AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #1 Skrevet 7. desember 2023 Hei Trenger litt råd her. Jeg er 20 år og har vært i et fantastisk forhold i over 6 måneder nå. Problemet er at kjæresten min ikke vet at jeg er trans, og det plager meg. Jeg elsker virkelig denne personen, men jeg sliter med å finne mot til å dele denne delen av meg selv. Har noen av dere vært i lignende situasjon? Hvordan gikk dere fram med å dele det? Setter pris på all hjelp og støtte! Anonymkode: 4072e...237
Blåttvann Skrevet 7. desember 2023 #2 Skrevet 7. desember 2023 Lever du i riktig eller feil kropp nå? Det har mye å si for hvilke svar vi skal komme med. ❤️
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #3 Skrevet 7. desember 2023 Blåttvann skrev (1 minutt siden): Lever du i riktig eller feil kropp nå? Det har mye å si for hvilke svar vi skal komme med. ❤️ Riktig kropp nå, operert ,endret kjønn. 🙏🏻🙏🏻🙏🏻 Anonymkode: 4072e...237 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #4 Skrevet 7. desember 2023 Dette tenker jeg du må fortelle. Men først og fremst for din egen del. Det er fint å kunne være seg selv fullt og helt med den man elsker. Og føle at man blir elsket for hele seg. Så må du være forberedt på at det kan komme overraskende på kjæresten din i første omgang, men h*n vil helt sikkert forstå og respektere det etter litt tid til å fordøye. Hvis ikke er det ikke rett person uansett. Lykke til❤️ Anonymkode: f86ab...db6 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #5 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette tenker jeg du må fortelle. Men først og fremst for din egen del. Det er fint å kunne være seg selv fullt og helt med den man elsker. Og føle at man blir elsket for hele seg. Så må du være forberedt på at det kan komme overraskende på kjæresten din i første omgang, men h*n vil helt sikkert forstå og respektere det etter litt tid til å fordøye. Hvis ikke er det ikke rett person uansett. Lykke til❤️ Anonymkode: f86ab...db6 Takk så mye for de fine ordene dine. Det betyr virkelig mye for meg. Jeg er enig i det du sier om å være seg selv fullt ut, spesielt med noen man elsker. Jeg tror det er på tide å være åpen med kjæresten min, selv om jeg er litt nervøs. Anonymkode: 4072e...237
Blåttvann Skrevet 7. desember 2023 #6 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Riktig kropp nå, operert ,endret kjønn. 🙏🏻🙏🏻🙏🏻 Anonymkode: 4072e...237 Er kjæresten din en åpen person eller tror du hun/han vil reagere negativt på at du er trans? Hvis din kjæreste ikke har lagt merke til noe enda så ville det jo vært meget spesielt å reagere på det nå. Men så tenker jeg at det å være født i feil kropp er noe som vil påvirke en person i ganske stor grad, psykisk, at jeg ville visst det. Det er en stor del av deg, noe du bærer med deg, noe som har formet deg til den du er i dag. Jeg hadde følt meg dum som ikke visste noe sånt om partneren min. Jeg er en veldig åpen person og liker andre åpne folk så jeg hadde lurt på om vi passet sammen siden du hadde holdt noe sånt fra meg. På 6mnd regner jeg med det er flere situasjoner det ville vært naturlig å ha snakket om det i, eller kommet med en kommentar. Men samtidig så vet jeg at det å være født trans dessverre er vanskelig for mange og forbundet med mange vonde opplevelser og følelser og at man kan ha gode grunner for å ikke si noe før man er trygg. Vær åpen for spørsmål, selv de som sårer (hvis det ikke er med vilje) og de som oppleves som dumme for deg. Det beste er om du får masse spørsmål fordi din kjæreste vil vite mest mulig om deg og din reise og at hen vil sette pris på denne dybden som er ganske ulik. Så her tror jeg du må være litt ekstra smart i ordleggingen. Si at dette handler bare om deg og egen usikkerhet og ikke at du ikke stoler på kjæresten din eller at du ikke er åpen og ærlig på andre måter. For det at du er trans skal jo ikke ha noe å si i seg selv. ❤️ Håper du får et lykkelig liv uten at det å være trans blir et negativt tema, vi skal komme dit at ingen trenger å holde disse tingene skjult. ❤️🏳️⚧️❤️
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #7 Skrevet 7. desember 2023 Blåttvann skrev (8 minutter siden): Er kjæresten din en åpen person eller tror du hun/han vil reagere negativt på at du er trans? Hvis din kjæreste ikke har lagt merke til noe enda så ville det jo vært meget spesielt å reagere på det nå. Men så tenker jeg at det å være født i feil kropp er noe som vil påvirke en person i ganske stor grad, psykisk, at jeg ville visst det. Det er en stor del av deg, noe du bærer med deg, noe som har formet deg til den du er i dag. Jeg hadde følt meg dum som ikke visste noe sånt om partneren min. Jeg er en veldig åpen person og liker andre åpne folk så jeg hadde lurt på om vi passet sammen siden du hadde holdt noe sånt fra meg. På 6mnd regner jeg med det er flere situasjoner det ville vært naturlig å ha snakket om det i, eller kommet med en kommentar. Men samtidig så vet jeg at det å være født trans dessverre er vanskelig for mange og forbundet med mange vonde opplevelser og følelser og at man kan ha gode grunner for å ikke si noe før man er trygg. Vær åpen for spørsmål, selv de som sårer (hvis det ikke er med vilje) og de som oppleves som dumme for deg. Det beste er om du får masse spørsmål fordi din kjæreste vil vite mest mulig om deg og din reise og at hen vil sette pris på denne dybden som er ganske ulik. Så her tror jeg du må være litt ekstra smart i ordleggingen. Si at dette handler bare om deg og egen usikkerhet og ikke at du ikke stoler på kjæresten din eller at du ikke er åpen og ærlig på andre måter. For det at du er trans skal jo ikke ha noe å si i seg selv. ❤️ Håper du får et lykkelig liv uten at det å være trans blir et negativt tema, vi skal komme dit at ingen trenger å holde disse tingene skjult. ❤️🏳️⚧️❤️ Kjæresten min er en åpen person, men jeg er fortsatt usikker på hvordan han vil reagere. Jeg skjønner poenget ditt om at det kan virke rart å ikke ha delt dette tidligere. Det er ikke fordi jeg ikke stoler på ham eller ikke er åpen på andre områder, men det har vært vanskelig for meg å finne riktig tid og måte å dele dette på. Anonymkode: 4072e...237
Blåttvann Skrevet 7. desember 2023 #8 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjæresten min er en åpen person, men jeg er fortsatt usikker på hvordan han vil reagere. Jeg skjønner poenget ditt om at det kan virke rart å ikke ha delt dette tidligere. Det er ikke fordi jeg ikke stoler på ham eller ikke er åpen på andre områder, men det har vært vanskelig for meg å finne riktig tid og måte å dele dette på. Anonymkode: 4072e...237 Jeg synes dette var en fin måte å si det på. Enkelt og rett frem. 😊
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #9 Skrevet 8. desember 2023 Blåttvann skrev (2 minutter siden): Jeg synes dette var en fin måte å si det på. Enkelt og rett frem. 😊 Jeg vil fortelle til de som følger meg på insta, skal jeg si til de å?😅 tung for meg😅 Jeg ønsker ikke å stå i skyggen, men samtidig er det et stort steg for meg. hva synes du? Takk🙏🏻 Anonymkode: 4072e...237
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #10 Skrevet 8. desember 2023 jeg skjønner ikke hvordan dette ikke er oppdaget. jeg vet kirurgi er blitt mye bedre, men at en ikke ser/merker forskjell syntes jeg høres merkelig ut, basert på hva jeg har lest om resultatene. kanskje han allerede har skjønt det, men ikke sier noe. du må nesten være ærlig bare. dessverre er jeg litt redd for at det kan bli negativt. en ting er hans personlige mening om det, men det er jo løgnen som er ganske stor. og begrensningene som medfølger med den. lykke til ❤️ Anonymkode: 72089...e82 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #12 Skrevet 8. desember 2023 Du må selvsagt fortelle at du egentlig er en mann, at du aldri kan få barn og at dersom dere skal leve livet sammen, livet ut, så har dere noen hindringer i veien. Jeg hadde blitt rasende om noe slikt hadde blitt holdt skjult for meg Anonymkode: 60fce...28b 5 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #13 Skrevet 8. desember 2023 Blåttvann skrev (9 timer siden): Lever du i riktig eller feil kropp nå? Det har mye å si for hvilke svar vi skal komme med. ❤️ Hvordan har det noe å si? Det har ingenting å si Anonymkode: 4690c...1fc
Blåttvann Skrevet 8. desember 2023 #14 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hvordan har det noe å si? Det har ingenting å si Anonymkode: 4690c...1fc Hvis TS lever i feil kropp og ønsker å skifte kjønn så kan det ha det ha mye å si for kjæresten jo. En heterofil mann som er sammen med en kvinne ønsker mest sannsynlig at hun skal fortsette å ha kvinnelig kropp. Det er ønsketenkning å tro at kjønn ikke har noe å si. Også transpersoner har i mange tilfeller en legning og den kan være knyttet til det fysiske kjønn på partneren og ikke hva partneren føler seg som. Kjønn og legning har ikke bare med en følelse å gjøre, mange knytter det også til det fysiske. Som panfil selv så bryr jeg meg ikke, men kan lett forstå at andre knytter legningen sin opp til fysisk kjønn og kjønnsuttrykk på partner. Det er ønsketenkning å tro at kjønn ikke er viktig. Så viktig er det for noen at de gjennomgår risikable og farlige operasjoner for å bytte kjønn. Å skjære i underlivet må være noe av det mest skremmende man kan gjøre, sjansen for å miste sin seksuelle nytelse er tilstede.
KallePils Skrevet 8. desember 2023 #15 Skrevet 8. desember 2023 Men i helsike… over et halvt år, og du har ikke fortalt ham dette? 😲 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #16 Skrevet 8. desember 2023 Her tror jeg at jeg hadde følt meg litt lurt, eller i hvert fall ført bak lyset. Måtte nok hatt litt betenkningstid for å fordøye alt. Du har satt deg selv i en vanskelig situasjon ved å ikke være åpen fra starten av forholdet, samtidig skjønner jeg at det må være vanskelig å finne det riktige tidspunktet å si det på. Anonymkode: 5571c...77a 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #17 Skrevet 8. desember 2023 Sånt er man vel åpen om fra starten? Jeg har venner som har utført kjønnsskifte og synes det er helt ok. Men om jeg vil være sammen med noen som egentlig er et annet kjønn? Nei. Absolutt ikke. Både mtp barn, og at for meg hadde det blitt helt feil. Min største frykt er å bli lurt sånn.. Enten må du fortelle sannheten eller forlate forholdet stille og rolig. Anonymkode: 15c8b...662 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå