Gå til innhold

Noen familier som aldri har besøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor langt fra familie. Kjenner få også.

Har to barn 

Vi har aldri besøk. Aldri noen som stikker innom, aldri noen over på middag. 

Hva tenker barn om det? Er det trist?

Anonymkode: 60e4f...50e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm. Litt trist, men sikkert ikke uvanlig. Inviterer dere noen på besøk, da? Har ikke barna venner på besøk? 

• Liker 1
Skrevet

Barn tenker nok ikke så mye på det før de evt blir voksne. Vi har hatt lite besøk vi også, først det siste året at vi har hatt litt besøk.

Anonymkode: 6c944...40a

Skrevet

Flyttet til nytt sted for å få et nettverk har vi invitert naboer, kolleger, barns venner og deres foreldre osv til.middag, kaffe etc

Anonymkode: 23e9f...07b

Skrevet

Ingen voksne! Men barna har venner over på middag en del. Må da legge til at vi aldri inviterer noen over, så egentlig er det vår egen feil! Men føler samtidig at hos andre så detter det folk innom, usikker hva som feiler oss? 

Anonymkode: eaf5d...92d

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ingen voksne! Men barna har venner over på middag en del. Må da legge til at vi aldri inviterer noen over, så egentlig er det vår egen feil! Men føler samtidig at hos andre så detter det folk innom, usikker hva som feiler oss? 

Anonymkode: eaf5d...92d

Jeg tror de som har folk ut og inn hele tiden, er sånne typisk utadvendte sprudlende folk som liker å ta ting på sparket og aldri blir lei av "liv og røre". De sier aldri nei, og at det ikke passer. De inviterer alle mulige folk som kommer innom på kaffe eller noe annet, har alltid tid og lyst til å slå av en prat sov.

Du er kanskje sånn som jeg, jeg kunne godt tenke meg å ha det som jeg skrev øverst AV OG TIL, men på mine premisser. Jeg liker å planlegge og vite når folk kommer innom, og jeg har behov for egentid, så da blir det aldri noe av det. Dessverre dårlig med spontanitet og sprudling her i gården.

Anonymkode: 81bb6...ff8

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Har det på samme måten. Vet ikke om det er trist. Var sånn da jeg vokste opp også. 

Anonymkode: e1c5e...3f5

Skrevet

Det høres veldig trist ut, også for dere voksne. Ingen venner på en middag i løpet av hele året? Møter dere folk ellers da, drar på besøk til andre, gjør ting sammen? Har dere venner? 

Anonymkode: 715e8...829

Skrevet

Det tror jeg helt ærlig at barna dine ikke tenker over, det er jo det som er vanlig for dem. Vi bor langt unna barnas besteforeldre og selv om vi selvsagt både drar på og har besøk av dem har barna våre aldri hatt et hverdagsforhold til besteforeldrene, aldri overnattet hos dem og besteforeldrene har aldri hentet dem i barnehagen eller slike ting jeg ser andre har gjort, men det har jeg aldri opplevd at de har spurt om eller reagert på. Det er jo bare sånn det er for dem, det er det de er vant til. 

• Liker 1
Skrevet

Har ekstremt sjelden besøk vi også. Jeg er veldig glad i å være med folk så det er trist men jeg har venner og innimellom en sjelden gang er familien på besøk.

Anonymkode: 01de1...02f

Skrevet

Aldri hatt besøk utenom til bursdager. Kan hende vi inviterer svigermor noen ganger.

Synes det er litt trist da en glemmer hvordan det er å få besøk så de få gangene vi får besøk så blir det kaos/panikk. Det er nok det som stopper at jeg inviterer folk,.barnet i hus reagerer litt med det samme. 

Mannen er usosial, trives altfor godt i eget selskap mens jeg har sosial angst og det å treffe folk jeg ikke er trygg med er ganske skummelt (jobber som sykepleier og snakker med fremmede hele tide så prøv å forklare det🤪). 

Veldig trist for min del men blitt vant til det.

Anonymkode: 2c1b0...1e9

Skrevet

Vi har måttet gjøre mye for å få det til. Eller skal jeg si lite? 😅

Vi har det så ekstremt travelt at huset alltid ser ganske krise ut, og jeg synes derfor det er flaut å ha besøk. Men som innflyttere her vi bor og familie langt unna har vi bestemt oss for at vi må slutte å tenke så mye på det. Nå har vi prøvd å gå litt for åpen dør-policy og at det ikke gjør noe om det egentlig ikke passer. Så lenge vi er hjemme er det bare å stikke innom.

Det er et halvt år siden vi begynte med det og det er fortsatt ikke veldig mye besøk, men i alle fall en gang i uka mot kanskje få ganger i året før.

Anonymkode: d7ec2...f3e

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vi bor langt fra familie. Kjenner få også.

Har to barn 

Vi har aldri besøk. Aldri noen som stikker innom, aldri noen over på middag. 

Hva tenker barn om det? Er det trist?

Anonymkode: 60e4f...50e

Har ikke barna venner? Det er jo litt trist i så fall. Ingen som blir med hjem fra barnehage eller skole iblant?

Jeg tror ikke barn føler noe savn om at foreldrene skal ha besøk. Mitt barn synes det er kjedelig når jeg har besøk 😝

Men har jo besøk selv iblant, og er på besøk iblant. Ikke sånn superofte dessverre, fordi ettermiddagene er fylt av aktiviteter.

Anonymkode: 11efe...d39

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg tror de som har folk ut og inn hele tiden, er sånne typisk utadvendte sprudlende folk som liker å ta ting på sparket og aldri blir lei av "liv og røre". De sier aldri nei, og at det ikke passer. De inviterer alle mulige folk som kommer innom på kaffe eller noe annet, har alltid tid og lyst til å slå av en prat sov.

Du er kanskje sånn som jeg, jeg kunne godt tenke meg å ha det som jeg skrev øverst AV OG TIL, men på mine premisser. Jeg liker å planlegge og vite når folk kommer innom, og jeg har behov for egentid, så da blir det aldri noe av det. Dessverre dårlig med spontanitet og sprudling her i gården.

Jeg er introvert, dog utadvendt, og er med venner flere ganger i uka. Ikke flere på en gang, det mistrives jeg med, men typ en kamerat som kommer innom på en kaffe, en venninne som kommer og gjør yoga med meg, noen blir med å gå tur med hunden, en venn med barn på samme alder spiser middag med oss etter barna har trent sammen, sånne ting. Jeg trenger egentid for å lade, men egentid betyr også uten mannen hjemme for min del - er ikke mer slitsomt å se en film med bestevenninnen min enn å se en film med mannen, liksom.

Anonymkode: 11efe...d39

Skrevet

Barna har besøk, men ikke vi voksne. Vi er introverte og liker oss best hjemme alene 

Anonymkode: 7bdeb...0db

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er en del sånne i mitt nabolag. 
Felles for de er at kvinnene enten jobber deltid eller går hjemme.. Da blir det jo litt annerledes :)

Vi har venner på besøk innimellom.. men ikke ofte. Handler om at luften er litt ute av ballongen med småbarn i bhg og fulle jobber. Endel besøk av besteforeldre. En eller to ganger i året også av svigerinne med barn (kommer langveis fra..)

Eldste har hatt med seg hjem noen et par ganger , aldri den minste. 

Begge i bhg. 

Vet ikke om jeg føler det er så trist.. Man kan ikke få alt..:) føler vi har mange vi kunne inviterte men så lenge man ikke er sammen ofte så blir det ikke sånn at barna leker så lett sammen og da blir det litt pes

Føler vel at det generelt i dag er mye på tapetet med full jobb og fulltid i bhg. 

Anonymkode: c3c5f...364

Skrevet

Vi har lite besøk! 
Det er mest pga hverdagen er travel… har knapt tid til å være sammen bare oss. Tror nok det er mer vanlig enn uvanlig altså! 

Anonymkode: bd5db...550

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...