AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #1 Skrevet 8. desember 2023 Hun fyller snart 17. Hun liker en gutt og kan bruke 1-2 timer på å ta selfie og dette gjentar seg flere runder. Når hun kommer hjem sminker hun seg en time på badet, minst. Før selfie. Repeat. Spiser hun noe godt, tar hun hundrevis bilder før hun er fornøyd. Hun var flink på skolen. Men nå tar mobil og selfier opp mye av tiden. Alle forsøk på å snakke om dette blir tatt svært ille opp. Det er mulig jeg er gammeldags. Men jeg synes dette er selvopptatt og bortkastet tid. Hun har ingen hobbyer eller andre interesser utenom sine venner, mobilen og seriene sine. Anonymkode: 1a5ab...623
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #2 Skrevet 8. desember 2023 Må man ha så mange hobbier i den alderen da? Er ikke akkurat tenårene til for å være litt selvopptatt, om det er med fotball eller sminke og selfier, så lenge tenåringen er fornøyd. Anonymkode: 04e30...fea 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #3 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Må man ha så mange hobbier i den alderen da? Er ikke akkurat tenårene til for å være litt selvopptatt, om det er med fotball eller sminke og selfier, så lenge tenåringen er fornøyd. Anonymkode: 04e30...fea Enig i at det er en alder man er mer selvopptatt. Men 5-6 timer med selfies på hennes 7 våkne timer etter skolen? Anonymkode: 1a5ab...623
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #4 Skrevet 8. desember 2023 Kanskje bittelitt mer selvopptatt enn vanlig? Det kan jo godt hende at make up og selfier er som en hobby for henne? Anonymkode: 4191a...590 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #5 Skrevet 8. desember 2023 Helt normalt det. Mye press på ungdommene og man føler ofte at man MÅ se bra ut hele tiden, da bruker man gjerne litt ekstra tid på sminke og vise sin beste sider. Anonymkode: 58d74...2e3 1
Irak Skrevet 8. desember 2023 #6 Skrevet 8. desember 2023 (endret) Høres ut som hun kanskje har et lavt selvbilde. Er vanskelig alder. Skal passe inn og føle seg bra nok. Er ikke lett..,... Veldig sårt tema er det også. Tipper det er litt av grunnen til at ho reagerer så kraftig. Hva med å prøve å til litt kvalitetstid du og henne på hennes premisser? Kan hende det kan hjelpe hvis hun er interessert. Hilsen mamma dinosaur 🤣 Endret 8. desember 2023 av Irak 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #7 Skrevet 8. desember 2023 Nei det er ikke normalt. Sosiale medier har gjort hun psykisk syk og kroppsdysfori Anonymkode: 6ae7f...c65 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #8 Skrevet 8. desember 2023 Hun er heeeeelt normal! Mange tenåringsjenter er sånn i dag. Om vi i den eldre generasjon liker det er en helt annen sak. Jeg er ikke glad for den utviklingen, men det er sånn det er nå til dags… 🤷🏻♀️ Anonymkode: f258a...a4b 3
AprilLudgate Skrevet 8. desember 2023 #9 Skrevet 8. desember 2023 (endret) Tenker din jobb som forelder er å være en positiv støtte, ikke få henne til å føle seg dum. Jeg var på den alderen elevrådsleder, engasjert i politikk og generelt samfunnsinteressert - drev med kultur/klassisk utøvende musikk og slukte norske litteraturklassikere. Filosofi var gøy, og min favoritt var Sigrid Undset osv. Men jeg kunne også bruke masse tid på hår/sminke, og liker fortsatt det i dag som voksen. Det er ikke noe jeg anser for intellektuelt givende, det er mer som en variant av «hjerneyoga». La henne være, og fokuser heller på hyggelig tid sammen uten å kritisere den hun er/potensiell usikkerhet osv. Endret 8. desember 2023 av AprilLudgate 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå