Gå til innhold

Kan man ringe politiet hvis naboen borer og hamrer på søndager? 🤔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror at min nabo leser kg. Første søndag på leeeenge at han ikke hamrer 😂😂

Anonymkode: 3fbb6...002

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er galt med å pusse opp på søndager? det er jo da jeg har fri

Anonymkode: 91507...3c0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Absolutt. Har en slitsom nabo som bråker veldig på søndager, men pleier bare å ta kontakt eller sende ut ektefellen for å kjefte når det blir for mye. Kantklipper i hagen kl 7 på søndag morgen f.eks. er ikke greit.. er amerikaner så skjønner vel ikke reglene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Søndag og røde dager skal man ikke drive med unødvendig larm. Det vet du vel om du ikke bor under en stein.

Denne naboen din høres merkelig ut ts, hva i all verden skal han banke hver søndags morgen for? Godt han ga fred denne søndagen, satser på han er en ivirg kg leser og vart skremt no. :) 

Anonymkode: 2102d...732

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.12.2023 den 17.49):

Styret har blitt informert, men ingenting skjer. Naboen hamrer og borer HVER søndag, gjerne fra klokka 07.30-08. 

Når styret ikke gjør noe, er det da innafor å kontakte politiet? 

Ja, du kan kontakte politiet. Om de har ressurser vil de kanskje rykke ut. Men før du ringer bør du kontakte naboen og opplyse om at hen bryter hellugdagsfreden og henstille om å legge ned arbeidet som medfører bråk/forstyrrelser, og at du kommer til å kontakte politiet om arbeidet ikke opphører. 

Anonymkode: 1f237...504

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.12.2023 den 20.16):

Joda, politiet dukket opp her i Nordre Follo en dag naboen begynte å sage kl 9 en søndag. 

Anonymkode: 2acbe...d13

Hadde følt meg dum hvis jeg hadde tilkalt politiet for noe slikt! Irriterende kanskje for noen, men jeg kunne ikke brydd meg mindre, så fremt det ikke skjedde hele tiden.

Anonymkode: 55306...8eb

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Enig! Folk er hysteriske! Forstår hvis det pågår HELE tiden og i en boligblokk med mye lytt, men stort sett føler jeg folk blir altfor lett irritert. Vi har noen naboer som går ut om søndagen kun for å høre etter om noen bryter stillheten, for så å lage mye styr og hisse seg opp. Å bråke med musikk, biler, båter er liksom helt greit, men nåde den som bråker 5 min med en hammer som du aldri hadde hørt om du ikke gikk inn for det... Våre naboer henger seg også opp i om man henger klær til tørk om søndagene, eller lufter sengetøy. 

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette. Det er jo da man har tid til sånt. Alternativet blir fort hverdagskvelder, og det er da mye verre. På søndag kan man ta seg en tur om det bråker en periode.

Anonymkode: 45bb3...5fa

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.12.2023 den 22.06):

Politiet har lite å gjøre da.Det drøyeste jeg har vært borti noen gang var noen polakker som pussa opp på julaften. Det var drøyt. Ingen sa noe heller. 

Anonymkode: 23d8f...a89

Faktisk er ikke julaften en helligdag, så den dagen kan man faktisk pusse opp så mye man vil.

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hadde følt meg dum hvis jeg hadde tilkalt politiet for noe slikt! Irriterende kanskje for noen, men jeg kunne ikke brydd meg mindre, så fremt det ikke skjedde hele tiden.

Lest HI? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...