Gå til innhold

Markerer de bursdager på skolen (på samme måte som i barnehagen)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I barnehagen er det nokså stor markering av de barna som har bursdag. Er det det samme de første årene på skolen? Og har de nissefest, luciafeiring mm på skolen? 

Anonymkode: 065e9...f95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke samme markering av bursdag i skolen. Hos oss har de nissetog hvor de kan ha på nisselue og en enkel markeing av Lucia. Varierer sikkert en del fra skole til skole. 

Anonymkode: 5af52...ae8

Skrevet

De synger bursdagssangen, det er det hele.

I 1.klasse går de Lucia-tog

Nissefest, karneval, halloween, pysjfest har de på sfo.

Anonymkode: e53a2...9c2

• Liker 1
Skrevet

nei.

Anonymkode: abcfc...9c8

Skrevet

Nope. Like greit, det kan man feire hjemme. 

Jeg tenker de med fordel kan droppe bursdagsfeiring på småbarnsavdelingen i barnehagen også. 

Anonymkode: d6594...63e

Skrevet (endret)

Nei. Husker vi gikk til skolen første bursdagen hans på skolen. Jeg hadde tatt meg fri, og skulle hente han ved skoleslutt. Han var så glad og stolt! Endelig 6 år. Læreren hadde ikke gratulert han med dagen engang. Ble så lei meg. Synes hun kunne merket av 15 bursdager i kalenderen, og gratulert barna når de kom på bursdagen sin .. 

Endret av Irja
  • Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

På barneskolen synger de bursdagssang for de som har bursdag. 

Skrevet

Min yngste går på ungdomsskolen. Ukens bursdagsbarn står på ukeplanen. 1-7 trinn var det bare gratulerer med dagen og alle sang for butsdagsbarnet. Hadde du bursdag i helgen ble det mandager.  Bursdagsliste hang ved siden av tavla. 

I barnehagen var det stort opptog med krone, kappe og trone og gjerne popcornfest.  Eldste fikk med alt popcornet som var planlagt hjem pga noen barn gjorde noe som gjorde at de måtte avlyse «festen»  

Anonymkode: ff137...fa7

Gjest jegerrinne
Skrevet

Bursdag i private skolen var at bursdag barne fikk velge maten til lunsj og ikke noe mer. De hadde Lucia hvor skolen gikk til et behandlings senter og leverte kaker og sang. 

Nissefest og juleavslutning i et

På kommunale skolen var det ingenting på skolen med foresatte. Kun i 10 klasse da de sluttet på våren

Skrevet

Det er nok ikke likt opplegg på alle skoler. Her synger de bursdagssangen, og de har en krone som går på omgang i klassen. Bursdagsbarnet får sitte framme med læreren, og alle sier fine ting. Andreklassing. 

Ikke nissefest, men førjulsfest for foreldre, besteforeldre og søsken. Barna opptrer med sang og et lite skuespill og alle familier tar med noe å spise til felles matbord. 

Vi har også sommerfest og Halloweenfest. 

Er ikke helt sikker på Lucia. Mener at det er enten tredje eller fjerde klasse som kler seg i hvitt, synger og går rundt med lussekatter. Jeg hadde en hvit t-skjorte klar, for jeg husker at jeg hadde med hvite klær som barn og gikk i tog hvert år, men de har lagt om. Barna på de andre trinnene kler seg ikke ut lenger. Kanskje det er for mange barn på skolen nå til at de kan ha tog? Foreldre var uansett ikke med på Lucia i barnehagen her.

Anonymkode: 78c36...0e1

Skrevet

I løpet av barneskolen synger de  i alle fall "gratulerer med dagen" når en person har bursdag. 

Gitt at lærerne faktisk husker på at en elev har bursdag da. Jeg opplevde faktisk at lærerne tok opp dette tre dager etter at jeg faktisk hadde bursdag, og trodde at jeg visstnok hadde bursdag tre ddager etter at jeg egentlig hadde hatt bursdagen min. :nisse:

Anonymkode: 02469...fe4

Skrevet

Kun bursdagssang ved bursdager. Lite opplegg ellers, men på SFO skjer det alltid mye gøy. I desember er det grøtfest, julefest, tur/akedag og hobbyverksted 

Anonymkode: b5786...a19

Skrevet

Det foregår ulikt på ulike skoler. Vi synger bursdagssang på bursdager, har påskeverksted, juleverksted, karneval, pysjdag, halloween med utkledning, pepperkakebaking, og 1. trinn baker lussekatter og går Luciatog. Vi har også felles adventssamlinger for hele skolen i desember. 

Anonymkode: c2415...1f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...