AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #1 Skrevet 7. desember 2023 Skal ikke snakke ned andre mennesker altså, men kjenner likevel at noe irriterer meg. Her jeg bor er det en kafé der det kun vanker retro folk som går i fløyelsbukse, ullgenser, ikke sminke parfyme eller deo. Spiser kun økologisk mat og er gjerne veganske. Stemmer MDG, lukter svette, og har høy utdannelse innen biologi og den salgs. Flotte damer i 30 åra som ser 15 år eldre ut pga klesstilen. Det er en veldig «in» greie. Går du slik kledd og er tannlege, dyrlege, biolog, lege, og slike høyt utdannede smartinger. Som kjøper alt på bruktbutikken og bor i gamle hus med retro møbler. Dere som er i den bobla?? Hvorfor leve slik de gjorde på 50 tallet i 2023 ?? Anonymkode: ddceb...be2 1
Illuminatum Skrevet 8. desember 2023 #2 Skrevet 8. desember 2023 Hvorfor irriterer det deg at andre kler seg annerledes enn deg. Selv har jeg alltid vært soss, men synes mange "frikere" er bare flotte. 🙂 Uansett må de gjerne få kle seg akkurat slik de vil for min sak. 7
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #3 Skrevet 8. desember 2023 Hurra for mangfoldet! Så kjedelig det hadde vært om alle kledde seg likt. Anonymkode: 87286...7a1 6 1 2
Duff Skrevet 8. desember 2023 #4 Skrevet 8. desember 2023 Hvorfor i alle verden er det noe å irritere seg over? 6 3
Hoppetaujenta Skrevet 8. desember 2023 #5 Skrevet 8. desember 2023 Det blir som mange fargerike blomstervarianter i en stor og frodig menneskebukett; kjempefint! 5 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #6 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Skal ikke snakke ned andre mennesker altså, men kjenner likevel at noe irriterer meg. Her jeg bor er det en kafé der det kun vanker retro folk som går i fløyelsbukse, ullgenser, ikke sminke parfyme eller deo. Spiser kun økologisk mat og er gjerne veganske. Stemmer MDG, lukter svette, og har høy utdannelse innen biologi og den salgs. Flotte damer i 30 åra som ser 15 år eldre ut pga klesstilen. Det er en veldig «in» greie. Går du slik kledd og er tannlege, dyrlege, biolog, lege, og slike høyt utdannede smartinger. Som kjøper alt på bruktbutikken og bor i gamle hus med retro møbler. Dere som er i den bobla?? Hvorfor leve slik de gjorde på 50 tallet i 2023 ?? Anonymkode: ddceb...be2 Kanskje verden trenger mange flere av den type mennesker som "irriterer deg"? Dersom alle skal fortsette med å dytte i seg masseprodusert industrimat, handle massevis av plastræl og plastklær, stappe kroppen full i kjemikalier både innvendig og utvendig osv. osv. - da går det til helvete ganske mye fortere. Anonymkode: 89fd2...bb2 7 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #7 Skrevet 8. desember 2023 Å holde en ok hygiene og avstå fra å bevege seg ute blant folk når man ikke klarer å vaske bort skjemmende kroppslukt er et minimum. Utover det bryr jeg meg lite om hva folk har på seg og hvordan de møblerer sine hjem Anonymkode: 3dfac...b72
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #8 Skrevet 8. desember 2023 Jeg elsker mer disse folkene enn de som kjører full "Stockholm" stil skal jeg være ærlig. De ser jeg på som veldig overfladiske som bare forbruker og kaster tøy etter moten går av. Full pappa betaler stil er ikke min kopp med te. Eneste er vell lukten om man kjenner svettelukt men det kunne vært hvem som helst. Men godt man har ett motstykke til ting og selv med det over her så innerst elsker jeg folk som er seg selv fullt ut. Folk finner glede i å finne fellesskap det er jo ikke noe nytt i det store bilde. Anonymkode: ce7c6...cad 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #9 Skrevet 8. desember 2023 Jeg er en av disse, forutenom at jeg bruker klar påfyllbar deodorant/antiperspirant 😅 For meg handler det om å sette en presedens. Vårt levemønster er uholdbart og jeg ønsker å bevare det vi har igjen på jorda. Jeg vil at kommende generasjoner skal kunne puste renere luft, nyte å være ute i uberørt natur og kunne oppleve magien som oppstår når man treffer på dyrene som bor der. For meg er dette viktigere enn å følge motebildet og ha tidsriktig nips i hjemmet. Anonymkode: d83e7...240 5 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #10 Skrevet 8. desember 2023 "Skal ikke snakke ned andre mennesker altså, men..." *fortsetter å snakke med andre mennesker* Anonymkode: 4a225...f54 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #11 Skrevet 8. desember 2023 Fordi de heldigvis ikke er opptatt av om du skal syns de er pene eller ikke Anonymkode: 836ad...515 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #12 Skrevet 8. desember 2023 Hvis du har luktet at de lukter svette høres det ut som du har bøyd deg creepy over de og sniffet inn når de sitter å nyter kaffen sin. Så I call bullshit. Du har bare mye fordommer og kvinneforakt i deg mot kvinner som ikke valser etter akuratt ditt skjønnhetsideal Anonymkode: 836ad...515 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #13 Skrevet 8. desember 2023 Gå kledd som du vil, men deodorant kan nå være greitt😆 Litt underlig at «desse folka» skal gå på kafe hele tiden, og drikke kaffe som har reist gjennom hele verden og så brukes det mer vann enn nødvendig for å vaske opp koppene etterpå🤨 Fint skal det være…… Anonymkode: 1c5bb...fda
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #14 Skrevet 8. desember 2023 Hurra for ulikhet! Jeg stemmer også MDG, men jobber innen finans og går med skjørt og dressjakke hver dag. Synes sminke og klær er dødsgøy, og er over gjennomsnittet "jålete". Det fins alle slag folk som stemmer alle slags partier. Personlig synes jeg det er flott at noen er retro og gammeldagse, noen er normale, og noen er jålete. Flott med mangfold! Anonymkode: 14adf...6f0 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #15 Skrevet 8. desember 2023 Hvorfor bryr du deg...? Kan ikke folk bare få være slik de vil være da? Anonymkode: a71f4...5b9 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #16 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor bryr du deg...? Kan ikke folk bare få være slik de vil være da? Anonymkode: a71f4...5b9 En mann som vil ha makt over kvinner må du vite. De blir besatt når de ikke får der.. Anonymkode: 836ad...515
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #17 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En mann som vil ha makt over kvinner må du vite. De blir besatt når de ikke får der.. Anonymkode: 836ad...515 ...hæ...? Vet du i det hele tatt at TS er mann? Anonymkode: a71f4...5b9 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #18 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): ...hæ...? Vet du i det hele tatt at TS er mann? Anonymkode: a71f4...5b9 Haha, jeg er kvinne. Man kan godt si at de ikke følger moten, men dette er jo en motetrend i dette miljøet. Jo mer shabby og gamle klær, jo kulere er du! så dette handler absolutt om å være kul. Mange som har endret helt stil for å være en del av denne gjengen. det er heller ikke billige klær de kjøper på urban. men stilen skal være 50 tallet koste hva det koste vil. Anonymkode: ddceb...be2
snusmumrikke Skrevet 8. desember 2023 #19 Skrevet 8. desember 2023 Jeg kjenner noen slike folk, bortsett fra at de lukter godt da, og jeg synes de er superkule. Jeg er ikke like "rå" elle "retro" selv i klær og frisyre osv, men jeg trives veldig godt i den typen miljø (som jeg kjenner det). Forfriskende med folk som bryr seg mer om substans enn fasade, og som "walks their talk". De jeg kjenner er nok en del eldre enn de du TS viser til, for de kjøper ikke dyre klær som en trend eller for å passe inn, det går mye i brukt tøy, eller sånt de har kjøpt på et marked et sted. Gjenbruk er veldig viktig for mange, de ønsker å få ned forbruket. Det er nok et slags "image" å kle seg i retroklær for enkelte, og det kan se ut som en form for "uniform" innad i de mer hippieinsipirerte eller miljøverndedikerte miljøene, men det er jo en del av menneskenaturen å gjøre slikt, vise at vi hører til et sted, enten det dreier seg om tanker, meninger, verdier eller interesser. Vil tro de fleste kler seg i sånt de føler seg komfortable i, så vel som at det gjenspeiler en del av deres identitet. Jeg klarer ikke helt å se hvorfor dette plager deg? Hvorfor irriterer det deg f.eks at kvinnene ser eldre ut, eller ikke velstelte slik du tenker på det, selv om de kanskje er rene nok? 2
solsolsol Skrevet 8. desember 2023 #20 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Skal ikke snakke ned andre mennesker altså, men kjenner likevel at noe irriterer meg. Her jeg bor er det en kafé der det kun vanker retro folk som går i fløyelsbukse, ullgenser, ikke sminke parfyme eller deo. Spiser kun økologisk mat og er gjerne veganske. Stemmer MDG, lukter svette, og har høy utdannelse innen biologi og den salgs. Flotte damer i 30 åra som ser 15 år eldre ut pga klesstilen. Det er en veldig «in» greie. Går du slik kledd og er tannlege, dyrlege, biolog, lege, og slike høyt utdannede smartinger. Som kjøper alt på bruktbutikken og bor i gamle hus med retro møbler. Dere som er i den bobla?? Hvorfor leve slik de gjorde på 50 tallet i 2023 ?? Anonymkode: ddceb...be2 Hvorfor er det her retro? Jeg bruker ikke sminke, går i ullgenser, stemmer grønt, spiser bare økologisk og kjøper aldri nye møbler. Det er ikke som om man er med i en klubb der noen har skrevet et sett med regler. Jeg sminker meg ikke fordi jeg aldri begynte, er pen nok som det er og bryr meg ikke om å bruke tid og penger på det. Ull fordi det er varmt. Bruktkjøp, økologisk mat og politisk stemme handler om at jeg gjerne vil ja en levende planet til barnebarna også. I tillegg vil jeg unngå å få mer gift i kroppen enn høyst nødvendig. Prøv heller å irritere deg over folk som ødelegger jorda og de som starter kriger✌️ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå