Fiske Skrevet 7. desember 2023 #1 Del Skrevet 7. desember 2023 Jeg syr julegaver og ønsker å merke disse med litt info. Problemet er at jeg har ligget i over 3 uker med korona og plutselig er julen snart her. Jeg rekker dermed ikke å bestille spesiallagde merkelapper på nett. Er det noen som har noen god idé? Eneste jeg kan komme på er å skrive på papir og sy dette fast, men det føles som en fryktelig dårlig løsning… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #2 Del Skrevet 8. desember 2023 Å sy fast en papirlapp er en veldig dårlig løsning, ja. Lappen vil jo bare gå i loppløsning når den blir våt, revne ved bruk, osv osv, og så er det bare noen malplasserte sting igjen. Hvorfor må du sy noe på i det hele tatt? Kan du ikke bare skrive en lapp med infoen? Veldig mange hater lapper i klærene, og prøver fjerne slikt så godt de kan. Jeg syr aldri på lapper, og irriterer meg over at jeg må bruke tid med jack the seamripper for å bli kvitt alle rester av jævelskapet i klær jeg kjøper. Anonymkode: db67c...bb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiske Skrevet 8. desember 2023 Forfatter #3 Del Skrevet 8. desember 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: Å sy fast en papirlapp er en veldig dårlig løsning, ja. Lappen vil jo bare gå i loppløsning når den blir våt, revne ved bruk, osv osv, og så er det bare noen malplasserte sting igjen. Hvorfor må du sy noe på i det hele tatt? Kan du ikke bare skrive en lapp med infoen? Veldig mange hater lapper i klærene, og prøver fjerne slikt så godt de kan. Jeg syr aldri på lapper, og irriterer meg over at jeg må bruke tid med jack the seamripper for å bli kvitt alle rester av jævelskapet i klær jeg kjøper. Anonymkode: db67c...bb9 Det er ikke snakk om klær/noe å ha på seg. Skal heller ikke vaskes (jeg har selvfølgelig vasket stoffet før jeg syr). Men jeg er helt enig i at papirlapper er en dårlig løsning! Jeg står bare litt fast mtp alternativ. Grunnen til at jeg ikke bare vil legge lappen med, er at den skal inneholde instruksjoner som helst ikke bør komme på avveie. Jeg vet at hvis det følger med en løs lapp vil den raskt forsvinne fra selve tingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiske Skrevet 8. desember 2023 Forfatter #4 Del Skrevet 8. desember 2023 (endret) Jeg kom til å tenke på at jeg kanskje kan sy en liten «lomme» til papirlappen? Noen som har gjort noe slik, og har noen innspill? (kan legge til at jeg ikke er noen erfaren syerske, derfor jeg er så trengende etter innspill) Endret 8. desember 2023 av Fiske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #5 Del Skrevet 8. desember 2023 Fiske skrev (2 timer siden): Jeg kom til å tenke på at jeg kanskje kan sy en liten «lomme» til papirlappen? Noen som har gjort noe slik, og har noen innspill? (kan legge til at jeg ikke er noen erfaren syerske, derfor jeg er så trengende etter innspill) Hva er det du syr? Anonymkode: 571c2...675 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå