Gå til innhold

Zalando gjemmer kundeservice

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg handler mye på Zalando og har ikke behøvd å ta kontakt med kundeservice på lenge, mener de hadde en chat før. Jeg hater hvordan det har blitt en trend i nettbutikker der de nærmest tvinger deg igjennom faq og en chat bot før du får snakke med et menneske. Men nå skulle jeg ta kontakt og det var ingen info om hvordan jeg kunne ta kontakt. Trykker man på «kundeservice og kontakt» kommer man kun til spørsmål og svar, under hver ordre står det «trenger du hjelp med denne ordren?» og trykker du på disse så sender den deg også til spørsmål og svar. 

Måtte rett og slett google «kontaktinformasjon Zalando» for å finne noe. Ikke bare er det så elendig at jeg vurderer å aldri bruke dem igjen, men er det lov å gjøre det så vanskelig for kunden å ta kontakt? Noen som vet?

Anonymkode: b1af2...0b5

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg handler mye på Zalando og har ikke behøvd å ta kontakt med kundeservice på lenge, mener de hadde en chat før. Jeg hater hvordan det har blitt en trend i nettbutikker der de nærmest tvinger deg igjennom faq og en chat bot før du får snakke med et menneske. Men nå skulle jeg ta kontakt og det var ingen info om hvordan jeg kunne ta kontakt. Trykker man på «kundeservice og kontakt» kommer man kun til spørsmål og svar, under hver ordre står det «trenger du hjelp med denne ordren?» og trykker du på disse så sender den deg også til spørsmål og svar. 

Måtte rett og slett google «kontaktinformasjon Zalando» for å finne noe. Ikke bare er det så elendig at jeg vurderer å aldri bruke dem igjen, men er det lov å gjøre det så vanskelig for kunden å ta kontakt? Noen som vet?

Dette opplevde jeg også i sommer da jeg skulle kontakte de pga en retur som ikke jeg hadde fått refundert. Klarte til slutt å finne en mailadresse etter mye om og men men retursystemet dere er helt rævva nå. Selv om jeg hadde bekreftet retur på posten som jeg sendte med så måtte jeg fylle ut et skjema med mye informasjon som jeg måtte lete opp etter den gamle bestillingen. Mye styr! Jeg klagde på hvordan systemet deres har blitt, og har bestemt meg for å styre unna de når det er blitt slik som dette. Før hadde de god kundeservice, var lette å få tak i og ordnet opp i alt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
mefe skrev (Akkurat nå):

Dette opplevde jeg også i sommer da jeg skulle kontakte de pga en retur som ikke jeg hadde fått refundert. Klarte til slutt å finne en mailadresse etter mye om og men men retursystemet dere er helt rævva nå. Selv om jeg hadde bekreftet retur på posten som jeg sendte med så måtte jeg fylle ut et skjema med mye informasjon som jeg måtte lete opp etter den gamle bestillingen. Mye styr! Jeg klagde på hvordan systemet deres har blitt, og har bestemt meg for å styre unna de når det er blitt slik som dette. Før hadde de god kundeservice, var lette å få tak i og ordnet opp i alt.

Huff, det er nøyaktig derfor jeg tar kontakt med de nå, har heldigvis levert inn med qr kode så den er registrert på sms. Men den hadde flere dyre varer i seg til 10 000kr, så håper ikke det blir mye styr å få pengene tilbake. Sendte pakken for nesten en måned siden, det pleier aldri å ta så lang tid. Drit dårlig at kundeservice på nett bare blir dårligere og dårligere.

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg lette meg i hjel for å finne kontaktinfo til kundeservice da jeg trengte det. Jeg kvier meg for å bestille igjen pga dette.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Årsaken er nok at de ønsker at kundene skal være mest mulig selvhjulpne slik at de kan bruke minst mulig ressurser på å ha folk tilgjengelig. Kjipt når man faktisk trenger hjelp da :( 

Skrevet

Dette måtte jeg prøve ut, har bestilt fra dem en gang i året og stort sett returnert noe.

Nå var jeg jo klar over at det kom til å bli vanskelig å finne kontaktinfo.
Gikk inn på et av de "ofte stilte spørsmål" om Retur, under svaret sto det "Trenger du mer hjelp" i en boks.
Da jeg trykket på den fikk jeg valget mellom å sende inn et skjema der jeg må oppgi ordrenummer og returdato.
Eller å snakke med en chatbot som kan sette meg over til noen som snakker engelsk.

Ser at ikke alle FAQ-spørsmålene leder til "Trenger du mer hjelp"-boksen, men de jeg prøvde sendte meg ikke tilbake til spørsmål og svar.

Skrevet
applestories skrev (3 minutter siden):

Dette måtte jeg prøve ut, har bestilt fra dem en gang i året og stort sett returnert noe.

Nå var jeg jo klar over at det kom til å bli vanskelig å finne kontaktinfo.
Gikk inn på et av de "ofte stilte spørsmål" om Retur, under svaret sto det "Trenger du mer hjelp" i en boks.
Da jeg trykket på den fikk jeg valget mellom å sende inn et skjema der jeg må oppgi ordrenummer og returdato.
Eller å snakke med en chatbot som kan sette meg over til noen som snakker engelsk.

Ser at ikke alle FAQ-spørsmålene leder til "Trenger du mer hjelp"-boksen, men de jeg prøvde sendte meg ikke tilbake til spørsmål og svar.

Der ser jeg det ja! Jeg trykket meg ikke inn på et spørsmål fordi ingen av de var relevante. Men gjemt er det likevel.

trykker jeg på «hjelp og kontakt» ser det slik ut:(har blokkert ut bestillingen min)

IMG_0394.thumb.jpeg.235d23055d5a596cc594549db808b8c8.jpeg

man forventer jo at kontakt informasjonen står direkte under kontakt. Så jeg trykket deretter på «spørsmål om bestilling», der får man kun en liste med temaer, så jeg trykket på «retur og refundering», og der får man kun en liste med spørsmål og nederst de andre kategoriene. Så der falt jeg av. Men det burde jo ikke være slik at jeg MÅ trykke på et spørsmål som ikke er relevant for å få kontaktinformasjonen. Det syntes jeg er altfor dårlig. Jeg forventer at når jeg trykker på kontakt så finner jeg kontaktinformasjon. Jeg jobber med UI og UX og dette er elendig UX, mest sannsynlig gjort med vilje så de slipper å håndtere kunder direkte. Jeg skjønner at det sikkert er mange som liker å sende epost med «dumme spørsmål» men sånn er det å drive en nettbuikk. Man skal ikke gjøre det vanskelig for en kunde å få hjelpen man trenger. 

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg har ikke handlet hos Zalando siden jeg klarte å glemme passordet mitt, ber om nytt passord, som ikke funker. 

Prøvde å finne en måte å kontakte dem på, men det gikk ikke. Så nå handler jeg heller andre steder. 

Ikke vært borti makan til dårlig service, men det er synd, savner klærne til Anna Field.

Anonymkode: 2f79b...68c

• Liker 1
Skrevet

Jeg har opplevd flere nettbutikker som gjemmer direkte kontakt som tlfnr og e-postadresse. Husker ikke i farten hvilke, men uansett, er nok en ny trend. Vi forbrukere skal nå faktisk gjøre absolutt all jobben. Dårligere og dårligere ekspedering i butikk er det blitt også. Det er nå forventet at vi forbrukere leser oss opp på produktet for så å hente rett vare, helt selv på butikken. Pengene derimot står det jo alltid noen og tar imot.

Anonymkode: eeaec...68a

Skrevet

Ja det har blitt dårligere og vanskeligere. Skulle ha kontakt med posten en gang, det var visst bare mulig å ringe dem i følge nettsidene for to år siden. Men jeg ville sende det skriftelig siden det var spørsmål om sporingsnr og pakke som aldri kom.  Jeg gjettet til e-posten deres som er [email protected] sendte eposten og jammen fikk jeg svar på det jeg trengte. 

Anonymkode: bd332...08e

• Liker 1
Skrevet

Det har blitt veldig vanlig ja. Jeg syntes det var helt gull da mange bedrifter begynte med chat istedenfor at man måtte ringe, men så overtok chatbotene. Noen ganger kan man be om å få snakke med et menneske, men noen har kuttet det helt ut. Som Telenor og deres håpløse Telmi. 

Jeg: Kan jeg få snakke med et menneske
Telmi: Da må du ringe
Jeg: De svarer ikke
Telmi: Da må du ringe
Jeg: Jeg kommer ikke gjennom på telefon
Telmi: Jeg forstår ikke hva du mener

Osv osv. Og på webskjemaet deres får man ikke lov å stille tekniske spørsmål.

Anonymkode: 48211...6bf

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...