AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #1 Del Skrevet 8. desember 2023 Hvem støtter du? Hvordan ser du på de som støtter det motsatte av deg? Anonymkode: 9c043...ab4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 8. desember 2023 #2 Del Skrevet 8. desember 2023 Jeg er relativt pro-israel, men ikke ukritisk. Hvordan jeg ser på de som er motsatt av meg? Hvis noen støtter den ene parten ukritisk, 100%, så tenker jeg man er litt hjernevasket. Folk som støtter palestinerne, men ikke ukritisk, kommer an på hvordan man argumenterer. Naive kanskje? Eller at vi bare er uenige. Ser ikke ned på folk som er uenig hvis man kan argumentere godt 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #3 Del Skrevet 8. desember 2023 Jeg støtter Palestina, da det er de som opplever aller mest lidelse, og desidert flest dødsfall, skadde og lidende. Så fordømmer jeg Hamas som alle andre, og ønsker Israel alt vel som stat. Men de må avslutte okkupasjonen. Anonymkode: 16b90...210 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #4 Del Skrevet 8. desember 2023 Støtter Palestina og kunne ikke vært venn med noen som støttet Israel. Israel har terrorisert palestinerne i snart 70 år så at de er noe offer fordi palestinske barn som har vokst opp med å se alle rundt seg bli trakassert og invadert nå har valgt å gjøre motstand når de har blitt voksne, er rett og slett faglig feil (at Israel er offeret) for ikke å snakke om moralsk feil. Jeg vil ikke ha folk med så stygg moral i livet mitt , kutter ut rasister glatt Anonymkode: fa250...a74 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 8. desember 2023 #5 Del Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Støtter Palestina og kunne ikke vært venn med noen som støttet Israel. Israel har terrorisert palestinerne i snart 70 år så at de er noe offer fordi palestinske barn som har vokst opp med å se alle rundt seg bli trakassert og invadert nå har valgt å gjøre motstand når de har blitt voksne, er rett og slett faglig feil (at Israel er offeret) for ikke å snakke om moralsk feil. Jeg vil ikke ha folk med så stygg moral i livet mitt , kutter ut rasister glatt Anonymkode: fa250...a74 Jeg ville glatt kuttet ut noen som kalte Hamas sitt terrorangrep som motstand 9 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 8. desember 2023 #6 Del Skrevet 8. desember 2023 Jeg støtter ingen av partene. Det ble begått en urett da Israel ble opprettet for 70 år siden, men gjort er gjort. Det kan ikke og bør ikke reverseres. De som bor der i dag kan ikke dra "hjem" til Europa, Russland eller arabiske land. Deres hjem er Israel. De vil aldri la palestinerne komme i flertall og gjøre Israel til et terror-regime. Det som gjør at det er umulig å støtte Israel er bombingen, pluss at bosettere fortsetter å trenge seg inn på palestinske områder. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8. desember 2023 #7 Del Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg støtter Palestina, da det er de som opplever aller mest lidelse, og desidert flest dødsfall, skadde og lidende. Så fordømmer jeg Hamas som alle andre, og ønsker Israel alt vel som stat. Men de må avslutte okkupasjonen. Anonymkode: 16b90...210 Greit oppsummert. Politisk støtter jeg Palestina, men det skjer mye jeg tar avstand fra på begge sider. Generelt unngår jeg å gå inn i samtaler om det, det er så komplisert og så følelsesladet. En jeg omgås litt har familie i Israel - jeg har jo forståelse for at hun har de sterke meningene hun har, selv om jeg er uenig med henne i sak, og ser ikke noe poeng i å ta den diskusjonen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #8 Del Skrevet 8. desember 2023 Jeg støtter selvfølgelig Israel og kampen mot radikal islam, Israel er det eneste demokratiske landet i Midt-Østen med moderne vestlige verdier og det er jeg heller ikke redd for å fortelle folk jeg kjenner hvis de spør. De som støtter Palestina støtter indirekte islam sin doktrine der jøder skal utslettes, vesten skal erobres og legges under islamsk styre. Synes det nesten er komisk når personer som til vanlig støtter menneskerettigheter, likestilling og homofiles rettigheter henger seg på pro-palestina gjengen fordi det er "inn", en ting er sikkert og det er at alle disse verdiene forsvinner med islamsk styre. Anonymkode: dfbe9...781 10 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #9 Del Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg støtter selvfølgelig Israel og kampen mot radikal islam, Israel er det eneste demokratiske landet i Midt-Østen med moderne vestlige verdier og det er jeg heller ikke redd for å fortelle folk jeg kjenner hvis de spør. De som støtter Palestina støtter indirekte islam sin doktrine der jøder skal utslettes, vesten skal erobres og legges under islamsk styre. Synes det nesten er komisk når personer som til vanlig støtter menneskerettigheter, likestilling og homofiles rettigheter henger seg på pro-palestina gjengen fordi det er "inn", en ting er sikkert og det er at alle disse verdiene forsvinner med islamsk styre. Anonymkode: dfbe9...781 Kødder du jødene har jo utsletta palestinerne i mange årtier. Det de driver med er etnisk rensing og folkemord. Så det du skriver er helt feil og motsatt. Men lenge leve rasisme eller hva Anonymkode: fa250...a74 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #10 Del Skrevet 8. desember 2023 Støtter ingen av de, men støtter alle de som har mistet livet og mistet sine kjære over alle årene de har kriget. En stor skam, rett og slett. Anonymkode: 1a07c...4f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iso1 Skrevet 8. desember 2023 #11 Del Skrevet 8. desember 2023 Følger ikke med på dette her med krig. Følger ikke med på politikk heller. Er rett og slett ikke interessert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 8. desember 2023 #12 Del Skrevet 8. desember 2023 Jeg har vært ganske nøytral i lang tid, men i år heller jeg mer mot palestinerne. Israels smadring av Gaza er helt uakseptabel, det er altfor mange liv som har gått tapt og man kan lure på om Israel først og fremst vil rense Gaza for palestinere på sikt, bare ta over hele området. Ja, det Hamas har gjort er ille, men dette er langt, langt verre mtp omfanget. Kjenner en prest som støtter Israel. Føler det blir så feil å støtte Israel av religiøse årsaker. Minner om de som støtter Trump uavhengig av hva han sier og gjør. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #13 Del Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kødder du jødene har jo utsletta palestinerne i mange årtier. Det de driver med er etnisk rensing og folkemord. Så det du skriver er helt feil og motsatt. Men lenge leve rasisme eller hva Anonymkode: fa250...a74 Nei, landområdene tilhørte jødene lenge før islam ble oppfunnet. Den islamske erobringen førte til islamsk folkemord og forfølgelse av jøder i alle disse landene som ble underlagt denne destruktive ideologien, av alle verdens religioner så er islam den mest voldelige og det går igjen i alle muslimske land. Nå er det på tide å stoppe denne kreften før den tar knekken på den siviliserte verden. Anonymkode: dfbe9...781 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #14 Del Skrevet 8. desember 2023 Jeg støtter barna i Palestina, men når 70% av de voksne støtter Hamas og deres grusomme angrep på familier, seksuelle overgrep av kvinner, kidnapping av barn osv. blir det vanskelig å ha sympati.. Syns ikke det var helt heldig når Israel ble opprettet , men samtidig så kan man jo ikke gå bort fra det nå. Og syns det er litt unyansert når folk bare hyler om at Israel okkuperer, vestbredden ble jo først "okkupert" av Israel pga angrep fra nabolandene! Så til en viss grad er dette faktisk selv forsvar i en jødefiendtlig region. Den orginale avtalen ble aldri godtatt og Israel har som motsvar blitt mer og mer aggressiv. Men syns bombingen er litt vel voldsom. Og at Palestina har vært så avskjært fra resten av verden. Anonymkode: c80b6...478 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #15 Del Skrevet 8. desember 2023 Jeg har alltid støttet Israel og en jødisk stat. Men jeg har aldri støtten den ulovlige okkupasjonen og ekspanderingen, både på Vestbredden og Gazastripen. Som alle andre ble jeg forferdet av angrepet til Hamas 7. oktober, og jeg mener at Israel har rett til å forsvare seg. Det Israel driver med nå er dessverre langt forbi forsvaring. De dreper barn og kvinner, og bomber sykehus og skoler. De bryter alle regler krigen har, og IDF opererer med den samme brutaliteten Hamas tidligere har drevet med. Så naturligvis mener jeg at Palestinerne må beskyttes, og bombingen må opphøre. Det er ingen tvil om at det er flere Palestinere enn Israelere som har dødd, lidd og blitt skadd. Både i denne krigen og alle tidligere kriger mellom Palestina og Israel. Sympatien min vil alltid ligge hos de svakeste, som jo er Palestina. Jeg støtter verken Hamas eller IDF, og ønsker en fredsavtale mellom nasjonene. Israel må ha rett til å eksistere, og okkupantene må trekke seg tilbake til den opprinnelige avtalen som FN foreslo. Anonymkode: 16b90...210 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 8. desember 2023 #16 Del Skrevet 8. desember 2023 Jeg glemte å svare på hva jeg mener om de som tenker motsatt. Jeg kjenner ingen i RL som åpent støtter Israel. Jeg tenker at de som støtter Palestina har et godt hjerte, men er litt virkelighetsfjerne når det gjelder veien fremover. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #17 Del Skrevet 8. desember 2023 Jeg støtter uskyldige mennesker og heier på medmenneskelighet. Jeg synes terrorangrepet mot uskyldige israelere 7. oktober var grusomt. Samtidig mener jeg Israel har gått alt for langt, og at bombingen må ta slutt nå. Hjertet mitt blør for uskyldige palestinere, spesielt barna, som blir drept, lemlestet og merket både fysisk og psykisk for resten av livet. Anonymkode: 96943...1cb 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 8. desember 2023 #18 Del Skrevet 8. desember 2023 Er mest for Israel, men de gjør jo også feil, blant annet med ulovlige bosetninger. De som støtter palestina ukritisk ser jeg i beste fall på som kunnskapsløse og naive. Jeg liker å forholde meg til fakta i stedet for følelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 8. desember 2023 #19 Del Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kødder du jødene har jo utsletta palestinerne i mange årtier. Det de driver med er etnisk rensing og folkemord. Så det du skriver er helt feil og motsatt. Men lenge leve rasisme eller hva Anonymkode: fa250...a74 Det er direkte feil og dumt de du skriver, om de bedrev etnisk rensing og folkemord hadde de vel utryddet alle palestinerne som bor inne i Israel, og drept langt flere på Gazastripen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 8. desember 2023 #20 Del Skrevet 8. desember 2023 Lurven skrev (3 timer siden): Er mest for Israel, men de gjør jo også feil, blant annet med ulovlige bosetninger. De som støtter palestina ukritisk ser jeg i beste fall på som kunnskapsløse og naive. Jeg liker å forholde meg til fakta i stedet for følelser. Samme her. Og helt enig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå