Gå til innhold

Har lege time snart, men hva får han egentlig gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så sliten og lei. Jeg ønsker bare å få det bedre, men jeg blir mer og mer sliten. Har angst i tillegg + jeg er veldig nedstemt. Men føler jeg bruker opp andre sin legetime på mine problemer som han kanskje ikke får gjort noe med. Tviler på at han kommer til å skrive ut medisiner til meg. Men hva får han egentlig gjort?

Anonymkode: fa755...2b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han bør jo henvise deg til psykolog. Sjekk i tillegg om det finnes gratis lavterskeltilbud i kommunen din. Jeg gikk på stressmestringskurs i regi av Psykisk Helse og Familievern og det var gull verdt.

Anonymkode: 23bc7...82a

Skrevet

Medisiner mot hva. Du sier bare du er sliten og lei. Av hva? Mentalt, fysisk? Depresjon? Livsstilsykdom? 

Du må nesten sette ord på hva du vil hos legen om han skal forstå deg.

Anonymkode: 71544...cac

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han bør jo henvise deg til psykolog. Sjekk i tillegg om det finnes gratis lavterskeltilbud i kommunen din. Jeg gikk på stressmestringskurs i regi av Psykisk Helse og Familievern og det var gull verdt.

https://www.lillestrom.kommune.no/helse-og-omsorg/psykisk-helse/psykisk-helse-og-familiestotte/

Psykisk helse og familiestøtte heter det visst i min kommune. Alle kommuner har noe lignende og det er gratis.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Medisiner mot hva. Du sier bare du er sliten og lei. Av hva? Mentalt, fysisk? Depresjon? Livsstilsykdom? 

Du må nesten sette ord på hva du vil hos legen om han skal forstå deg.

Det står. Sliter med angst. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er henvist, men er bare at det er så lang ventetid. 

Ts

Skrevet

Bare husk at selv om du har psykiske plager og det kan gjøre deg veldig sliten, så er det viktig å også utelukke fysiske årsaker som kan gi lignende plager. Såfremt legen ikke har gjort det nylig, kan det være en ide å få tatt noen blodprøver og se hvordan det står til  med kroppen. 

Anonymkode: 4853d...705

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bare husk at selv om du har psykiske plager og det kan gjøre deg veldig sliten, så er det viktig å også utelukke fysiske årsaker som kan gi lignende plager. Såfremt legen ikke har gjort det nylig, kan det være en ide å få tatt noen blodprøver og se hvordan det står til  med kroppen. 

Anonymkode: 4853d...705

Det er standard å sjekke når pasienten kommer inn med slike plager, dette vet legen. 

Anonymkode: 94dd6...917

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det står. Sliter med angst. 

Jeg er henvist, men er bare at det er så lang ventetid. 

Ts

Mine angstsymptom bunner i fysiske utfordringer. Stiv nakke, dårlig kondis, høyt blodtrykk m.m. som har gitt meg krystallsyke, klaustrofobi, angst for høy fart, sosial angst m.m. 

Nå har jeg fått orden på nakken, blodsukkeret og krystallsyken og kan endelig begynne å delta på vanlige ting igjen som andre. Så å få orden på fysisk helse kan absolutt være løsningen på angst og psykisk helse. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det er standard å sjekke når pasienten kommer inn med slike plager, dette vet legen. 

Ikke min lege. De 3 gangene jeg har bært hos han på dette halvåret har han ikke tatt en eneste test på meg😳  Og jeg har nevnt det, men han mener det ikke er nødvendig. Kanskje jeg burde gjøre det hos privatlege? Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ikke min lege. De 3 gangene jeg har bært hos han på dette halvåret har han ikke tatt en eneste test på meg😳  Og jeg har nevnt det, men han mener det ikke er nødvendig. Kanskje jeg burde gjøre det hos privatlege? Ts

Det var rart. Han synes vel han har en god forklaring på plagene dine allerede da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...