AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #1 Skrevet 8. desember 2023 Tenkt litt på dette. Jeg bor på et lite sted og ser etter en mann som har barn fra før ettersom jeg også har det. Vil ha en som har barnet gjerne 50% slik at han vet hva det krever å ha barn. Brent meg på ungkarer uten barn et par ganger etter jeg selv fikk barn og det går bare dritt fordi de ikke har forpliktelser. Er det innafor å «prøve seg» på fedre i klassen til barna (som også er single)? Finnes i hvertfall to mannfolk jeg syns er trivelige å snakke med når vi treffer på hverandre. Kunne tenkt meg vennskap og eventuelt sett om det kunne blitt noe mer etterhvert, barna til disse mannfolkene går godt overens med mitt barn, kommer på døra for å leke med barnet som går i klassen deres, spør om å få være med hjem til oss etter skolen. Den ene mannen er ca 5 år yngre enn meg og har barna 50%, den andre mannen er ca 10 år eldre enn meg og har barna 50%. Jeg har det ene barnet 100% og det andre 80%, derfor lite tid uten barna mine. Eller burde jeg ikke satse på noe vennskap med disse og heller finne noen som ikke har barn i klassene til mine barn? Ikke så lett å finne et mannfolk som faktisk ser barnet sitt såpass mye og bor på samme plass. Jeg har ingen planer om å flytte på meg ettersom barna trives på plassen vi bor, en far kan ikke flytte langt unna mor om han vil beholde 50% ordningen. Derfor jeg tenker at jeg må finne meg en som bor på samme plass som meg. Anonymkode: c1b33...49c 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #2 Skrevet 8. desember 2023 Kan skjønne at ting frister, skal ikke være gledesdreper her, men det kan bli litt rotete med tanke på barna. De og andre i klassen kan jo reagere, men kan jo hende de vil synes det er ok. Jeg for min del er ganske glad det ikke ble noe mellom noen av mine foreldre og noen andre foreldre i klassen. (Mine foreldre var ikke sammen lenger når jeg gikk på skolen). Men skjønner at du føler behov for avlastning. Anonymkode: 2ce72...06a 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #3 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Tenkt litt på dette. Jeg bor på et lite sted og ser etter en mann som har barn fra før ettersom jeg også har det. Vil ha en som har barnet gjerne 50% slik at han vet hva det krever å ha barn. Brent meg på ungkarer uten barn et par ganger etter jeg selv fikk barn og det går bare dritt fordi de ikke har forpliktelser. Er det innafor å «prøve seg» på fedre i klassen til barna (som også er single)? Finnes i hvertfall to mannfolk jeg syns er trivelige å snakke med når vi treffer på hverandre. Kunne tenkt meg vennskap og eventuelt sett om det kunne blitt noe mer etterhvert, barna til disse mannfolkene går godt overens med mitt barn, kommer på døra for å leke med barnet som går i klassen deres, spør om å få være med hjem til oss etter skolen. Den ene mannen er ca 5 år yngre enn meg og har barna 50%, den andre mannen er ca 10 år eldre enn meg og har barna 50%. Jeg har det ene barnet 100% og det andre 80%, derfor lite tid uten barna mine. Eller burde jeg ikke satse på noe vennskap med disse og heller finne noen som ikke har barn i klassene til mine barn? Ikke så lett å finne et mannfolk som faktisk ser barnet sitt såpass mye og bor på samme plass. Jeg har ingen planer om å flytte på meg ettersom barna trives på plassen vi bor, en far kan ikke flytte langt unna mor om han vil beholde 50% ordningen. Derfor jeg tenker at jeg må finne meg en som bor på samme plass som meg. Anonymkode: c1b33...49c Om de er single, selvfølgelig. Men gå varsomt frem av hensyn til barna. Det er nok individuelt hvor vanskelig de kan føle det blir. Har nok litt å si hvor gamle de er og om de har et ok forhold til farens barn. Hadde en venninne på barneskolen h or moren ble sammen med en annen far i klassen. De hadde nok datet en stund før de flyttet sammen. Det gikk kjempebra. Men her hjalp det nok på at foreldrene hadde skilt seg da barna enda var veldig små. Før barneskolen. Anonymkode: 87fd5...c50
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #4 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan skjønne at ting frister, skal ikke være gledesdreper her, men det kan bli litt rotete med tanke på barna. De og andre i klassen kan jo reagere, men kan jo hende de vil synes det er ok. Jeg for min del er ganske glad det ikke ble noe mellom noen av mine foreldre og noen andre foreldre i klassen. (Mine foreldre var ikke sammen lenger når jeg gikk på skolen). Men skjønner at du føler behov for avlastning. Anonymkode: 2ce72...06a Dette er noe av det jeg tenker på, kan bli rotete med tanke på barna. Tenker egentlig ikke på noe behov for avlastning, mer på at det ikke vil være mas om flere barn med mannfolk som allerede har 2-4 barn fra før som jeg da heller kan være en god stemor for. ts Anonymkode: c1b33...49c
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #5 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Om de er single, selvfølgelig. Men gå varsomt frem av hensyn til barna. Det er nok individuelt hvor vanskelig de kan føle det blir. Har nok litt å si hvor gamle de er og om de har et ok forhold til farens barn. Hadde en venninne på barneskolen h or moren ble sammen med en annen far i klassen. De hadde nok datet en stund før de flyttet sammen. Det gikk kjempebra. Men her hjalp det nok på at foreldrene hadde skilt seg da barna enda var veldig små. Før barneskolen. Anonymkode: 87fd5...c50 Ville aldri lagt meg etter menn som er opptatt ☺️ heller ikke etter noen som nettopp har gått ut av et forhold. Vil i tillegg bli bedre kjent med de først. Som foreldre til barna våre. Kanskje be inn på kaffe ved henting av barn, samkjøring til kamper osv. normale ting man gjør med foreldre til venner av barna. ts Anonymkode: c1b33...49c 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #6 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Brent meg på ungkarer uten barn et par ganger etter jeg selv fikk barn og det går bare dritt fordi de ikke har forpliktelser. Må bare kommentere det også. Single kompiser av samboeren min har sagt de liker å gå på et spesielt utested fordi der er der så ofte mange ‘single mødre’. I følge dem er det ofte lett å få uforpliktet sex da. Sikkert fordi single mødre er åpne for å finne seg noen og dermed litt ‘på. Og dette utnytter gutta? Vet ikke om det stemmer, men gutta boks tenker ihvertfall slik. Og har de en sånn holdning er det ikke rart single damer da lett treffer på ‘loveboys’. Anonymkode: 87fd5...c50
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #7 Skrevet 8. desember 2023 Det kan fort bli kleint å ubehagelig for alle parter hvis du involverer deg i en og det ikke fungerer. Så det hadde jeg ikke gjort. Anonymkode: 56f29...24d 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #8 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Må bare kommentere det også. Single kompiser av samboeren min har sagt de liker å gå på et spesielt utested fordi der er der så ofte mange ‘single mødre’. I følge dem er det ofte lett å få uforpliktet sex da. Sikkert fordi single mødre er åpne for å finne seg noen og dermed litt ‘på. Og dette utnytter gutta? Vet ikke om det stemmer, men gutta boks tenker ihvertfall slik. Og har de en sånn holdning er det ikke rart single damer da lett treffer på ‘loveboys’. Anonymkode: 87fd5...c50 Stemmer helt sikkert. Jeg drar ikke på utesteder så ikke der jeg har møtt mine forrige mannfolk. Men det høres akkurat ut som slik mannfolk fungerer 😂 Anonymkode: c1b33...49c
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #9 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det kan fort bli kleint å ubehagelig for alle parter hvis du involverer deg i en og det ikke fungerer. Så det hadde jeg ikke gjort. Anonymkode: 56f29...24d Det kan det nok, derfor jeg mener man burde være venner en god stund og se hva som eventuelt skjer. ts Anonymkode: c1b33...49c 1
Fjellmannover190 Skrevet 8. desember 2023 #10 Skrevet 8. desember 2023 Prøv å bli med på felles aktiviteter og start praten der, så kan du eventuelt fortsette om fascinasjonen er der 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #11 Skrevet 8. desember 2023 Fjellmannover190 skrev (3 timer siden): Prøv å bli med på felles aktiviteter og start praten der, så kan du eventuelt fortsette om fascinasjonen er der Barna går på flere felles aktiviteter så snakker litt med disse mennene. ts Anonymkode: c1b33...49c
Fjellmannover190 Skrevet 8. desember 2023 #12 Skrevet 8. desember 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Barna går på flere felles aktiviteter så snakker litt med disse mennene. ts Anonymkode: c1b33...49c Som en representant for dagens menn, så har vi stor respekt for kvinner og samtidig er vi redd for å bli avvist, og vi sjekker sjelden opp damer på grunn av dette! Se om du kan møte blikket deres og smil, så kan du starte praten. Tenk på om du kan si noe litt ertende og morsomt, det liker vi! 1
Mufle Skrevet 8. desember 2023 #13 Skrevet 8. desember 2023 Så kleint hvis du prøver og så går det skeis. Dere har fortsatt unger i samme klasse.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #14 Skrevet 8. desember 2023 Fjellmannover190 skrev (7 minutter siden): Som en representant for dagens menn, så har vi stor respekt for kvinner og samtidig er vi redd for å bli avvist, og vi sjekker sjelden opp damer på grunn av dette! Se om du kan møte blikket deres og smil, så kan du starte praten. Tenk på om du kan si noe litt ertende og morsomt, det liker vi! Så fint å høre fra en mann. Møter ofte blikket til disse og vi smiler alltid til hverandre når vi møtes og hilser alltid på hverandre, uansett om det er på butikken eller skolen😃 Snakker ofte litt sammen mens barna trener, ikke voldsomt mye, men litt. ts Anonymkode: c1b33...49c
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #15 Skrevet 8. desember 2023 Mufle skrev (3 minutter siden): Så kleint hvis du prøver og så går det skeis. Dere har fortsatt unger i samme klasse. Haha, ja det er sant. Derfor jeg mener at vi først og fremst er foreldre med barn i samme klasse og kan møtes eller finne på ting sammen for barnas skyld da de går godt i sammen og gjerne vil være med hverandre. At man blir bedre kjent på denne måten og da kanskje finner ut at man kunne tenkt seg noe mer etterhvert. Da merker man jo hva barna syns også. ts Anonymkode: c1b33...49c
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #16 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Må bare kommentere det også. Single kompiser av samboeren min har sagt de liker å gå på et spesielt utested fordi der er der så ofte mange ‘single mødre’. I følge dem er det ofte lett å få uforpliktet sex da. Sikkert fordi single mødre er åpne for å finne seg noen og dermed litt ‘på. Og dette utnytter gutta? Vet ikke om det stemmer, men gutta boks tenker ihvertfall slik. Og har de en sånn holdning er det ikke rart single damer da lett treffer på ‘loveboys’. Anonymkode: 87fd5...c50 Det der er noe jeg har hørt av veldig mange menn, samtidig som de single venninnene mine med barn ikke er noe særlig ute på byen og faktisk er mer kresne enn barnløse kvinner fordi de ikke har noe tidspress på seg til å møte noen og få barn. Det er mulig at unge, ressurssvake kvinner med barn tenker som du beskriver. I så fall synes jeg kompisene dine høres tvilsomme ut såfremt de ikke er på samme alder. Anonymkode: 10d00...303 1
petterm Skrevet 8. desember 2023 #17 Skrevet 8. desember 2023 Høres ut som om du har en fornuftig tilnærming. Kjør på! Lykke til ❤️
Fjellmannover190 Skrevet 8. desember 2023 #18 Skrevet 8. desember 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Så fint å høre fra en mann. Møter ofte blikket til disse og vi smiler alltid til hverandre når vi møtes og hilser alltid på hverandre, uansett om det er på butikken eller skolen😃 Snakker ofte litt sammen mens barna trener, ikke voldsomt mye, men litt. ts Anonymkode: c1b33...49c Inviter på en kaffe eller ta med kaffe og et par kopper neste gang dere skal møtes, og ta det neste steget! Ta litt sjanse! Jeg vet når jeg har gjort dette, så blir det stort sett alltid positivt tatt i mot, uavhengig om det er interesse eller ikke! 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #19 Skrevet 8. desember 2023 petterm skrev (4 minutter siden): Høres ut som om du har en fornuftig tilnærming. Kjør på! Lykke til ❤️ Takk 😃 Hadde vært så fint å ha en å dele livet med som i tillegg forstår seg på dette med å ha barn. At det er med på å styre hverdagen mye. Jeg har så mye kjærlighet å gi til barn og ville behandlet en mann sine barn på lik linje som mine egne fra dag en. ts Anonymkode: c1b33...49c 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #20 Skrevet 8. desember 2023 Fjellmannover190 skrev (2 minutter siden): Inviter på en kaffe eller ta med kaffe og et par kopper neste gang dere skal møtes, og ta det neste steget! Ta litt sjanse! Jeg vet når jeg har gjort dette, så blir det stort sett alltid positivt tatt i mot, uavhengig om det er interesse eller ikke! 🤩 for en godt forslag! ts Anonymkode: c1b33...49c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå