. Da taper du penger, fordi du blir ikke leid inn, og sykepenger får du heller ikke. Sykepenger får du bare for vakter du allerede er satt opp på. Hvis du er frisk hele året så er ikke dette et så viktig poeng å tenke på. Men hvis du får en influensa i ny og ne...så bør man ha økonomisk buffer eller lignende til slik tapt inntekt ved sykdom. Anonymkode: e21e4...28b
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #6 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Den jobben som er tillkalling: i hvor god tid i forveien vil du få vakter? Si at du på en fredag ikke er tildelt vakter for kommende uke enda. Så kommer lørdag og du blir syk. Du blir syk hele påfølgende uke, og kan derfor ikke ta vakter. Da taper du penger, fordi du blir ikke leid inn, og sykepenger får du heller ikke. Sykepenger får du bare for vakter du allerede er satt opp på. Hvis du er frisk hele året så er ikke dette et så viktig poeng å tenke på. Men hvis du får en influensa i ny og ne...så bør man ha økonomisk buffer eller lignende til slik tapt inntekt ved sykdom. Anonymkode: e21e4...28b Ved akutt sykdom får jeg vite det rett før. Ved planlagt fravær pga kurs og langtids sykemelding ol får jeg vite det så snart som mulig. Ved ferieavvikling får jeg vite det ca 4-5 mnd før. Anonymkode: 6115b...13c
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #7 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har utrolig nok fått tre jobbtilbud av helt ulik karakter. Jeg må vekk fra min nåværende arbeidsgiver pga fysisk skade i ryggen og det er en fysisk jobb. Så jeg har søkt og fått napp, men trenger litt innputt på hva jeg bør velge. Jobb 1. 100% fast, turnus. Kontorjobb på dagtid og bruker-kontakt på kveld og natt, jeg har gjort dette før. Er ett stress helvette, men innenfor ett yrke jeg har lyst å jobbe mer i men på en annen avdeling. Kan ansees som mest relevant erfaring sånn sett. Er 30 min å gå dør-til-dør og barnehagen til ungen min er på veien. Tjener ca 450 000 i året ved fulltid. Jobb 2. 25% stilling fast, turnus. Er bare bruker-kontakt, dag og kveld. Ingen natt med mindre jeg vil. Er helt ok sånn rent arbeidsmessig, men er 20 min feil vei for barnehagen, samtidig som det er 20 min direkte fra hjemme. Altså litt kort å kjøre, men litt langt å gå. Er ikke parkeringsplass på denne arbeidsplassen fordi det er så sentralt. Kollektiv tar like lang tid som å gå. Er ikke relevant for min erfaring og jeg har ikke lyst å jobbe der "for alltid". Tjener Ca 530 000 ved fulltid Jobb 3. Vikar uten faste timer (tilkalling). Blir tilkalt ved sykdom og får vite om sommerferie turnus og slikt på forhånd. Er 20 min kjøring, feil vei fra barnehagen. Vet at arbeidsplassen er avslappende og lavt stressnivå. Masse goder de dagene jeg jobber, som spise gratis mat med brukere, trene med brukere og se på tv med brukere. Men er stress når det først er stress, men da er vi flere på og jeg er lovet en "bakvakt" ordning når jeg er på jobb for å skåne ryggen. Kunne tenke meg å jobbe i yrket mer, og er på noen måter veldig relevant opp mot det er jeg utdannet som. Tjene Ca 550 000 ved fulltid. Kan legge til at vi har ett barn på 1 år, og vi ønsker å bli gravide igjen om 1-2 år. Mannen tjener godt nok, sålenge jeg tjener 20k i mnd har vi en komfortabel livsstil. Anonymkode: 6115b...13c Fast jobb hver gang det er et alternativ Anonymkode: 7acf3...9c0 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #8 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jobb 3. Vikar uten faste timer (tilkalling). Blir tilkalt ved sykdom og får vite om sommerferie turnus og slikt på forhånd. Er 20 min kjøring, feil vei fra barnehagen. Vet at arbeidsplassen er avslappende og lavt stressnivå. Masse goder de dagene jeg jobber, som spise gratis mat med brukere, trene med brukere og se på tv med brukere. Men er stress når det først er stress, men da er vi flere på og jeg er lovet en "bakvakt" ordning når jeg er på jobb for å skåne ryggen. Kunne tenke meg å jobbe i yrket mer, og er på noen måter veldig relevant opp mot det er jeg utdannet som. Tjene Ca 550 000 ved fulltid. Anonymkode: 6115b...13c Ikke denne! Selv om du kanskje (mest sannsynlig) vil få mange vakter, jeg kjenner flere som jobber tilnærmet fulltid som tilkallingsvikarer, vil du være totalt uten rettigheter den dagen du ikke får vakter lenger, eller blir syk. Den mentale påkjenningen for denne typen uspesifisert kontrakt er ekstrem. Å ikke vite fra uke til uke om du vil ha jobb og inntekt er svært belastende. Anonymkode: 6c396...0f5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #9 Skrevet 12. desember 2023 Hei, jeg var inne i tråden og svarte om tilkalling. Det viser seg at jeg hadde feil kunnskap. Man har faktisk som tilkallingsvikar ofte rett på sykepenger selv om man ikke er satt opp på vakter. Det vil da gjennomsnittsberegnes hvor mye man jobbet de 3 månedene før. Hilsen en av oss som jobber mye tilkalling. Et par nettsider om det her: https://www.nav.no/arbeidsgiver/sykepenger-i-arbeidsgiverperioden#tilkallingsvikarer https://www.indem.no/sykepenger-tilkallingsvikar/ Anonymkode: e21e4...28b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå