AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #1 Skrevet 7. desember 2023 Jeg fødte et barn for 6 år siden. Nå er jeg gravid igjen, og har termin mot sommeren. Fikk en form for fremfall etter første fødsel, ikke noe som plager meg voldsomt i hverdagen, men er selvsagt redd for at det skal forverres mye ved kommende fødsel. Slike plager blir alltid så bagatelliserte, men det finner jeg meg ikke i. Er det sant at for meg, vil det være som å være førstegangsfødende igjen? Da gruer jeg meg ekstra mye 😬 Anonymkode: dd856...fd3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #2 Skrevet 7. desember 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg fødte et barn for 6 år siden. Nå er jeg gravid igjen, og har termin mot sommeren. Fikk en form for fremfall etter første fødsel, ikke noe som plager meg voldsomt i hverdagen, men er selvsagt redd for at det skal forverres mye ved kommende fødsel. Slike plager blir alltid så bagatelliserte, men det finner jeg meg ikke i. Er det sant at for meg, vil det være som å være førstegangsfødende igjen? Da gruer jeg meg ekstra mye 😬 Anonymkode: dd856...fd3 Aldri hørt at man er som førstegangsfødende bare fordi det er gått noen år. Er det helsepersonell som har sagt det? Anonymkode: ebbac...c7c 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #3 Skrevet 7. desember 2023 8 år mellom mine barn. Første fødselen var et smertehelvete på 17 timer. Nummer 2 kom på litt over en time, superlett fødsel😊 Anonymkode: 571bb...e89 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #4 Skrevet 7. desember 2023 Slapp av. Nummer 1 har kjørt opp løypa. Anonymkode: e8b51...83d 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #5 Skrevet 7. desember 2023 Jeg fødte med 6 år mellom. Første fødsel varte i 17 timer, grusomme rier uten noe som helst pause mellom. Andre fødsel varte 1,5 time, og normalt vonde rier med pause mellom. Var en drøm av en fødsel, sammenlignet med første. Anonymkode: 01b2a...057 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #6 Skrevet 7. desember 2023 Det gikk raskere og raskere, men har ikke hatt januar eller kompliserte fødsler. Anonymkode: 4a0e5...2fe 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #7 Skrevet 7. desember 2023 Det var ca. Det samme. Fødsel er fødsel. Anonymkode: 87a1f...585 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #8 Skrevet 8. desember 2023 Nei du er ikke som en førstegangs uansett hvor mange år det er mellom. Her er det 13 år mellom mine. Første ble født på 4 timer og han siste 13 år etter 1 time. Som andre sier. Løypa er oppkjørt! I de fleste tilfeller blir fødsel nr 2 lettere enn fødsel nr 1. Anonymkode: 80ad5...a5b 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #9 Skrevet 8. desember 2023 Godt å høre, jeg håper jeg er like heldige som dere 😊 Men hva med fremfall, for dere som har fått dette etter tidligere fødsler - ble fremfallet verre etter senere fødsler? Og hvordan kjennes fremfallet ut underveis i svangerskapet, er det mye tyngdefølelse i skjeden, urinlekkasje eller lignende? Anonymkode: dd856...fd3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #10 Skrevet 8. desember 2023 Fikk nr 2 åtte år etter førstemann. Førstemann var en fødsel etter «boken» , nr to brukte jeg en time på,rakk akkurat en benk på føden. Var oppe og gikk to timer etterpå, var ikke sliten engang🤭 Anonymkode: 0f43e...190 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #11 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Godt å høre, jeg håper jeg er like heldige som dere 😊 Men hva med fremfall, for dere som har fått dette etter tidligere fødsler - ble fremfallet verre etter senere fødsler? Og hvordan kjennes fremfallet ut underveis i svangerskapet, er det mye tyngdefølelse i skjeden, urinlekkasje eller lignende? Anonymkode: dd856...fd3 10 år mellom fødslene. Fremfall med første, ikke med andre. Ikke forverring av urinlekasje. Bekkenløsning med førstemann og ikke andre. 4 timer fra første rie til babyen kom på førstemann. 3.5 time fra første rie til babyen kom på andremann. Ganske like fødsler bortsett fra at baby nr 2 kom akkurat på termindatoen, mens den første kom 10 dager på overtid. Anonymkode: af758...ce1 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #12 Skrevet 8. desember 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Godt å høre, jeg håper jeg er like heldige som dere 😊 Men hva med fremfall, for dere som har fått dette etter tidligere fødsler - ble fremfallet verre etter senere fødsler? Og hvordan kjennes fremfallet ut underveis i svangerskapet, er det mye tyngdefølelse i skjeden, urinlekkasje eller lignende? Anonymkode: dd856...fd3 Jeg hadde ikke fremfall, men jeg hadde mye nedpress og tisset på meg. Så det trenger ikke være fremfall heller. Det blir bare veldig tungt noen ganger og man mister kontroll over kroppen. Anonymkode: ebbac...c7c
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #13 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det gikk raskere og raskere, men har ikke hatt januar eller kompliserte fødsler. Anonymkode: 4a0e5...2fe Hva gjør du når vi andre har januar da? Anonymkode: d05ee...20a 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #14 Skrevet 8. desember 2023 12 år mellom mine. Første fødsel var lang og slitsom, andre fødsel var styrtfødsel. Hadde bekkenløsning med første, ikke med andre. Har fremfall grad 1, noe som er vanlig etter å ha født. Plager meg lite. Anonymkode: e8405...03f 1
Forumkonto Skrevet 8. desember 2023 #15 Skrevet 8. desember 2023 Har to tette og en fem år senere. Tre ulike svangerskap og tre ulike fødsler. Hadde kynnere fra uke 18 med første. Masse kynnere fra uke 11 med nr to. Ingen kynnere med siste. 15 t fra første rie til første var ute. Tre timer i aktiv fødsel. Ute på to pressrier. Nr to. ute ti timer etter første rie. Aktiv fødsel og pressing likt som første. Med siste hadde jeg slitsomme ineffektive rier i 24 timer før fødselen satte ordentlig i gang. Da endelig ting skjedde ble det samme lengde på aktiv fødsel og pressing som med de to første. Taklet smertene dårligere for hvert barn. Føltes også som jeg mistet mer og mer kontroll for hver fødsel. På papiret var fødslene like, men de opplevdes veldig ulike for meg. Fysisk kom jeg meg greit etter alle tre, men bekkenbunnen var best etter nr tre, siden jeg var mye flinkere på å gjøre knipeøvelser. Puppene har klart seg mye bedre etter siste barn, og ser ikke tomme og slappe ut. Hadde nok bråere slutt på ammingen med de to første, samt rask vektnedgang.
Stratos85 Skrevet 8. desember 2023 #16 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg fødte et barn for 6 år siden. Nå er jeg gravid igjen, og har termin mot sommeren. Fikk en form for fremfall etter første fødsel, ikke noe som plager meg voldsomt i hverdagen, men er selvsagt redd for at det skal forverres mye ved kommende fødsel. Slike plager blir alltid så bagatelliserte, men det finner jeg meg ikke i. Er det sant at for meg, vil det være som å være førstegangsfødende igjen? Da gruer jeg meg ekstra mye 😬 Anonymkode: dd856...fd3 6 år er jo ingenting. Er 17 år siden sist her men fikk beskjed om at jeg er uansett en 2 gangs fødende. Kroppen glemmer ikke. Jeg fødte på 1,5 med første så de har sagt jeg må komme meg fort til sykehuset denne gangen 1
Laura80 Skrevet 9. desember 2023 #17 Skrevet 9. desember 2023 Kan bare snakke for meg selv; men helt for jævlig, tok lang tid og min siste føltes som den første; grusomt. Nr to var letteste fødsel hos meg, da var det bare 3 e siden første fødsel. (Var 10 år nå.)
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #18 Skrevet 9. desember 2023 Første var grusom, og jeg tenkte at jeg aldri, aldri skulle ha flere barn. 7 år etter kom alikevel en til og da hadde jeg 1,5 times nydelig vannfødsel. Var ikke spesielt vondt engang, men var veldig kjapt og veldig fint! Tok i mot selv, og det var så bra, fikk igjen troen på kroppen. Den kunne jo føde. (Ble to barn til pga det.) Anonymkode: f3a6d...19f
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #19 Skrevet 10. desember 2023 5 år mellom mine to. Begge startet med vannavgang. Med nummer 1 tok det 1,5 døgn fra vannet gikk til barnet var født. Fødselen ble satt igang, fikk 2piller før det skjedde noe. Fikk epidural og hadde lystgass. Var heeeeelt ødelagt etter fødselen, så takk og lov for at vi var to🥰 med siste mann gikk vannet på natta og riene startet med det samme. Det var tut og kjør inn på sykehuset. Jeg fikk epidural, men med liten effekt fordi jeg var kommet langt i fødsel. Barnet var født etter ca 2 timer. Var kjempepigg etter fødsel, hoppet ut av senga og gikk og ordnet meg nesten med en gang 😅👍 Anonymkode: 12c53...301
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå