Irak Skrevet 8. desember 2023 #1 Skrevet 8. desember 2023 Dere som har noen som har bursdag sent i desember. Hvordan løser dere det i forhold til bursdag og julegave feks? Er litt nysgjerrig på å høre på ulike løsninger. Gjerne kreative.
spinner Skrevet 8. desember 2023 #2 Skrevet 8. desember 2023 Værsågod her er julegaven din, og forresten den er til bursdag og. slik er det med bursdag i romjula. Egen erfaring 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #3 Skrevet 8. desember 2023 Mamma og venninna mi får egen bursdagsgave av meg, som er pakket i vanlig gavepapir og ikke julepapir. Verre er det ikke. Anonymkode: f172d...e6f 3
Irak Skrevet 8. desember 2023 Forfatter #4 Skrevet 8. desember 2023 (endret) Selv er jeg takknemlig for at jeg har bursdag i mai. Ikke det at jeg må ha gaver eller sånt. Er jo hyggelig med en ekstra oppmerksomhet på bursdagen sin. Og da tenker jeg ikke nødvendigvis på gaver. Hvordan er det for dere med bursdag sent i desember? Feks fire dager før jul? Eller er det tanken som teller? Endret 8. desember 2023 av Irak
Maggi2 Skrevet 8. desember 2023 #5 Skrevet 8. desember 2023 spinner skrev (57 minutter siden): Værsågod her er julegaven din, og forresten den er til bursdag og. slik er det med bursdag i romjula. Egen erfaring Dritkjipt å si det til ungen sin! Går da an å feire bursdagen selv om den er i romjulen. I verste fall kan man feire den rett over nyttår eller litt før jul. Men bare: "her er gaven og den gjelder for bursdagen også" er jo rævva. 3 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #6 Skrevet 8. desember 2023 Som voksen gir jeg faen. Som barn var det elendig. Har gjerne barndoms traumaer i forbindelse med ensomhet på bursdag pga. alt handlet om jul og akkurat som barn er, selvsentrert. Følte jeg meg aldri spesiell på bursdagen min. 😅 Anonymkode: 547f7...d3e 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #7 Skrevet 8. desember 2023 Har alltid hatt en familie hvor en deler opp jul og bursdag som seg hør og bør. Jeg fikk og får julegaver og jeg fikk og får bursdagsgaver. De er to komplett ulike feiringer og anledninger og jeg har heldigvis alltid hatt bursdagsfeiring separat for julen. Skulle da bare mangle! Jeg har ikke en drit kjip familie heldigvis Anonymkode: 2e96b...6ee 2 1
Irak Skrevet 8. desember 2023 Forfatter #8 Skrevet 8. desember 2023 Maggi2 skrev (2 minutter siden): Dritkjipt å si det til ungen sin! Går da an å feire bursdagen selv om den er i romjulen. I verste fall kan man feire den rett over nyttår eller litt før jul. Men bare: "her er gaven og den gjelder for bursdagen også" er jo rævva. Ja det er litt trist det der. Enig i det. 1
Irak Skrevet 8. desember 2023 Forfatter #9 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Som voksen gir jeg faen. Som barn var det elendig. Har gjerne barndoms traumaer i forbindelse med ensomhet på bursdag pga. alt handlet om jul og akkurat som barn er, selvsentrert. Følte jeg meg aldri spesiell på bursdagen min. 😅 Anonymkode: 547f7...d3e Huff det var trist å høre at den var kjip som barn. Hva er grunnen til at du ikke bryr deg som voksen? Er det ikke hyggelig med en ekstra oppmerksomhet?
Maiava88 Skrevet 8. desember 2023 #10 Skrevet 8. desember 2023 Min eldste har bursdag like før julaften og helt siden hun ble født har jeg gjort det klart at så lenge hun ikke ønsker det selv, skal bursdagsgaver og julegaver ikke slås sammen. Alle som gir henne gave er også flinke til å pakke inn bursdagsgaver i vanlig papir, og ikke julepapir 😅 Nå dater jeg en mann som har bursdag på julaften, og han er ikke særlig begeistret for akkurat det… Så jeg kommer til å legge inn en ekstra innsatts for å gjøre ekstra stas på bursdagen hans i år☺️ 2
Irak Skrevet 8. desember 2023 Forfatter #11 Skrevet 8. desember 2023 Maiava88 skrev (Akkurat nå): Min eldste har bursdag like før julaften og helt siden hun ble født har jeg gjort det klart at så lenge hun ikke ønsker det selv, skal bursdagsgaver og julegaver ikke slås sammen. Alle som gir henne gave er også flinke til å pakke inn bursdagsgaver i vanlig papir, og ikke julepapir 😅 Nå dater jeg en mann som har bursdag på julaften, og han er ikke særlig begeistret for akkurat det… Så jeg kommer til å legge inn en ekstra innsatts for å gjøre ekstra stas på bursdagen hans i år☺️ Å så god du er ❤️. Dette var inspirerende å lese 🥰. Synes de i desember fortjener det. Er jo ikke dems feil at de har bursdag så sent på året.....
Irak Skrevet 8. desember 2023 Forfatter #12 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har alltid hatt en familie hvor en deler opp jul og bursdag som seg hør og bør. Jeg fikk og får julegaver og jeg fikk og får bursdagsgaver. De er to komplett ulike feiringer og anledninger og jeg har heldigvis alltid hatt bursdagsfeiring separat for julen. Skulle da bare mangle! Jeg har ikke en drit kjip familie heldigvis Anonymkode: 2e96b...6ee Er jo veldig ulike praksiser på dette. Så her kjente jeg at jeg var litt nysgjerrig.
K_mb Skrevet 8. desember 2023 #13 Skrevet 8. desember 2023 Irak skrev (1 time siden): Dere som har noen som har bursdag sent i desember. Hvordan løser dere det i forhold til bursdag og julegave feks? Er litt nysgjerrig på å høre på ulike løsninger. Gjerne kreative. Eneste løsningen jeg bruker er at jeg skiller bursdag fra jul. Bursdag er unikt, jul er for alle. 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #14 Skrevet 8. desember 2023 Jeg får julegave og bursdagsgave kombinert. Jeg misliker det, men bedre enn ingenting i ihvertfall. Føler ikke at det er bursdagsgave når man har pakket inn i julenisse-gavepapir. Men kult å være født på selveste julaften da! Ikke så ofte det skjer. Da jeg var liten hadde jeg ofte sommerfest med gode venner, så jeg fikk feiret bursdag. Nå som jeg er eldre bryr jeg ikke mer. Forventer ikke noe spesielt lenger. Bare god mat og gratulasjoner fra familie i det minste. Ellers er det forståelig at alle andre glemmer eller fokuserer på alt annet det i en hektisk tid. Anonymkode: de882...86d 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #15 Skrevet 8. desember 2023 Julegave er julegave og bursdagsgave er bursdagsgave. Bursdagsselskap og alt som er vanlig ved bursdag ellers i året😊 Anonymkode: 804eb...73a 2
Irak Skrevet 8. desember 2023 Forfatter #16 Skrevet 8. desember 2023 (endret) I mitt hode så er det litt sånn.... Hvis man virkelig er glad i noen så er det jo veldig hyggelig å vise de at du setter pris på de i en eller annen form. Jeg kan også være åpen for at bursdagsbarnet kan få lov å bestemme litt selv 🥰. Synes det er hyggelig at de blir fornøyde med det de får eller har lyst på 🥰 Endret 8. desember 2023 av Irak
Irak Skrevet 8. desember 2023 Forfatter #17 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg får julegave og bursdagsgave kombinert. Jeg misliker det, men bedre enn ingenting i ihvertfall. Føler ikke at det er bursdagsgave når man har pakket inn i julenisse-gavepapir. Men kult å være født på selveste julaften da! Ikke så ofte det skjer. Da jeg var liten hadde jeg ofte sommerfest med gode venner, så jeg fikk feiret bursdag. Nå som jeg er eldre bryr jeg ikke mer. Forventer ikke noe spesielt lenger. Bare god mat og gratulasjoner fra familie i det minste. Ellers er det forståelig at alle andre glemmer eller fokuserer på alt annet det i en hektisk tid. Anonymkode: de882...86d Denne likte jeg 🥰. Veldig koselig med sommerfest. Så fikk du markert det likevel. For akkurat det kan jo være en utfordring når du har bursdag på selveste julaften! Det var litt kult. 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #18 Skrevet 8. desember 2023 To av tre barn er født like før/etter julen. det er veldig typisk at de får kombinert jule og bursdagsgave, hvilket de ikke sier noe på, men jeg som mor synes det er kjipt. Jeg er muligens litt blendet av min barndomsvenninne som fortalte historier om at hun fikk sykkel til jul, og sykkelhjelm i bursdagsgave, eller joggebukse til jul og tilhørende genser til bursdag. Hun følte seg snytt for en gave, og jeg ønsker ikke det for mine barn. vi passer på å separere jul og bursdag. Jeg er f.eks bevisst på at bursdagsgave ikke er pakket inn i julepapir. Anonymkode: 73f57...2a0 1
Gjest Anonyme-meg Skrevet 8. desember 2023 #19 Skrevet 8. desember 2023 Mitt barn har bursdag noen dager før jul. Vi har feiret bursdagen vært år med julepynten hus, men hatt en del bursdags dekor og bursdagsgavene har jeg vært veldig på at ikke skal pakkes inn i julepapir. Barnet har aldri fått kombinert bursdags og julegave.
Fru Uperfekt Skrevet 8. desember 2023 #20 Skrevet 8. desember 2023 Irak skrev (1 time siden): Dere som har noen som har bursdag sent i desember. Hvordan løser dere det i forhold til bursdag og julegave feks? Er litt nysgjerrig på å høre på ulike løsninger. Gjerne kreative. Nærmeste jeg kommer er barn født 1 Jan. Hen får adskilte presanger pga at jeg som mamma har vært 100% klar på at samlepresang er utelukket. Normalt har hen fått billig til jul og dyre ting til bursdag pga romjulsalgene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå