Gå til innhold

‘Free shipping’ ved bestilling av produkter i utlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bestille en t-stort fra England, men finner ikke ut av det med fraktkostnaden. Det står at det er gratis frakt på hjemmesidene deres, men regner med vi må betale noe likevel siden det bestilles mellom land? Frakt er jo generelt ganske dyrt for tiden. Så er det noen som vet hvor mye jeg må regne med å betale i frakt/toll for en skjorte til 85 NOK? Det står også norsk flagg på hjemmesiden deres. Lan det bety at de har lager/kontor i Norge og at det blir gratis frakt likevel?  Hilsen nettshopamatøren

Anonymkode: b4848...420

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de ikke engang har opplyst om hva frakta er på så hadde jeg styrt langt unna.

Anonymkode: f35f3...2ec

• Liker 1
Skrevet

Jeg skulle bestille noen squishmallows som ungene ønsker seg, og de reklamerte med "free shipping ". Eneste jeg ikke tenkte over var det med liten skrift: 'some restrictions may apply'. Endte med 29$ i frakt, litt over 300 spenn😨. Men det var fra USA da. Usikker på UK, men hadde ikke gamblet på gratis, kan hende det gjelder kun innenlands. Let godt på siden du bestiller fra inkl handlekurv rett før betaling, så kommer fraktprisen sannsynligvis opp før du trykker kjøp. 

Anonymkode: a298e...33d

• Liker 1
Skrevet

Eller du sier det står at det er gratis frakt?

Du kan sjekke om de er voec registrert her.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skulle bestille noen squishmallows som ungene ønsker seg, og de reklamerte med "free shipping ". Eneste jeg ikke tenkte over var det med liten skrift: 'some restrictions may apply'. Endte med 29$ i frakt, litt over 300 spenn😨. Men det var fra USA da. Usikker på UK, men hadde ikke gamblet på gratis, kan hende det gjelder kun innenlands. Let godt på siden du bestiller fra inkl handlekurv rett før betaling, så kommer fraktprisen sannsynligvis opp før du trykker kjøp. 

Ja vet det alltid blir dyrt fra USA, men ble usikker på Europa. Om de har noen egne avtaler der.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja vet det alltid blir dyrt fra USA, men ble usikker på Europa. Om de har noen egne avtaler der.

Hvis det ikke står opplyst noe om det på nettsiden så later det til at det er en useriøs nettbutikk.

Har du sjekket kundeservice sidene dere?

Skrevet

Det kommer ikke opp før til slutt antagelig. Altså etter jeg har registrert meg og skrevet adresse. Jeg gidder ikke bruke tid tid på det om det er stor risiko for å bli knalldyr frakt, så ville bare høre andres erfaringer her først. 200+ frakt er uaktuelt for en t=skjorte til 80 kr

Skrevet

Kan tenkes. Uansett skal det komme opp alternativer for frakt når du er i kassa, på samme måte som når du handler i norske nettbutikker. Selv om det evt kun er ett relevant alternativ, så kommer vel fraktprisen opp der?

Skrevet

Dette er jo uansett en grei tråd å tipse om kjekke utenlandske nettbutikker å handle fra. 

Amazon.no.uk 

iherb.com

Anonymkode: 48587...9b3

Skrevet

Er det ikke bedre å lime inn linken til nettbutikken her, så vi som er litt mer erfarne nettshoppere kan ta en titt?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kommer ikke opp før til slutt antagelig. Altså etter jeg har registrert meg og skrevet adresse. Jeg gidder ikke bruke tid tid på det om det er stor risiko for å bli knalldyr frakt, så ville bare høre andres erfaringer her først. 200+ frakt er uaktuelt for en t=skjorte til 80 kr

Ja adressen må inn. De må jo vite om de skal sende til nabobyen eller andre siden av jordkloden, for å kunne beregne fraktpris. Er ikke så mye stress egt

Skrevet

Husk at det nå kommer moms og toll fra første krone med mindre butikken tilbyr voec (at de tar seg av norsk moms og toll)

Anonymkode: 50526...e9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...