Gå til innhold

Vinteren kontra sommeren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vinteren føles som om den er 100 ganger lengre enn sommeren. Sommeren går så fort unna mens vinteren varer evig. Hvorfor er det sånn?

Anonymkode: ea234...980

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er i alle fall litt av forklaringen at "sommeren" egentlig bare er venting på en av de 5-6 dagene med sol, mens vinteren begynner i slutten av August og er kald, mørk og kjip hele tiden. Om sommeren faktisk var sommer i 6 måneder hadde det nok vært annerledes.

Anonymkode: c8478...ff6

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vinteren føles som om den er 100 ganger lengre enn sommeren. Sommeren går så fort unna mens vinteren varer evig. Hvorfor er det sånn?

Fordi du bor i Norge?

Anonymkode: 6253e...5f5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Da jeg var barn lærte jeg at det var fire årstider og hver årstid varer i tre måneder. Men det føles ikke sånn selv om jeg bor i Norge. Jeg er født i feil land.

• Hjerte 2
Skrevet

Fordi vinter er noe dritt, mørkt og kaldt🤮Vår og sommer er vakkert og gøy, og tiden går jo som kjent fortere når man har det fint ☀️

Anonymkode: 46044...e3f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tror det kan ha noe med å gjøre at vi lengter og venter.....når man gleder seg til noe eller venter på noe kan det nesten kjennes uutholdelig 🤯

• Liker 1
Skrevet

Bare å komme seg til varmere strøk for de som kan det 🌞🌞🌞

Skrevet

Jeg kan ikke reise til syden dessverre.

Skrevet
Irak skrev (3 timer siden):

Bare å komme seg til varmere strøk for de som kan det 🌞🌞🌞

Men det blir fort i sommer ferien og så blir det dobbelt opp i stedet 😅

Skrevet

Jeg elsker vinter og mørketid 🥰 

Sommeren synes jeg er slitsom med grilling og soling, man må liksom stresse veldig med å komme seg ut i solen når det er sol og man bor i Nord Norge. Det mases og stresses med utepils og bading i arktisk sjøvann, og man blir sett på som rar om man ikke vil være med på alle disse sommerlige aktivitetene.

Om vinteren er det mer avslappende. Man slipper unna innsekter som biter, bli solbrent, svette kropper og brent grillmat så jeg heier på vinter. Eneste er at man blir litt døgn-forvirret med mørketid, men den ulempen overlever vi 👍 for hva er koseligere enn å sitte inne foran peisen med kakao og se ut på en skikkelig snøstorm? Ikke vet jeg, men det slår myggstikk og sololje langt nedi støvlene ☃️

Skrevet

Altså, det er jo fordi vinteren nå starter i oktober. Med snø og is og alt sammen. Og jeg bor i Arendal, liksom 🙄 Før kom snøen tidligst til jul, vanligvis i januar, og den lå ikke lenger enn slutten av mars. April var det vår. 

Nå er det vinter halve året, og sommeren er bare et par uker. 

Anonymkode: 0c454...17a

• Liker 3
Skrevet (endret)

Vinteren gir jo mulighet for å kryne noen da😉

Men sol og varme ee herlig. så ja til sommeren ❤️

Endret av Kryneren

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...