AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #1 Skrevet 8. desember 2023 Jeg har fibromyalgi. Jet jobber 100%. Jeg kunne kanskje ha redusert å jobbet mindre å fått ufør. Men jeg liker å jobbe. Men pga dette må jeg slappe av etter jobb når jeg og i helgene når det ikke skjer noe. Ei venninne inviterer meg av og til hjem til henne for å drikke vin. Men jeg synes det er vanskelig å svare, for jeg vet ikke hvordan formen min er. Noen ganger svarer jeg kanskje at jeg kan komme, men vet ikke sikkert pga helsen.Men da får jeg melding dagen etter at hun har handlet inn snacks til jeg kommer og at hun gleder seg. Burde jeg ha svart noe annet? Eller greit å svare sånn? Anonymkode: d56ff...7d7 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #2 Skrevet 8. desember 2023 Slutt å si 'kanskje' til denne venninnen når du vet av erfaring hun tolker det som en (med overveldende sannsynlighet) bekreftelse på du kommer. Anonymkode: 02e92...5fc 5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #3 Skrevet 8. desember 2023 "Kanskje det" er et ja i min verden. Anonymkode: d405f...67d 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #4 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): "Kanskje det" er et ja i min verden. Anonymkode: d405f...67d Ok. Da nå jeg heller svare nei Anonymkode: d56ff...7d7
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #5 Skrevet 8. desember 2023 Hvor ofte skjer det at hun inviterer og du svarer kanskje? Og hvor ofte må du da si nei den dagen? Og hvordan reagerer hun dersom du avlyser eller gir svar samme dag? Jeg sier omtrent alltid at jeg gleder meg til dagen om jeg har en avtale med en venn. Jeg gleder meg også selv om jeg vet en av mine venner avlyser halvparten av gangene. Men jeg digger henge med henne, så jeg gleder meg som en liten unge før jul. Om hun avlyser så spiser jeg snacks alene i sofa, eller jeg legger snacks i skapet til neste gang. Anonymkode: 28920...c6d 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #6 Skrevet 9. desember 2023 Du bør jo si til henne som sant er, at du vet aldri hvordan formen er etter en dag på jobb, at du har veldig lyst, men må se an formen. Anonymkode: e83c1...5ef 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #7 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): "Kanskje det" er et ja i min verden. Anonymkode: d405f...67d Kanskje er et kanskje, uansett hvilken verden. Men kanskje er et veldig kjedelig svar å få. Da blir det vanskelig for den som inviterer å lage andre avtaler, for vedkommende blir ventende på et skikkelig svar fra gjesten. Så får hun kanskje nei på dagen dere egentlig skulle møttes, og da har hun plutselig ingenting å finne på. Mange tørr ikke å uinvitere en gjest som sier kanskje, fordi de for eksempel er redd for å virke frekk eller redd for konflikt. Derfor er det mye bedre at du sier nei, ts. Si også til henne at det er mye bedre for det at hun heller inviterer samme dag hun ønsker å møtes, for da kan du gi et klart svar. Jeg har det også som deg ts, men har annen type sykdom. Jeg syns det er skikkelig ubehagelig å si så ofte nei og føler meg på ett vis utakknemlig, men jeg har lært meg å stå i det. Jeg oppdaget også at da jeg sa «kanskje», ble det mer «mas» om å finne på ting. Jeg ble stresset av det. Da jeg endelig lærte meg å si nei, ble det mye roligere og folk spør mer sjeldent. Jeg har selvsagt gitt de begrunnelsen for hvorfor jeg sier nei også, så de ikke tror at det handler om dem🙈 Anonymkode: 22665...ddc 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #8 Skrevet 9. desember 2023 Du kan fint si at formen din er så varierende, at du ikke vet før rett før. å si kanskje er vanskelig for mottaker å forholde seg til Anonymkode: 91c14...22e 1
Daria Skrevet 9. desember 2023 #9 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du kan fint si at formen din er så varierende, at du ikke vet før rett før. å si kanskje er vanskelig for mottaker å forholde seg til Anonymkode: 91c14...22e Jeg, med annen type kronisk og uforutsigbar sykdom, går som regel for varianter av dette. Jeg understreker at jeg vil gjerne, at jeg håper å få det til, men at det er et ja med forbehold fordi formen kan slå seg vrang. Det er i praksis et kanskje, men med klart formulerte forutsetninger og forbehold. I tillegg vurderer jeg hva og hvem jeg sier ja til - hvilke typer avtaler det er greit å avlyse på kort varsel og hvem som takler det greit. AnonymBruker skrev (16 timer siden): Si også til henne at det er mye bedre for det at hun heller inviterer samme dag hun ønsker å møtes, for da kan du gi et klart svar. For meg er det større sannsynlighet for at jeg får det til med litt mer planlegging . det hjelper å være forberedt, men det er fortsatt ingen garanti. Skulle jeg sagt nei til at jeg ikke var sikker på at var gjennomførbart, ville jeg aldri fått truffet noen, og jeg har heldigvis venner og familie som har forståelse for det.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #10 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er fibromalagi en sykdom? Anonymkode: 5fabf...038 fibromalagi er ikke en sykdom ,men fibromyalgi er det Anonymkode: d56ff...7d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå