Gå til innhold

Møte med nav og fastlege

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg skal i møte med min nav veileder og fastlege for å finne ut hva som kan hjelpe meg i min situasjon da den har blitt litt vanskelig. Det er nav som har bedt om dette møte. Noen som har vært på slikt før og vil fortelle litt? Jeg gruer meg skikkelig, synes det virker så ubehagelig. Jeg skjønner det er for å hjelpe meg, men man føler seg jo som en byrde på en måte. 

Anonymkode: 40d06...c84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det noen år siden jeg hadde et slikt møte men kan jo fortelle. Sjefen min var i utgangspunktet negativ til møtet. Legen forklarte kort hva min sykdom gikk ut på. Jeg sa at hun kunne si hva som var galt, du er ikke pliktig til dette. Legen sa og at jeg ønsket og prøve meg litt i jobb. Hadde da vært borte i 5 måneder pga var så dårlig. Sjefen sa at han egentlig ikke ønsket syke folk på jobb. Var ikke smittsomt. Nav sa da at han hadde plikt til tilrettelegging for meg. Han var veldig negativ. Legen sa jo og at håpet var jo at jeg skulle bli bra da de aller fleste ble det, men det tar tid.  Generelt så var sjefen ekstremt negativ. Etter møte sa Nav representanten at hun var sjokkert over sjefen min. Møtet gikk jo greit men jeg var ekstremt dårlig. Men når sjefen er så negativ så blir man jo litt satt ut. Jeg begynte og jobbe 20% men sjefen snakket ikke til meg da jeg startet opp ei heller de 6 ukene jeg klarte og være der før ting gikk dårlig. Nav pressa meg aldri i etterkant å gå tilbake dit. Det stod i rapporten deres hvordan sjefen min var. 

Anonymkode: 323ee...39f

• Hjerte 5
Skrevet

Jeg har vært på det og det hjalp mye . De respekterer legen mer enn meg og jeg følte nav endelig kom fram til noe som ivaretok meg. Masse lykke til, så lenge du har en god og forståelsesfull lege har du ingenting å bekymre deg for :)

Anonymkode: 41697...a05

Skrevet

Jeg har vært i møte med NAV-lege, NAV-kontakt og fastlege. Var ikke noe skummelt. De gikk raskt i gjennom sykehistorie, og brukte resten av tiden til å "presse" meg til å søke uføretrygd. Akkurat det syns jeg var fælt. Jeg hadde ikke lyst til å føle at jeg måtte gi opp. Gråt hele veien hjem pga det. Men skjønner jo at de hadde rett. Var et ganske kort møte. Under en halvtime. 

Anonymkode: 65267...346

Skrevet

Jeg har vert med nav, fastlege og leder (ny leder som beg etter at jeg ble sykmeldt). Leder fikk refs av både lege og nav på så mange punkter bla at hun ville si meg opp, at hun stoppet forskuttering av lønn uten å varsle meg, at hun ville jeg skulle over på aap, at hun ikke hadde tatt initiativ til å møte meg og bli kjent med meg som ansatt osv.

Anonymkode: a1dad...a50

Skrevet

Jeg husker ikke så mye fra møtet mellom lege/nav/meg, det er ganske lenge siden. Men, jeg husker at jeg hadde time hos legen i forkant der vi tok en oppsummering av hvordan det sto til og slikt.

Anonymkode: 24090...073

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg husker ikke så mye fra møtet mellom lege/nav/meg, det er ganske lenge siden. Men, jeg husker at jeg hadde time hos legen i forkant der vi tok en oppsummering av hvordan det sto til og slikt.

Anonymkode: 24090...073

Det var lurt, tror jeg også bestiller meg time alene før møte. Så kan jeg snakke litt med legen alene først. 

Takk til alle som har svart. Legen min er veldig hyggelig så da satser jeg på at det skal gå bra. Er mest bekymringa for nav veileder da jeg ikke kjenner hun så godt. 

Anonymkode: 40d06...c84

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...