Gjest gjest 0 Skrevet 28. januar 2006 #1 Skrevet 28. januar 2006 Jeg kjøpte meg en elefantfot for en uke siden, og allerede i dag måtte jeg plukke av 13 gule/brune blader -(ja jeg telte ). Er dette normalt?? Hvis det forsetter i dette tempoet forsvinner jo alt til slutt.,...
Gjest gjest 0 Skrevet 28. januar 2006 #3 Skrevet 28. januar 2006 Den har ikke fått noe før i dag... Den skal ikke ha så mye sa gartneren...
Gjest vimse Skrevet 29. januar 2006 #4 Skrevet 29. januar 2006 Kan jo bare være at den reagerer litt på klimaendringen.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 29. januar 2006 #5 Skrevet 29. januar 2006 Elefantfoten skal ha veldig lite vann. Og da mener jeg veldig lite! Ellers trenger den godt med lys, og vil veldig gjerne dusjes med lunkent vann så ofte som mulig, spesielt nå om vinteren, for da er innelufta vår ekstra tørr pga fyring. Brune tupper på bladene kommer som regel av for tørr luft. Gule blader kommer som regel av overvanning, men som tidligere nevnt, så kan den reagere på klimaendringen. Kommer den rett fra gartneren og inn i stua, så er luftfuktigheten ganske annerledes. Husk å ikke sette den over eller for nærme varmekilder, da blir bladene ofte tørre og brune.
Gjest gjest 0 Skrevet 29. januar 2006 #6 Skrevet 29. januar 2006 hmmm Da får jeg satse på at det er klimaendringen som er årsaken da... Den står ikke i nærheten av noen varmekilde, og den fikk vann først i går...Jeg får vente å se...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå