AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #1 Skrevet 7. desember 2023 Jeg bor i rekkehus, og naboene mine er psykisk syke og har gassovn og peis. Jeg bekymrer meg for brann. Andre som også bekymrer seg for brann, og hvilke tiltak har du gjort? Jeg har selvsagt gode røykvarslere i alle rom, brannteppe, brannslokningsapparat osv. Anonymkode: c6a51...114 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #2 Skrevet 7. desember 2023 Ha klar en nødutgang fra alle etasjer og alle rom. Om du skal renovere hvor du river en vegg inn til naboen kan du forsterke innmaten/kledning med brannreduserende middel. Du kan melde til brannvesenet at du ønsker en feier i pipene deres, da sjekker dem at det ikke er masse greier i pipen som kan føre til pipebrann. Anonymkode: babde...094
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #3 Skrevet 8. desember 2023 dobbelgips-vegg mellom naboene, i alle etasjer som ikke er kjeller (som har mur imellom) er standard i alle rekkehus siden de som er bygd på 60-tallet. Men ellers høres det ut som du allerede gjør alt riktig, røykvarslere, brannslokningsapparat osv. Anonymkode: bcb39...8e7
newman01 Skrevet 8. desember 2023 #4 Skrevet 8. desember 2023 Har du sjekket at branncelleveggen går helt opp til taket på loft? Altså at det ikke er åpent over alle enhetene på loftet? Det er ofte en svakhet på eldre rekkehus, og begynner det å brenne i ett hus brenner hele rekka ned
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #5 Skrevet 8. desember 2023 Har dere rømningsvei fra alle soverom? Vi har taustiger på alle soverom, og bæresele liggende klar til minstemann (som ikke ville klart og klatre ned selv). Vi har også øvd på hvordan vi fester dem og hvordan man åpner vinduet helt. Anonymkode: 990c9...6a2 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #6 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg bor i rekkehus, og naboene mine er psykisk syke og har gassovn og peis. Jeg bekymrer meg for brann. Andre som også bekymrer seg for brann, og hvilke tiltak har du gjort? Jeg har selvsagt gode røykvarslere i alle rom, brannteppe, brannslokningsapparat osv. Anonymkode: c6a51...114 Hva mener du er verdien av å uroe deg, ts? Man velger hva man fokuserer på. Jeg har bodd i blokk med psykisk syke. 14 leiligheter i en oppgang, null kontroll med hva folk gjør innenfor sin egen dør, men jeg visste at det var både røyking innomhus, rus og annen uønsket adferd involvert. Skal man det (og å bo der var mitt valg) må man sove som en sten med det valget. Og det gjorde jeg en god stund. Men så forverret det seg. Og jeg er et rasjonelt menneske, så da solgte jeg unna og flyttet. Jeg er nå avhengig av at 9 andre husstander opprettholder normal ok brannsikkerhet for at det ikke skal bli brann her. Det er usannsynlig at hele 9 familier har såpass god boevne, selv om folk her har høyere inntekt og det dermed ikke er tegn til verken rus eller annen tydelig uønsket adferd. Men jeg sover godt her. Brenner det? Ok. Da brenner det. Jeg har en utgang, jeg har planer, og det finnes hotell i om nærhet. Null krise. Anonymkode: 561d1...854 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #7 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva mener du er verdien av å uroe deg, ts? Man velger hva man fokuserer på. Jeg har bodd i blokk med psykisk syke. 14 leiligheter i en oppgang, null kontroll med hva folk gjør innenfor sin egen dør, men jeg visste at det var både røyking innomhus, rus og annen uønsket adferd involvert. Skal man det (og å bo der var mitt valg) må man sove som en sten med det valget. Og det gjorde jeg en god stund. Men så forverret det seg. Og jeg er et rasjonelt menneske, så da solgte jeg unna og flyttet. Jeg er nå avhengig av at 9 andre husstander opprettholder normal ok brannsikkerhet for at det ikke skal bli brann her. Det er usannsynlig at hele 9 familier har såpass god boevne, selv om folk her har høyere inntekt og det dermed ikke er tegn til verken rus eller annen tydelig uønsket adferd. Men jeg sover godt her. Brenner det? Ok. Da brenner det. Jeg har en utgang, jeg har planer, og det finnes hotell i om nærhet. Null krise. Anonymkode: 561d1...854 Du aner ikke hvor høy verdi slike kommentarer har ❤ Anonymkode: 06843...99d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå