Gå til innhold

Leverprøve forhøyet - påvirket av å ha drukket kvelden før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var nylig hos legen og tok noen blodprøver. For det meste helt ok, men har fått tilbakemelding på at leverprøven er forhøyet, og  at den vanligste årssaken er alkohol. Har blitt bedt om å komme tilbake og ta en ny test, og ikke drikke alkohol 3 uker før.

Greia er, at jeg var ikke edru _når_ testen ble gjennomført. Var ute med venner og drakk en god del kvelden før, merka det på morningen. Tenkte ikke der og da at det ville ha noe effekt, men nå lurer jeg på om nyretesten har blitt feil pågrunn av det, eller om testen tar høyde for det, og det faktisk er grunn til concern rundt nyra mi. Er ung og dum, drikker mer enn en familiefar, men opplever jo ihvertfall selv ikke noe problem. Drikker ikke hver dag, men når det er fest er det fest.

Anonymkode: 01ba9...616

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge legen min skal det lite til for å få utslag på leverprøve, så sannsynligvis er det ingen grunn til bekymring. Men å stille edru til blodprøver og andre medisinske undersøkelser er alltid en god tommelfingerregel...

Anonymkode: 27b62...e90

• Liker 1
Skrevet

Leverprøven din kan gi utslag om du har tatt en Paracet dagen før. Om det er noe galt med deg kan jeg selvfølgelig ikke svare på, men at en fuktig kveld gir utslag er helt garantert. Pust med magen, og gjør som legen sier. Lykke til!

Anonymkode: f5848...803

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I følge legen min skal det lite til for å få utslag på leverprøve, så sannsynligvis er det ingen grunn til bekymring. Men å stille edru til blodprøver og andre medisinske undersøkelser er alltid en god tommelfingerregel...

Anonymkode: 27b62...e90

Ikke enig. Jeg drakk med begge hender og mere, fra jeg stod opp. Men leverprøvene mine var aldri påvirket.

Anonymkode: 83154...8c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...