Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er samme hysteri som i fjor, skriverier opp og i mente om høye strømpriser. Folk sparer for harde livet og det har gått helt til hodet på de.

Selv sparer vi ikke på noe. Vi fyller badekaret minimum en gang om dagen. Alle ovner og varmekabler er stilt inn på 22 grader hele dagen. Vaskemaskin og tørketrommel går daglig, sjelden med mer enn halvfull maskin.

Andre som rett og slett gir blaffen i høye strømpriser? Ønsker ikke å bli begrenset i hverdagen.

Anonymkode: a7000...bec

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lever så miljøvennlig jeg kan, og overdriver derfor ikke strømbruken. Men, jeg sparer ikke på strøm for økonomiens skyld.

Anonymkode: 81d8e...813

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis jeg ikke hadde spart på strømmen hadde nok strømregningen nå vært nærmere 5000 enn 2500, og jeg syns ikke noe om å betale 2500 mer for noe jeg ikke trenger. Jeg kan fint kle på meg og stenge av noen rom. Livskvaliteten går ikke ned.

Anonymkode: aa8de...156

Skrevet

Jeg sliter ikke med økonomien, så jeg trenger ikke å spare på strømmen eller noe annet.

Anonymkode: d3862...c74

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er samme hysteri som i fjor, skriverier opp og i mente om høye strømpriser. Folk sparer for harde livet og det har gått helt til hodet på de.

Selv sparer vi ikke på noe. Vi fyller badekaret minimum en gang om dagen. Alle ovner og varmekabler er stilt inn på 22 grader hele dagen. Vaskemaskin og tørketrommel går daglig, sjelden med mer enn halvfull maskin.

Andre som rett og slett gir blaffen i høye strømpriser? Ønsker ikke å bli begrenset i hverdagen.

De som har råd til det sparer sikkert ikke, andre har ikke noe valg

• Liker 1
Skrevet

Vi bruker den strømmen vi trenger, når vi trenger den. Bruker mindre strøm enn før, så er nok mer bevisst på det. Alle trenger ikke dusje hver dag, eller samtidig, jeg må ikke ha på oppvaskemaskin, tørketrommel og vaskemaskin samtidig etc. Ser det særlig godt på årsforbruket. Bruker ca 9000kWh mindre i året i fjord og i år enn i 2021. 

Anonymkode: 5098d...e73

Skrevet

Nå har regjeringen opprettholdt strømstøtteordningen både i år og neste år så de færreste får nok de problemene som oppsto i fjor. Syns det er synd media har dette krisefokuset og stresser opp folk og gjør folk unødig engstelige og redde. Det er uetisk å ha en journalistikk praksis som villedet folk, når arbeidet dere burde ha et større preg av folkeopplysning. 

Alt for klikk liksom 🙄🙄

Anonymkode: c5ec8...53b

• Liker 2
Skrevet

Jeg er bevisst strømforbruket hele året, men mer av miljøhensyn enn av økonomiske grunner. Jeg går ikke og fryser hjemme eller følger med på hvilke tidspunkter man "burde" bruke mest strøm for å spare  noen kroner.

• Liker 1
Skrevet

Ser selvfølgelig på hva vi bruker, men lever normalt. Det gjorde jeg ikke i fjor og det var utmattende og jeg frøs helt vilt mye. Det orker vi ikke lenger

• Liker 1
Skrevet

I fjor da kw lå på 7 og noe forsøkte jeg å spare. I en familie på 5 begrenser de seg hva vi kan spare på,mener jeg. Klær må vaskes, oppvaskmaskinen må på, vi forsøkte å legge dusj på tidspunkt strømmen var lavest og de fikk beskjed om å være kjappe i dusjen, men kom de kalde hjem fra trening skal de få dusje selv om strømmen er høy og her står varmepumpen på 24/7 og vi har varme i golv. Vi er «vanlige» folk, men har heldigvis et nytt varmt hus så slipper å «fyre til kråka». 

Anonymkode: 2284a...2db

Skrevet

Høres ut som trolling for meg. Fylle badekar hver dag? Vaske halvfulle maskiner? Jepp, troll.

cyberbully-wisdom.gif

Anonymkode: 8d1cb...afb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nå har regjeringen opprettholdt strømstøtteordningen både i år og neste år så de færreste får nok de problemene som oppsto i fjor. Syns det er synd media har dette krisefokuset og stresser opp folk og gjør folk unødig engstelige og redde. Det er uetisk å ha en journalistikk praksis som villedet folk, når arbeidet dere burde ha et større preg av folkeopplysning. 

Alt for klikk liksom 🙄🙄

Anonymkode: c5ec8...53b

Vel, det er nok ganske mange bedrifter som sliter nå, de får ingenting 

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Høres ut som trolling for meg. Fylle badekar hver dag? Vaske halvfulle maskiner? Jepp, troll.

cyberbully-wisdom.gif

Vi har to barn som elsker å bade. Selv sliter jeg med betennelse i ledd, og et varmt bad lindrer. Så jo, badekaret fylles daglig. Orker ikke skittentøyskurven full av møkkete håndklær, kluter ol, så da kjører vi heller en maskin som ikke er full.

Dette er langt ifra trolling, det er hverdagen vår.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

cyberbully-wisdom.gif

Du vet at vaskemaskinen reduserer tiden etter hvor mye man putter inni? Samtidig, så bruker en vaskemaskin særs lite strøm.

Går rundt 400w på en 40-graders vask 😊

Anonymkode: 1a750...e92

Skrevet

Er heller omvent. Bruker så mye jeg kan i dyre perioder for å utnytte strømstøtten pga fastpris.

Anonymkode: ea96d...f58

Skrevet

Jeg bruker den strømmen jeg trenger for komfort. Har det godt og varmt inne og tar en lang dusj eller bad om jeg føler for det.

Men er ikke så rart om noen er litt stressa med strømbruken i disse dager om det allerede er trangt. Folk flest har god nok råd.

Skrevet

Tikket nettopp inn en regning på 4.700,- for november og da ba jeg mann gå bort å skru av varmeovnen. Vi får klare oss med fyr i ovnen.

Anonymkode: f5ad0...35f

Skrevet

Sparer på strømmen. Har 19 grader på ovn i stuen hele døgnet og holder døren lukket til gangen. Da holder det seg greit varmt, har teppe over meg i sofaen. Ull og tøfler. Varme på barnas rom og varmekabler. 

Anonymkode: ecede...884

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...