AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #1 Skrevet 8. desember 2023 Jeg er gravid, halvveis til perm. På jobben skjer det ting utenfor min kontroll som påvirker meg mentalt. Det sitter dårlige teamledere over meg som jeg er nødt til å forholde meg til. De skyver og shufler på frister som påvirker meg i stor grad. Jeg slipper som regel med skrekk og litt intensiv jobbing (altså slipper overtid) men jeg får forhøyet puls, hot flashes, jeg er på gråten når jeg snakker med andre om det, jeg blir irritert og får klump i halsen, sover dårlig noen netter, våkner kaldsvett.. Med andre ord ja det preger helt klart. Jeg er ellers ift graviditet frisk og rask, ingen vonder, aktiv, kjempefin i form. Jeg har tidligere vært utbrent og sykemeldt, derfor sa legen at jeg måtte passe på å ikke gå på samme smell igjen. Vi snakket om situasjonen sist gang jeg var hos han, jeg sa at jeg skulle følge med, nå vet jeg ikke helt hva jeg skal si. Lurer på hvor farlig er det for meg og babyen å være så pass på bristepunktet flere ganger i uken? Hadde du valgt å ta sykemelding pga det? Føles litt som bagatell de dagene alt er greit, men de dagene det koker har jeg lyst til å kaste inn håndkle.. Anonymkode: 1f99b...9bf 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #2 Skrevet 8. desember 2023 Du må lære deg at jobben er ikke alt, det er ingen grunn til å tenke på den på fritiden. Om du har ræva sjefer, la de være ræva. Drit i at du ikke blir ferdig. Det er ikke ditt problem, men sjefenes. Da får de jobbe overtid eller ta over prosjekter om de må møte en frist. Så sier du at «det rekker jeg ikke bli ferdig med denne uken/i dag osv. Jeg jobber fra 8-16 og som dere sikker forstår har jeg av naturlig grunner ikke kapasitet til overtid om dagen» prøv å gi litt faen😉 om du ikke klarer det, så ja da får legen se på muligheter for sykemelding. Anonymkode: 242f1...a51 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #3 Skrevet 8. desember 2023 I utgangspunktet er ikke stress farlig i seg selv. Jeg ville satt tydelige grenser, og prøvd å bry meg mindre på jobb. Jobb er bare jobb; det må du også lære deg når babyen kommer. Bedre å starte nå, med teknikker og metoder som kan hjelpe deg senere. Når jeg leser innlegget ditt, virker du mer lei, enn at dette er så alvorlig galt - når du vil velge en sykemelding. Men jeg foreslår du snakker med legen din og finner ut av det sammen! Anonymkode: f65a6...b91 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #4 Skrevet 8. desember 2023 Du får øve deg på å sette grenser for deg selv Anonymkode: 3f568...0fa
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #5 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er gravid, halvveis til perm. På jobben skjer det ting utenfor min kontroll som påvirker meg mentalt. Det sitter dårlige teamledere over meg som jeg er nødt til å forholde meg til. De skyver og shufler på frister som påvirker meg i stor grad. Jeg slipper som regel med skrekk og litt intensiv jobbing (altså slipper overtid) men jeg får forhøyet puls, hot flashes, jeg er på gråten når jeg snakker med andre om det, jeg blir irritert og får klump i halsen, sover dårlig noen netter, våkner kaldsvett.. Med andre ord ja det preger helt klart. Jeg er ellers ift graviditet frisk og rask, ingen vonder, aktiv, kjempefin i form. Jeg har tidligere vært utbrent og sykemeldt, derfor sa legen at jeg måtte passe på å ikke gå på samme smell igjen. Vi snakket om situasjonen sist gang jeg var hos han, jeg sa at jeg skulle følge med, nå vet jeg ikke helt hva jeg skal si. Lurer på hvor farlig er det for meg og babyen å være så pass på bristepunktet flere ganger i uken? Hadde du valgt å ta sykemelding pga det? Føles litt som bagatell de dagene alt er greit, men de dagene det koker har jeg lyst til å kaste inn håndkle.. Anonymkode: 1f99b...9bf Jeg ville bedt jordmor ordne en søknad om svangerskapspenger. Du skal ha ett fra psykososialt miljø når du er gravid og du skal unngå stress. Anonymkode: 47ce8...93a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå