Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg startet med Isotretinoin for litt over 2 år siden. Startet med to kapsler daglig - etter anbefaling fra hudlegen. Behandlingen var en suksess, og jeg trappet ned til én om dagen.

Nå 2 år og 3 måneder senere tar jeg en kapsel hver tredje dag. Alt er avtalt med hudlegen. 

Men hvor lenge skal jeg holde på med dette? Spurte legen, og svaret var at noen gikk på det i 10-15 år. Tok et par i uka, for å holde ved like. Hva er deres erfaring? 

Jeg hadde en pause i juni, juli og august pga sola. Både i år og i fjor. Jeg har veldig lys hud og må være ekstra forsiktig. I sommer merket jeg ingen endring i huden på disse månedene.

Kanskje jeg skal prøve å kutte helt? Noen med erfaring? 

Endret av Irja
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, det var lenge! 

Jeg gikk på det i 6 mnd intensiv med tre kapsler daglig, så 2 kapsel om dagen i 3 mnd og så 1 om dagen i 3 mnd. Etter det tok jeg en kapsel to ganger i uka i ca 5 uker. 

Så totalt rett over ett år. 

Anonymkode: 6874b...923

Skrevet

Huden min er forresten enda god, selv 5 år senere. Har en og annen kvise, og blir fort tørr i ansiktet, men ikke i nærheten av de byllende jeg hadde før. 

Anonymkode: 6874b...923

Skrevet

Datteren min gikk på det i 8-9 mnd, husker ikke nøyaktig, samme dose. Tror hun trappet litt ned mot slutten, men aldri en tablett en gang eller to i uka.

Det er to år siden hun sluttet nå, og huden er fortsatt fin.

Anonymkode: 54bef...60e

Skrevet

Blir så usikker, siden han lar det være opp til meg. «Noen fortsetter i mange mange år, noen etter 1-2 - 1 år» hvordan skal jeg vite når jeg skal gi meg helt da?

Skrevet

Jeg har faktisk aldri hørt om noen som har gått på "vedlikeholdsdose" før. Jeg tok fire tabletter annenhver dag og tre tabletter de andre dagene, i totalt syv måneder - seks måneder hvor jeg fortsatt hadde noen kviser, og så én ekstra måned etter at jeg var blitt helt bra. Det er over ti år siden nå og kvisene har ikke kommet tilbake. Jeg har også født to barn i mellomtiden og det er jo ikke mulig så lenge du står på tablettene.

Jeg ville nok avsluttet behandlingen nå og sett hva som skjer. 

Anonymkode: 83057...1d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...