AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #1 Skrevet 8. desember 2023 Hei! Jeg er i 30-årene. For noen år siden møtte jeg en fyr, og vi ble etterhvert sammen. Han er alt jeg ser etter, og svært godt trent. Jeg har noen ganger tenkt at denne treningen går litt for langt. Under en samtale forrige helg, så røpte han at litt av grunnen til at han trener så mye er fordi hvis han blir singel, så vil han aldri igjen oppleve å ifølge han være totalt uattraktiv for det motsatte kjønn slik han var før han begynte å trene. Han sier det var skikkelig vanskelig å date i 20-årene og jenter overså han, og at han bestemte seg for å ta tak i eget liv. Han er disiplinert på de fleste områder, og jeg beundrer disiplinen hans. Jeg setter pris på ærligheten, men merker det har litt bismak. Nå tenker jeg at han trener og spiser sunt ikke av interesse for å ta vare på egen kropp, men for å ha sjans på andre damer om han skulle trenge det. Han er fremdeles en topp kjæreste og vi sliter ikke med sjalusi på generell basis, syns forholdet egentlig går bra. Er dette en "ok" greie jeg bare bør la passere eller er dette unormalt? Forstår at han har lyst å forbli attraktiv, men er litt vondt å tenke på at når han drar på løpetur tidlig om morningen eller styrketrening sent på kveld at han vil holde mulighetene åpne. Jeg er jo kun er interessert i han. Tusen takk for svar. Anonymkode: 5fa3d...ff8 2 5
Phoenix Heart Skrevet 8. desember 2023 #2 Skrevet 8. desember 2023 Gratulerer, du er sammen med en kronidiot... 28 16
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #3 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Under en samtale forrige helg, så røpte han at litt av grunnen til at han trener så mye er fordi hvis han blir singel, så vil han aldri igjen oppleve å ifølge han være totalt uattraktiv for det motsatte kjønn slik han var før han begynte å trene. Litt av grunnen. Hva med å fokusere på det andre, i stedet for det lille? Anonymkode: f7e46...d0d 5 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #4 Skrevet 8. desember 2023 Han burde ordlagt seg litt bedre. Kunne sagt det var viktig for han å føle seg vel, f.eks. For det er sikkert det det handler om, selvtillit liksom. Anonymkode: 7cf8b...362 11 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #5 Skrevet 8. desember 2023 Da ville jeg hjulpet han med å bli singel igjen... Anonymkode: 214ff...259 15 7
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #6 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han burde ordlagt seg litt bedre. Kunne sagt det var viktig for han å føle seg vel, f.eks. For det er sikkert det det handler om, selvtillit liksom. Anonymkode: 7cf8b...362 Ja, men da for sin egen del og for sin partners del. Min mann trener for at han vil være den beste utgaven av seg selv for MEG og for sin egen del. Han vil holde seg attraktiv for MEG. Hadde han sagt at årsaken var for å være attraktiv for andre kvinner hvis han blir singel så hadde jeg reagert akkurat som ts. Når man er i et forhold så tenker jeg at det er vanskelig å se for seg å skulle ut på markedet igjen. Det skal kjennes ganske utenkelig hvis forholdet er bra. Da skal fokuset være på forholdet til partner, ikke sko seg på «hvis man blir singel». Anonymkode: 0b8dc...019 7 7
AndreaJohan Skrevet 8. desember 2023 #7 Skrevet 8. desember 2023 Lykke til. Menn som er i lykkelige forhold legger på seg noen kilo og gir litt F fordi de er komfortable. De sitter ihvertfall ikke å planlegger et brudd 10 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #8 Skrevet 8. desember 2023 Hva hadde han følt hvis det var motsatt? Jeg hadde ikke umiddelbrt vært forståelsesfull, men gjort det litt vanskelig. Vist ham at en slik tankegang ikke kun sier noe om hvordan han ser seg selv, men også hvordan han ser deg. Anonymkode: b2faf...ea8 6
AndreaJohan Skrevet 8. desember 2023 #9 Skrevet 8. desember 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Han burde ordlagt seg litt bedre. Kunne sagt det var viktig for han å føle seg vel, f.eks. For det er sikkert det det handler om, selvtillit liksom. Anonymkode: 7cf8b...362 Handler ikke om ordlegging, handler om meningen bak ordene... Å føle seg vel i egen kropp er ikke det samme som å forbrede seg på brudd 5 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #10 Skrevet 8. desember 2023 Jeg synes det er veldig vanskelig å komme med noen råd her. For hadde jeg sittet i den situasjonen du forklarer i HI her, så hadde jeg egentlig begynt å tvile på om kjæresten min ser for seg fremtiden sammen med meg. Du må nesten følge din magefølelse her, du skriver jo at forholdet deres er flott. Men typen din har jo sagt at han vil se bra ut, i tilfellet han blir singel igjen. Og jeg hadde begynt å bli redd for hva han egentlig mener med det. Hvorfor er det ikke bra nok å se flott ut for DEG og seg selv som selvfølelse? Anonymkode: d9b31...555 2 8
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #11 Skrevet 8. desember 2023 Tror kanskje jeg bare hadde svart at det ikke var så rart damer overså han hvis det er slike holdninger han har. De fleste damer gidder ikke være sammen med noen som fokuserer på hvordan datinglivet vil bli dersom det blir slutt, og som har stort fokus på å holde seg i form i tilfelle brudd. Typen min er godt trent og en kropp mange menn rundt 40 år bare kan drømme om. Han har begynt trene mer etter vi møttes. Som han selv sa, han oppdaget at sex-kondisen hans ikke helt matchet lysten vår Anonymkode: c596f...8ac 5 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #12 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva hadde han følt hvis det var motsatt? Jeg hadde ikke umiddelbrt vært forståelsesfull, men gjort det litt vanskelig. Vist ham at en slik tankegang ikke kun sier noe om hvordan han ser seg selv, men også hvordan han ser deg. Anonymkode: b2faf...ea8 Godt poeng. Jeg lurer på hva han hadde sagt om ts begynte å trene hardt og jevnlig med den begrunnelse av at hun måtte se bra ut om hu ble singel. Anonymkode: d4a78...a55 4 8
Thanos Skrevet 8. desember 2023 #13 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hei! Jeg er i 30-årene. For noen år siden møtte jeg en fyr, og vi ble etterhvert sammen. Han er alt jeg ser etter, og svært godt trent. Jeg har noen ganger tenkt at denne treningen går litt for langt. Under en samtale forrige helg, så røpte han at litt av grunnen til at han trener så mye er fordi hvis han blir singel, så vil han aldri igjen oppleve å ifølge han være totalt uattraktiv for det motsatte kjønn slik han var før han begynte å trene. Han sier det var skikkelig vanskelig å date i 20-årene og jenter overså han, og at han bestemte seg for å ta tak i eget liv. Han er disiplinert på de fleste områder, og jeg beundrer disiplinen hans. Jeg setter pris på ærligheten, men merker det har litt bismak. Nå tenker jeg at han trener og spiser sunt ikke av interesse for å ta vare på egen kropp, men for å ha sjans på andre damer om han skulle trenge det. Han er fremdeles en topp kjæreste og vi sliter ikke med sjalusi på generell basis, syns forholdet egentlig går bra. Er dette en "ok" greie jeg bare bør la passere eller er dette unormalt? Forstår at han har lyst å forbli attraktiv, men er litt vondt å tenke på at når han drar på løpetur tidlig om morningen eller styrketrening sent på kveld at han vil holde mulighetene åpne. Jeg er jo kun er interessert i han. Tusen takk for svar. Anonymkode: 5fa3d...ff8 Han har teknisk sett helt rett. Kvinner er den parten som i 80% av tilfellene går fra mannen sin og dette ser han ut til å ha fått med seg. Han vet sjansen er enorm for at han vil bli dumpet av deg på et eller annet tidspunkt. At han sørger for at han vil være godt forberedt på det når det skjer, betyr ikke at han ser på forholdet med deg som ferdig og at han ikke bryr seg. Ballen er på din banehalvdel. Resten er opp til deg ts. For uansett hvor forelsket og dedikert han er med deg, vil han høyst sansynlig bli singel igjen innen få år. Da vil han unngå å havne bakpå på et knallhardt kjønnsmarked. Fyren har forstått det og tar forhåndsregler. 6 2
Thanos Skrevet 8. desember 2023 #14 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Godt poeng. Jeg lurer på hva han hadde sagt om ts begynte å trene hardt og jevnlig med den begrunnelse av at hun måtte se bra ut om hu ble singel. Anonymkode: d4a78...a55 Veldig mange kvinner legger seg nærmest ut på "anbud" når de er i forhold uansett, ved å poste bilder av seg selv lett påkledd på insta og andre SoMe. Dette lever mange menn med. Og kvinner blir svært sjeldent dumpet av menn, så om hun hadde sagt det samme som gubben til ts, hadde det vært stor grunn til bekymring. Menn og kvinner er forskjellige. 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #15 Skrevet 8. desember 2023 28 minutter siden, AnonymBruker said: Hei! Jeg er i 30-årene. For noen år siden møtte jeg en fyr, og vi ble etterhvert sammen. Han er alt jeg ser etter, og svært godt trent. Jeg har noen ganger tenkt at denne treningen går litt for langt. Under en samtale forrige helg, så røpte han at litt av grunnen til at han trener så mye er fordi hvis han blir singel, så vil han aldri igjen oppleve å ifølge han være totalt uattraktiv for det motsatte kjønn slik han var før han begynte å trene. Han sier det var skikkelig vanskelig å date i 20-årene og jenter overså han, og at han bestemte seg for å ta tak i eget liv. Han er disiplinert på de fleste områder, og jeg beundrer disiplinen hans. Jeg setter pris på ærligheten, men merker det har litt bismak. Nå tenker jeg at han trener og spiser sunt ikke av interesse for å ta vare på egen kropp, men for å ha sjans på andre damer om han skulle trenge det. Han er fremdeles en topp kjæreste og vi sliter ikke med sjalusi på generell basis, syns forholdet egentlig går bra. Er dette en "ok" greie jeg bare bør la passere eller er dette unormalt? Forstår at han har lyst å forbli attraktiv, men er litt vondt å tenke på at når han drar på løpetur tidlig om morningen eller styrketrening sent på kveld at han vil holde mulighetene åpne. Jeg er jo kun er interessert i han. Tusen takk for svar. Anonymkode: 5fa3d...ff8 Jeg hadde også fått en bismak i munnen av det der, men når jeg leste hele så virker det mer som om han gjør det for å føle seg vel og føle at han er attraktiv - bare at han har sagt det på en helt idiotisk måte. Anonymkode: 41ab4...5f4 2
Snop Skrevet 8. desember 2023 #16 Skrevet 8. desember 2023 Jeg er godt gift med drømmemannen, men når jeg gikk kraftig opp i vekt en periode tenkte jeg faktisk at om vi skiller oss nå så kommer jeg til å slite med dating. Når jeg gikk ned igjen til «meg selv» var jeg litt lettet når jeg tenkte på at om jeg blir singel blir det ikke vanskeligere enn før. Jeg har og hadde null planer om å gå fra ham. Det er 100% uaktuelt. Det handler mest om en frykt for å bli singel igjen fordi det var en lang og grusom periode i livet mitt. Men at jeg aldri sa dette høyt til ham (eller venner, dette er første gangen jeg innrømmer dette) er en annen sak. Noen tanker kan man holde for seg selv, for jeg ser hvor lett dette kan misforstås. 7 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #17 Skrevet 8. desember 2023 Kan du ikke prate med ham om det? Kan jo være som flere skriver at han vil føle seg vel, og at den kommentaren kom litt feil ut? Høres ut som han trenger litt støtte på å føle seg verdifull. Er kvinne, men kjenner også igjen hvor smertefullt det er å være usynlig for det motsatte kjønn. Anonymkode: d8a1c...f62 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #18 Skrevet 8. desember 2023 Thanos skrev (18 minutter siden): Han har teknisk sett helt rett. Kvinner er den parten som i 80% av tilfellene går fra mannen sin og dette ser han ut til å ha fått med seg. Han vet sjansen er enorm for at han vil bli dumpet av deg på et eller annet tidspunkt. At han sørger for at han vil være godt forberedt på det når det skjer, betyr ikke at han ser på forholdet med deg som ferdig og at han ikke bryr seg. Ballen er på din banehalvdel. Resten er opp til deg ts. For uansett hvor forelsket og dedikert han er med deg, vil han høyst sansynlig bli singel igjen innen få år. Da vil han unngå å havne bakpå på et knallhardt kjønnsmarked. Fyren har forstått det og tar forhåndsregler. Men hvorfor ikke heller legge innsatsen i forholdet da? Vis henne at han trener for å være attraktiv for henne? Hvis man er så redd for å bli forlatt av partner bør man kanskje heller fokusere på å styrke forholdet og legge inn aksjene der fremfor i et fremtidig singelliv. «Du kommer bare til å gjøre det slutt med meg om noen år, så da må jeg bruke tiden vi har sammen på å bli mest mulig attraktiv for fremtidige partnere». Du hører selv hvor vanvittig tåpelig det blir? Kanskje det ikke er så rart at kvinner dumper menn hvis dette er holdningen til menn der ute. Hvis de jobber for fremtidige forhold fremfor det forholdet man er i. Så nei, han har så absolutt ikke forstått det. Ikke i nærheten engang. Hadde han forstått noe som helst så hadde han ønsket å være den beste versjonen av seg selv for partneren sin. Men skjønner jo godt hvorfor noen menn ikke evner å holde på en partner. Veldig glad for at min mann legger innsatsen i vårt forhold fremfor å ta «forholdsregler» for å være best mulig for nye partnere. Anonymkode: 0b8dc...019 4 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #19 Skrevet 8. desember 2023 Folk sier da så mye rart....er ikke sikkert han mente så mye med det. Min mann er også besatt av aktivitet og trening, men tror det er like mye en avhengighet av hormonene og velværet det utløser som at han vil ha fin kropp. Anonymkode: 8e73c...8b7 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #20 Skrevet 8. desember 2023 Hva i pokker er galt med det? Det er jo ikke sånn at kvinner ikke gjør det samme. Du får jo nyte godt av treningen hans du også. Og han har jo ikke gitt noen indikasjoner på at han ikke vil være sammen med deg, men all statistikk tilsier jo at det er sannsynlig at dere ikke varer livet ut. I tillegg sier all data også at det er kvinner som bryter forholdet i 80% av tilfellene. Så du kan gjerne si det sånn at han ønsker å holde seg i form i tilfelle du dumper han. Helt normalt å ønske og være attraktiv for andre. Det gjør du også dersom du sminker deg om morgenen. Anonymkode: 7fb5f...b70 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå