Gå til innhold

Hjelp min sønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nogenlunde desperat da jeg har oppsøkt hjelp her… Min kjæreste som jeg har barn med på 1 år og 7mnd forventer at jeg gjør absolutt alt innenfor og utenfor leiligheten. Hun har ingen jobb og går på skole 2-3 dager i uken, jeg jobber 100% og forsørger familien derfor 100%. I går jobbet jeg overtid, og kom hjem rundt kl.22:00. Da så jeg kjøkkenet så rotete som jeg aldri før hadde sett det, og flaskene ventet på meg som hver dag ellers å bli vasket. Stua og gangen var dekket av leker, sko og klær. Hun la seg til å sove med han. Hva skal jeg gjøre? Dette er bokstavelig talt gjentakende dag etter dag,. Jeg er som regel (normalt alltid) hjemme før kl.16, men ser likevel det samme. I tillegg forventer hun at jeg vasker gulvet og skifter bleier mens jeg er hjemme. Middag har jeg stått for nå på 5 uke på rad, og handling av matvarer er det jeg også som gjør. Da skulle man sikkert stille det siste spørsmålet: Hvem tar oppvasken? Jo, jeg tror faktisk ikke hun vet hvordan man gjør det…

hjelp meg med produktive svar, takk.

Anonymkode: 9b766...2c7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dokumenter, dokumenter, dokumenter, og så flytter du fra henne og krever omsorgen for barnet.

• Nyttig 2
Skrevet

Wow.. bare woow... hvordan var hun før da? Altså før dere fikk barn? 

Det der er ikke greit... 

Heller bli alenefar enn det der

Anonymkode: c4d3a...371

• Liker 1
Skrevet

Har hun alltid vært slik? Kanskje hun er veldig sliten, deprimert eller noe? Har du snakket med henne om det? Og hva sier hun? 

Anonymkode: d55e0...de7

Skrevet

Hvor mye er barnet våkent i løpet av natta, og hvem står opp med det? Hva sier hennes mor? Er hun deprimert?

Anonymkode: df229...3da

Skrevet

Hva er problemet med å skifte bleier på din egen sønn når du kommer hjem fra jobb når hun har gjort det hele dagen?

Du er pappa og samboer , ikke bare arbeidsmann som kan komme hjem til fritid og egentid.  Sånt fins ikke når man har barn 

Anonymkode: 305c5...462

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Et så stort barn trenger ikke flasker. Går han i barnehagen?

Anonymkode: df229...3da

• Liker 1
Skrevet

Har dere 1 barn som er 1 år og 7 måneder? Eller er det 2 barn : 1 barn på 1 år og 1 barn på 7 måneder. Om dere har 2 barn, og ingen av dem er i barnehage, som forstår jeg at det kan bli overveldende og utfordrende å få gjort alt man burde iløpet av en dag. Det er 1 barn, som er over 1 og 1/2 år så burde barnet i barnehage ASAP 

Anonymkode: 6f037...761

• Liker 2
Skrevet

Her er det info som mangler.

- går han i barnehagen? 

- sover han hele natten?

- har hun vært slik tidligere?

Om hun ikke har vært slik tidligere, så syns jeg det kan lukte at hun har gått på en smell.

Anonymkode: 3bc6b...755

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hva er problemet med å skifte bleier på din egen sønn når du kommer hjem fra jobb når hun har gjort det hele dagen?

Du er pappa og samboer , ikke bare arbeidsmann som kan komme hjem til fritid og egentid.  Sånt fins ikke når man har barn 

Anonymkode: 305c5...462

Du hoppet bare bukk over alt det andre han gjør, ja. Hvorfor det? At han er den eneste som har laget mat i 5 uker på rad er ok? At han jobber 100% og hun studerer 2-3 dager i uka og klarer verken lage et måltid mat eller vaske opp. Så klager du på at han synes det tungt at han i tillegg til alt annet også må skifte bleier? Han skriver ikke engang at han IKKE gjør det. M.a.o skifter han bleier på topp av alt annet.

Hvorfor er det så mange damer som ELSKER å hive seg på en slags kjønnsdebatt hver gang man lufter problematikk i et forhold? Det hadde vært fint om man kunne først og fremst vurdere ting ut fra er perspektiv der begge er to mennesker som skal fordeler plikter og ansvar på en rettferdig måte. 

Anonymkode: 414f9...a54

• Liker 5
Skrevet

Jobbe 100% og allikevel ta 50% hjemme på ettermiddag/kveld er en selvfølge. At det er rotete hjemme hos en barnefamilie selv om én av foreldrene er 50% hjemme er også selvsagt. At du må vaske opp og skifte bleier, selvfølgelig. 
Hva trenger du hjelp til fra oss? Du må jo snakke med henne, hvorfor handler hun ikke og lager mat, hvorfor har dere ikke en fordeling og samarbeid rundt husvask og rydding og oppvask?
Du er desperat?  
Hun gjør ingenting og du gjør alt, hva skjer når du er på jobben da? Ingen mat, ingen bleieskift? 

Anonymkode: 301ee...6b0

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg er nogenlunde desperat da jeg har oppsøkt hjelp her… Min kjæreste som jeg har barn med på 1 år og 7mnd forventer at jeg gjør absolutt alt innenfor og utenfor leiligheten. Hun har ingen jobb og går på skole 2-3 dager i uken, jeg jobber 100% og forsørger familien derfor 100%. I går jobbet jeg overtid, og kom hjem rundt kl.22:00. Da så jeg kjøkkenet så rotete som jeg aldri før hadde sett det, og flaskene ventet på meg som hver dag ellers å bli vasket. Stua og gangen var dekket av leker, sko og klær. Hun la seg til å sove med han. Hva skal jeg gjøre? Dette er bokstavelig talt gjentakende dag etter dag,. Jeg er som regel (normalt alltid) hjemme før kl.16, men ser likevel det samme. I tillegg forventer hun at jeg vasker gulvet og skifter bleier mens jeg er hjemme. Middag har jeg stått for nå på 5 uke på rad, og handling av matvarer er det jeg også som gjør. Da skulle man sikkert stille det siste spørsmålet: Hvem tar oppvasken? Jo, jeg tror faktisk ikke hun vet hvordan man gjør det…

hjelp meg med produktive svar, takk.

Anonymkode: 9b766...2c7

1) arbeidsfordelingsliste

2) handling skal selvsagt hun gjøre. Dessuten får de seg en tur ut av huset noe som er bra. 

3) kanskje vet hun ikke hvordan ting skal være. Der sa du noe. Da må du fortelle det. ".Disse oppgavene er en del av det å være menneske og omsorgsperson." Dette skal du gjøre og slik gjør du det. 

4) matlaging kan hun gjøre. Vet hun ikke hvordan må hun lære det. Masse oppskrifter på nett. Ingen kan gå gjennom livet og tro at mat vokser frem av seg selv på kjøkkenbordet. 

5) selvsagt kan hun rydde og vaske. 

Ble litt bekymret for barnet..  vet hun hvordan man tar seg av et barn? Hva det trenger? Tar det med ut, lærer det ting..  

Anonymkode: 90f85...69b

Skrevet

Har hun alltid vært så lat ?   Er ikke akkurat en drømme partner. Flytt ut så får du det mye bedre med en ryddig leilighet og orden på livet.

Anonymkode: 5cc3f...157

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...