Gå til innhold

størrelse på strømpebukser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere som kjøper større størrelser i strømpebukser en det dere egentlig skulle kunne bruke? Selv har jeg oppdaget at jeg må ha str. 46/48 selv om 42 egentlig skulle holde. Ellers blir det hengekøye og sig og får den heller ikke godt opp på magen😠 Flere?

Anonymkode: d1fd5...61b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det flere som kjøper større størrelser i strømpebukser en det dere egentlig skulle kunne bruke? Selv har jeg oppdaget at jeg må ha str. 46/48 selv om 42 egentlig skulle holde. Ellers blir det hengekøye og sig og får den heller ikke godt opp på magen😠 Flere?

Yes. 
Er str 38 i bukser men strømpebukser kjøpes i største størrelse. 

Anonymkode: e0ef6...6c1

• Liker 3
Skrevet

Samme her. Det er bedre med litt ekstra stoff enn at det ikke går an å dra den helt opp og får en glipe. 

Anonymkode: ae287...44b

• Liker 3
Skrevet

Nei. Bruker str S som i all annet og har ikke noen strømpebukser med sig eller at den ikke holder der den skal 

Anonymkode: 043d9...419

Skrevet

Spesielt på typ tykkere strømpebukser, deilig med litt romslige størrelser da😀

• Liker 1
Skrevet

Jeg plages mer med passform, jeg skjønner ikke hvem det er meningen de skal passe? Var på cubus, hm, lindex, kappahl osv. Prøvde flere som var så kort bak at jeg knapt fikk de over rævsprekka, mens de kom langt opp på magen på fremsiden(jeg har ikke spesielt stor rumpe). Samtidig så var den liksom så løs der bak at satte jeg meg på huk skled den ned over rævva. Den kurvet liksom ikke inn mot korsryggen. Prøvde både mindre og større, ble like jævlig. Endte opp med ei fra pierre robert i ull med holdin. Dyr strømpebukse men den satt som et skudd.

Anonymkode: 57c28...638

Skrevet

Jeg må også alltid kjøpe minst et nr større i strømpebukser. Jeg er lav, så jeg ender alltid opp med en pølse ved anklene fordi det ser ut til at de tror at store strømpebukser kun hører til 2m lange mennesker.

Anonymkode: cbfb6...a09

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg må også alltid kjøpe minst et nr større i strømpebukser. Jeg er lav, så jeg ender alltid opp med en pølse ved anklene fordi det ser ut til at de tror at store strømpebukser kun hører til 2m lange mennesker.

Samme her. Vil gjerne ha god plass rundt maven og gjerne få den helt opp til puppene. Da blir det stor størrelse som gjelder.

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg er 1,76, str S i bukser, men må alltid kjøpe de største størrelsene i strømpebukser. Finner sjeldent større enn XL-XXL og selv da rekker de gjerne ikke høyere enn knærne. Så jeg lurer veldig på hvor du finner strømpebukser som passer mennesker på 2 meter? Hvor mange X-er må man opp i da? Kan vi bytte strømpebukser? Mine utvides kun i bredden, ikke i lengden. 

Anonymkode: e65ea...f4a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg er 1,76, str S i bukser, men må alltid kjøpe de største størrelsene i strømpebukser. Finner sjeldent større enn XL-XXL og selv da rekker de gjerne ikke høyere enn knærne. Så jeg lurer veldig på hvor du finner strømpebukser som passer mennesker på 2 meter? Hvor mange X-er må man opp i da? Kan vi bytte strømpebukser? Mine utvides kun i bredden, ikke i lengden. 

Anonymkode: e65ea...f4a

Jeg kjøper stort sett xl eller xxl på Bonprix, Lindex og hm. Bonprix og hm har begge kjempe lange strømpebukser. Den ene jeg kjøpte kunne jeg dra over puppene mine så hvis jeg ville kunne jeg brukt den som en buksedress 😂 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.12.2023 den 21.49):

Jeg plages mer med passform, jeg skjønner ikke hvem det er meningen de skal passe? Var på cubus, hm, lindex, kappahl osv. Prøvde flere som var så kort bak at jeg knapt fikk de over rævsprekka, mens de kom langt opp på magen på fremsiden(jeg har ikke spesielt stor rumpe). Samtidig så var den liksom så løs der bak at satte jeg meg på huk skled den ned over rævva. Den kurvet liksom ikke inn mot korsryggen. Prøvde både mindre og større, ble like jævlig. Endte opp med ei fra pierre robert i ull med holdin. Dyr strømpebukse men den satt som et skudd.

Anonymkode: 57c28...638

Hæ? Får man prøvd strømpebukser? o-O

Anonymkode: 61dc1...a51

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.12.2023 den 21.51):

Jeg har motsatt problem, nesten alle er for korte, selv når man går opp i størrelse. 

Strømpebukser er tydeligvis laget for menn.

https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/eeAra/jakt-paa-mannebein

Anonymkode: a9708...118

Skrevet

Jeg må gå motsatt vei og kjøpe en størrelse mindre for at de skal henge oppe. Jeg har lange ben/er høy, så det er ikke alle strømpebukser som fungerer uansett. Har jeg bommet og kjøpt en litt for stor, så syr jeg de litt inn oppe for å slippe å måtte dra de opp ofte.

Anonymkode: 15e62...e8d

Skrevet

Vi er ikke like. Selv bruker jeg faktisk gravid-strømpebukse selv om jeg ikke er gravid. Har litt mave (ikke veldig stor), men er blitt avhengig av å få dratt den skikkelig opp til under puppene som jeg liker best. Fordrar ikke hold-in, må ha noe som sitter løst og behagelig og som ikke siger ned. Det gjør ikke gravid-strømpebuksa, så fornøyd med den😀

Skrevet

Det samme gjelder varme strømpebukser til menn. De er sjeldent lange nok selv om du bestiller XXL. Bestiller du et sted i største størrelsen og den passer, så kan neste bestilling i det som skal være samme størrelse og produkt gjerne være 30cm for kort. Selv om de er vide i rompa og beina. Hvor vanskelig kan det være å bare gjøre de lange nok? Mistenker at det som produseres i Asia enten er tilpasset høyden på menn der, eller at de etterhvert spekulerer i hvordan de kan spare på stoffet med å lage de mindre og mindre, selv om de er merket med samme størrelse og merke. Europris hadde noen gode og varme thermostrømpebukser. Men året etterpå var den samme strømpebuksen, med samme størrelsesmerking blitt knøttsmå. Er du 180høy eller mer, så er det et mareritt med mange bombestillinger før det dukker opp noen som passer, men det betyr ikke at de passer på neste bestilling. 

Skrevet

Er det ikke noe som heter One Size fits all?  Passer ikke disse til alle da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har motsatt problem, nesten alle er for korte, selv når man går opp i størrelse. 

Strømpebukser er tydeligvis laget for menn.

https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/eeAra/jakt-paa-mannebein

Anonymkode: a9708...118

Den artikkelen er 22(!) år gammel...

Anonymkode: f3615...9b4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det ikke noe som heter One Size fits all?  Passer ikke disse til alle da?

Fungerer dette i praksis? Synes alle disse virker små..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...