AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #1 Skrevet 8. desember 2023 Jeg får små områder på leggen, og bak på låret som begynner med en liten prikk som klør, minner litt om inngrodde hår, bare at det ikke er det. Det utvikler seg innenfra fra en liten, rød prikk, til å bli en større flekk og fargen blir dyp rød, nesten lilla, og som klør ganske intenst i perioder. Det utvikler seg etterhvert til sår, på størrelse med en en-krone ca, det væsker, får et belegg i bunnen, og bruker noen uker på å gro. Jeg steller de så godt jeg kan, jeg har endel erfaring med sår. Det er snakk om 2 sår om gangen, dvs jeg fikk 2 sår for en liten stund siden og stelte dem og fikk dem til å gro, men nå ser det ut til at det kommer nye. Hva kan det komme av? Kan det være noe bakterielt eller noe sånt? Jeg føler det ikke er noe å gå til lege med, iom at det ikke utvikler seg til å bli større, og styggere, men samtidig så er det vel ikke vanlig at det oppstår sår sånn helt av seg selv? Anonymkode: 1c54e...f77
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #2 Skrevet 8. desember 2023 Hør med lege Anonymkode: 96468...c85 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #3 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg får små områder på leggen, og bak på låret som begynner med en liten prikk som klør, minner litt om inngrodde hår, bare at det ikke er det. Det utvikler seg innenfra fra en liten, rød prikk, til å bli en større flekk og fargen blir dyp rød, nesten lilla, og som klør ganske intenst i perioder. Det utvikler seg etterhvert til sår, på størrelse med en en-krone ca, det væsker, får et belegg i bunnen, og bruker noen uker på å gro. Jeg steller de så godt jeg kan, jeg har endel erfaring med sår. Det er snakk om 2 sår om gangen, dvs jeg fikk 2 sår for en liten stund siden og stelte dem og fikk dem til å gro, men nå ser det ut til at det kommer nye. Hva kan det komme av? Kan det være noe bakterielt eller noe sånt? Jeg føler det ikke er noe å gå til lege med, iom at det ikke utvikler seg til å bli større, og styggere, men samtidig så er det vel ikke vanlig at det oppstår sår sånn helt av seg selv? Anonymkode: 1c54e...f77 Kan du dele bilde? Anonymkode: 917c0...1b3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #4 Skrevet 8. desember 2023 Både virus og bakterier kan forårsake sår. Du burde oppsøke lege basert på det du beskriver. Anonymkode: c7e10...dc4 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #5 Skrevet 8. desember 2023 Gå til lege og ta med bilder av sårene. Ta bilder nå om du ikke har eldre bilder. Anonymkode: 2c092...370 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #6 Skrevet 8. desember 2023 Har du ikke vært hos legen med dette??? Du må jo gå å få det sett på. Anonymkode: c2320...62d 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #7 Skrevet 8. desember 2023 Lichen ruber planus begynner slik på meg. Snakk med lege ig få henvisning til hudlege og funn ut hva det er. Er det lichen så sprer det seg gjerne til hele kroppen. Anonymkode: fb343...5d9
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #8 Skrevet 8. desember 2023 Er de nye sårene på samme sted som de gamle? Jeg ville hørt med legen jeg, synes det er rart at det skal oppstå sår uten årsak, særlig hvis det også oppstår belegg og de bruker så lang tid på å gro. Anonymkode: 801f6...6ca
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #10 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Kan du dele bilde? Anonymkode: 917c0...1b3 Hadde bare dette. Det er av det ene gamle såret, da hadde jeg hatt det noen uker og var grodd endel. AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Er de nye sårene på samme sted som de gamle? Jeg ville hørt med legen jeg, synes det er rart at det skal oppstå sår uten årsak, særlig hvis det også oppstår belegg og de bruker så lang tid på å gro. Anonymkode: 801f6...6ca De nye er i samme område, men ikke på helt samme plass. Det er på leggen, og bak på låret. De klør, samt at det klør i området rundt, såpass at jeg klødde på meg sår i området rundt. Jeg syns også det er rart, først trodde jeg det var fra et klegg-bitt, da det første var bak på låret, og jeg hadde hatt slike bitt i sommer, men det passet ikke med årstiden, samt at det brukte så veldig lang tid på å gro.. Foreløpig er ikke de nye noe særlig, kun et par små, røde prikker som klør, men de minner veldig om dem jeg hadde. Så jeg vet jo ikke ennå om det faktisk er det samme, men det er likt som sist. Jeg har jo vurdert lege, men er så usikker, gå til lege med noen små sår, liksom. Samtidig så skal man jo ikke få sår innenfra på den måten? Anonymkode: 1c54e...f77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå