Gå til innhold

Missfornøyd med ankarsrum Kjøkkenmaskin. Bytte til hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt ankarsrum assistent i snart et år. Jeg syns den er veldig tungvint å bruke, baker mest små bolledeiger og kaker. Den er bra til store deiger som skal eltes, men med små må jeg hjelpe til å holde den bollerullen og tar veldig lang tid før ting blander seg sammen. Bake kaker gidder jeg ikke i den vispebollen, den er forferdelig å vaske, liten plass i den og må man hjelpe til å blande må man ta av de vispene. Jeg finner heller fram en gammel dårlig håndvisper. 

Har sett på kenwood titanium chef, noen erfaringer på denne? Eller andre maskiner som fungerer bra på både eltedeiger og kaker? 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har både kenwood og Kitchenaid Artisan, og kan si at Kenwood er en sikker vinner!! Men jeg har ikke pleid å lage så mye deiger i noen av de da, jeg bruker dem til å lage kaker osv. synes ingen kjøkkenmaskin slår Kenwood. Den er så bra!! 

Anonymkode: 6a26e...eed

• Liker 4
Skrevet

Har assistent og elsker den. Null problem med små bollegeiger, det er små deiger jeg baker mest og synes rulle er bedre enn eltekrok.

Men jeg liker ikke vispebollen jeg heller, jeg ser ikke vitsen. Bollen tar like mye plass i skapet som håndmixer med stativ. Tror jeg har brukt vispebollen to ganger. Resultatet blir knallbra, men håndmixeren er nesten like bra og mindre styr med.

Kenwood er en god maskin, men jeg er oppvokst med assistent og blir ikke venn med kenwood til gjærdeig. Derimot funker den knallbra til kaker.

• Liker 2
Skrevet
♥ skrev (13 minutter siden):

Har assistent og elsker den. Null problem med små bollegeiger, det er små deiger jeg baker mest og synes rulle er bedre enn eltekrok.

Men jeg liker ikke vispebollen jeg heller, jeg ser ikke vitsen. Bollen tar like mye plass i skapet som håndmixer med stativ. Tror jeg har brukt vispebollen to ganger. Resultatet blir knallbra, men håndmixeren er nesten like bra og mindre styr med.

Kenwood er en god maskin, men jeg er oppvokst med assistent og blir ikke venn med kenwood til gjærdeig. Derimot funker den knallbra til kaker.

Hadde jeg hatt plass hadde jeg beholdt den og brukt til eltedeiger og kjøpt en annen en til andre ting. Men har dessverre ikke plass, ankarsrumen står i et skap på soverommet😅 

Merkelig at de ikke har klart å lage en bedre vispebolle.. 

Skrevet

Slet med det samme med Kenwood Major Titan. Kjøpte så Kitchen Aid og Kenwooden har jeg ikke brukt siden, vet faktisk ikke hvor den står lenger...er den ksnakje i garasjen....

Anonymkode: d26c8...dd0

• Liker 2
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Kenwood Chef XL Titanium. Kraftig nok til gjærdeiger, men like bra til mindre kakerører. Jeg synes også det er et stort pluss med alt ekstrautstyret man kan kjøpe til (blender, food processor, kjøttkvern osv). 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en 1700w Kenwood som brukes til kaker og små mengder gjærbakst (som i min verden betyr deig til 2 brød). Veldig fornøyd! Elter greit og er enkel å vaske. 

Til store brøddeiger (flere kg) bruker jeg en eldre Bosch. 

Anonymkode: f93e0...2bd

• Liker 1
Skrevet
Annonym1 skrev (7 timer siden):

Har hatt ankarsrum assistent i snart et år. Jeg syns den er veldig tungvint å bruke, baker mest små bolledeiger og kaker. Den er bra til store deiger som skal eltes, men med små må jeg hjelpe til å holde den bollerullen og tar veldig lang tid før ting blander seg sammen. Bake kaker gidder jeg ikke i den vispebollen, den er forferdelig å vaske, liten plass i den og må man hjelpe til å blande må man ta av de vispene. Jeg finner heller fram en gammel dårlig håndvisper. 

Har sett på kenwood titanium chef, noen erfaringer på denne? Eller andre maskiner som fungerer bra på både eltedeiger og kaker? 

Vurderte begge deler, det virket som akarsrum er bedre på skikkelig store gjærdeiger, men egentlig ikke så egnet til andre ting.

Endte opp med en billig Kenwood Chef XL pga pris.

Ikke så pen, men ble positivt overrasket over kvaliteten. Lett å rengjøre, men til kaker og andre «lette» oppgaver kommer jeg nok til å fortsette med håndvisp.

Forskjellen på «vanlig» og titanium er stort sett mengden «ekstrautstyr». Angrer definitivt ikke på at jeg droppet kjøttkvern, blender osv. Både penger og skapplass spart.

Anonymkode: 102a9...eed

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Slet med det samme med Kenwood Major Titan. Kjøpte så Kitchen Aid og Kenwooden har jeg ikke brukt siden, vet faktisk ikke hvor den står lenger...er den ksnakje i garasjen....

Anonymkode: d26c8...dd0

Du burde tenke på miljøet og selge den gamle på Finn

Skrevet
Annonym1 skrev (7 timer siden):

Merkelig at de ikke har klart å lage en bedre vispebolle.. 

Det er egentlig ikke så rart med tanke på at det er bollen som spinner, og at det ikke er noe motor som kan drive vispen direkte.

Skrevet

En ting å veie inn; jeg har en av de billigere Kenwood maskinene, og den er dårlig på å lage mindre av noe som helst.

Den får også kritikk for akkurat dette i tester, at den ikke treffer bunnen skikkelig. Mel blir ligge de der, sliter med å piske mindre mengde fløte og annet.

De større og dyrere kenwood maskinene gjør det bedre i slike tester. Type XL Chef.

Anonymkode: c1d43...efb

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er egentlig ikke så rart med tanke på at det er bollen som spinner, og at det ikke er noe motor som kan drive vispen direkte.

Vispebollen står stille, og motoren driver vispen. 

Til ts:

Min erfaring er som din, ankarsrum er mye dårligere på små deiger.

Jeg bruker faktisk vispebollen med mørdeigsvisper til de minste gjærdeigene, og det fungerer greit.

Men til ditt bruk, slik du beskriver det,  er både Kenwood og Kitchen aid bedre alternativer. 

Anonymkode: 6e073...21f

Skrevet

Kenwood er gode de, men er mye plastikk i mekanikken. 

Trenger du en til liten husholdning er KitchenAid Artisan fin, til å elte type 1 brød. God på visping også. Hatt min i 15år. Får sinnsykt mye utstyr til den også. Atrisan får du til ca 2000kr på finn, solide og alle deler kan byttes ut :) 

Anonymkode: 1f522...724

Skrevet

Jeg har hatt min Kenwood i 30 år, det sier vel sitt.

Anonymkode: 6ecb4...102

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Den kvaliteten den gangen er ikke som i dag.

Anonymkode: 1f522...724

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Nei, det gjør ikke det, for jeg har slitt ut 3(!) Kenwoodmaskiner, den ene var nok 20-25 år gammel da jeg fikk den og så to nye etterpå.

Jeg gikk over til Ankarsrum og er godt fornøyd med den til mitt bruk. Dessuten står den stille når den elter store deiger, noe ingen av Kenwoodene jeg har hatt gjorde.

Skrevet

Er enig, men er særlig misfornøyd med plastbollen og vispen. Vispen går ikke i oppvaskmaskin som er utrolig dårlig, og plastbollen ble ganske stygg etter kun en jul. Skjønner ikke hvorfor de ikke tilbyr glassbolle? 

liker den godt til store deiger og den visper kjapt og bra. Men er glad jeg har beholdt kitchen aid maskinen min. Den taklet ikke store bolledeiger. Så da får jeg bruke begge

Anonymkode: 4af8a...5e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har både kenwood og Kitchenaid Artisan, og kan si at Kenwood er en sikker vinner!! Men jeg har ikke pleid å lage så mye deiger i noen av de da, jeg bruker dem til å lage kaker osv. synes ingen kjøkkenmaskin slår Kenwood. Den er så bra!! 

Anonymkode: 6a26e...eed

Hvilken kenwood? Hva er forskjellen på den og kitvhen aid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...