AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #1 Skrevet 7. desember 2023 For ca to år siden ble jeg forelsket i en annen. Mannen min gjennom 15 år vet ingenting om dette, men da det sto på som verst, klarte jeg ikke å være intim med han. Jeg gjorde aldri noe fysisk med den andre mannen, men følelsene for han var noe jeg aldri har opplevd før. Det ble aldri noe mer mellom han og meg, og nå prøver jeg å finne tilbake til mannen min. Han er en helt ok mann, men jeg har ingen følelser for ham annet enn som en partner jeg deler hus, hjem og barn med. Vi drifter familien as helt utmerket, og verken han eller jeg har tenkt til å bryte. Vi snakket km det en periode, men landet på at nå får vi stå løpet ut. Så var det dette med intimiteten da. Jeg syns det er flaut. Jeg har fått aversjon mot å være nær han. Jeg klarer ikke at han prøver seg på meg, og nå er det så lenge siden sist at jeg husker ikke når det var engang. Hvordan kan jeg snu det? Hvordan kan jeg lære meg selv å like å bli tatt på av han? Er det i det hele tatt mulig? Anonymkode: b1b57...9b0 1
ennivk Skrevet 7. desember 2023 #2 Skrevet 7. desember 2023 Du er nødt til å være intim på andre områder for å kunne være seksuelt intim. Det betyr at det beste du kan gjøre for å få igang det seksuelle, vil være å åpne deg fullt og helt om din forelskelse og hva du har gått igjennom de siste to årene. 4 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #3 Skrevet 7. desember 2023 ennivk skrev (3 minutter siden): Du er nødt til å være intim på andre områder for å kunne være seksuelt intim. Det betyr at det beste du kan gjøre for å få igang det seksuelle, vil være å åpne deg fullt og helt om din forelskelse og hva du har gått igjennom de siste to årene. Å herregud nei, det kan jeg ikke. Det vil knuse han fullstendig. Jeg hadde i hvert fall IKKE villet ligget med han hvis det hadde vært motsatt. Ts Anonymkode: b1b57...9b0 9 1 1
KallePils Skrevet 7. desember 2023 #4 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Å herregud nei, det kan jeg ikke. Det vil knuse han fullstendig. Jeg hadde i hvert fall IKKE villet ligget med han hvis det hadde vært motsatt. Ts Anonymkode: b1b57...9b0 Så du har ødelagt alt, altså. Da er det vel bare å gratulere? 1 7
ennivk Skrevet 7. desember 2023 #5 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å herregud nei, det kan jeg ikke. Det vil knuse han fullstendig. Jeg hadde i hvert fall IKKE villet ligget med han hvis det hadde vært motsatt. Ts Anonymkode: b1b57...9b0 Da er det dessverre liten sannsynlighet for at dere vil finne noen lidenskap igjen. Dere vil være fremmede for hverandre. Han vet ikke hvem du egentlig er. Du fikk følelser, gjorde ingenting fysisk og valgte å bli hos din mann. Det vil bli tøft å stå frem fullt og helt og vise hvem du er og risikere å miste ham. Men det kan også gi dere en nærhet på sikt som du ikke visste fantes. 4 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #6 Skrevet 7. desember 2023 Hva med å starte i det små? Stryking, klemmer, massasje? Uten at det må lede til sex, men at det på sikt kanskje kan gjøre at du ønsker å være mer og mer intim? Hva med å forsøke å endre måten du ser på ham på? Fokusere på hva det er med han du kan være takknemlig for? Hvilke små, omtenksomme ting kan du gjøre for han i hverdagen? Anonymkode: 53874...c7c 7 4
MariaIsabel Skrevet 7. desember 2023 #7 Skrevet 7. desember 2023 (endret) Har det blitt litt for mye hverdag og litt for lite eventyr kanskje? Dra og finn på noe spennende sammen, bare dere to. Klatrepark, fornøyelsespark, rafting, paragliding eller noe annet som gjerne får adrenalinet litt i gang. Det kan utgjøre mirakler. ❤️ Gjør noe dere ikke har prøvd før! Ta et dansekurs sammen, det kan gjøre mye med intimiteten. ❤️ Bli enige om at dere skal ha en date hver mnd, som dere bytter på å planlegge, hvor datens innhold skal være en overraskelse for den andre. Kan ikke være standard middag/kino. ❤️ Endret 7. desember 2023 av MariaIsabel 11 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #8 Skrevet 8. desember 2023 Har du noen gang prøvd å fyre i et bål hvor veden er søkkblaut? Slik er det med sex i et forhold etter 15år. Det er helt urealistisk å ha seksuell tenning på noen etter så langt tid og etter så mange ganger med sex. Det ville vært et biologisk og evolusjonært avvik dersom man tente på hverandre etter så lenge. Og da snakker jeg om å reelt sett seksuelt tenne på hverandre og ikke denne konstruerte troen på at man gjør det bare fordi man er sammen slik som de fleste her inne gjør. Anonymkode: b5737...0cd 4 1
Fremmed fugl Skrevet 8. desember 2023 #9 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Å herregud nei, det kan jeg ikke. Det vil knuse han fullstendig. Jeg hadde i hvert fall IKKE villet ligget med han hvis det hadde vært motsatt. Ts Anonymkode: b1b57...9b0 Du har helt rett. Dette er et høyrisiko prosjekt å nå fortelle om dette fra din fortid. Det siste dere trenger nå er at den man blir sjalu og kontrollerende. Hadde jeg vært mannen din så hadde jeg vært fornøyd hvis: - Du faktisk har avsluttet relasjonen til denne andre mannen - Du har reflektert over hvorfor du kunde ende opp med å bli forelsket i enn annen, og har lært deg noe som reduserer risiko i fremtiden - Du nå ønsker å prioritere det forhold du er i Ja, er supert å være åpne og sårbar bare ovenfor hverandre, men det gjelder fra nå og fremover, ikke grave frem dritt fra fortiden. Ok, da til det du spør om. Dere er to venner som drifter AS familien. Men dere ønsker å være to kjærester som deler enn familie. Som andre har skrevet, dere trenger nå å røre i gryten, få forandring inn i livet deres med fokus på dynamikken mellom deg og din mann. Brudd på rutiner. Brudd på rollemønster. Brudd på "Sånn er jeg" eller "Sånn har vi det". Kan sikkert komme med mer spesifikke råd om du forteller litt mer om hvordan dere er og lever. PS. Når det gjelder det intime... Det kommer med følelsene... Hvis du klarer å se på mannen din som en kjæreste igjen, så kommer den biten. Ikke stress med den. 3 5
Fremmed fugl Skrevet 8. desember 2023 #10 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Har du noen gang prøvd å fyre i et bål hvor veden er søkkblaut? Slik er det med sex i et forhold etter 15år. Det er helt urealistisk å ha seksuell tenning på noen etter så langt tid og etter så mange ganger med sex. Det ville vært et biologisk og evolusjonært avvik dersom man tente på hverandre etter så lenge. Og da snakker jeg om å reelt sett seksuelt tenne på hverandre og ikke denne konstruerte troen på at man gjør det bare fordi man er sammen slik som de fleste her inne gjør. Anonymkode: b5737...0cd Selvfølgelig har du ikke vitenskaplig støtte for dette vrøl som du skriver. Biologisk og evolusjonert avvik... Kan du forklare for noen som er spesifikt utdannet på menneskets biologi hvorfor det er et biologisk avvik at jeg tenner på min kone døgnet rundt, året rundt etter 15 år. Hvilken patologisk prosess i min kropp forklarer dette avviket? Beskriv gjerne så det er begripelig på molekylær nivå, ellers vil jeg nok ikke skjønne hva du prøver å skrive. 10 5
LadeJarl Skrevet 8. desember 2023 #11 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): For ca to år siden ble jeg forelsket i en annen. Mannen min gjennom 15 år vet ingenting om dette, men da det sto på som verst, klarte jeg ikke å være intim med han. Jeg gjorde aldri noe fysisk med den andre mannen, men følelsene for han var noe jeg aldri har opplevd før. Det ble aldri noe mer mellom han og meg, og nå prøver jeg å finne tilbake til mannen min. Han er en helt ok mann, men jeg har ingen følelser for ham annet enn som en partner jeg deler hus, hjem og barn med. Vi drifter familien as helt utmerket, og verken han eller jeg har tenkt til å bryte. Vi snakket km det en periode, men landet på at nå får vi stå løpet ut. Så var det dette med intimiteten da. Jeg syns det er flaut. Jeg har fått aversjon mot å være nær han. Jeg klarer ikke at han prøver seg på meg, og nå er det så lenge siden sist at jeg husker ikke når det var engang. Hvordan kan jeg snu det? Hvordan kan jeg lære meg selv å like å bli tatt på av han? Er det i det hele tatt mulig? Anonymkode: b1b57...9b0 Slutt å bære havre til en død hest nå. Og åpne øynene og forstå at du kommer til å gå fra han til slutt..for sent mest sannsynlig til å finne det du hadde med han andre og aldri klarer glemme.. 2 1
LadeJarl Skrevet 8. desember 2023 #12 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Å herregud nei, det kan jeg ikke. Det vil knuse han fullstendig. Jeg hadde i hvert fall IKKE villet ligget med han hvis det hadde vært motsatt. Ts Anonymkode: b1b57...9b0 Og nettopp derfor er det ingenting igjen. Du kommer aldri til finne intimitet med et menneske du ikke lar se hvem du er. Du er på en blindvei og det er ingenting å finne der den ender. 2 2
Pippi Lotta Skrevet 8. desember 2023 #13 Skrevet 8. desember 2023 Hva med å starte I terapi? Enten sexolog eller parterapi? Man kan gå allene også i begynnelsen. En teraput kan hjelpe deg å sortere tanker og følelser, og kansje finne tilbake til tiltrekningskraft du jo en gang må ha hat til mannen din. Jeg synes du skal fokusere på følelsene dine, ikke begyn å ha sex før du ønsker det! Da vil du bare få mer avsmak på mannen og du risikerer å skade deg selv.
Rosa Dartle Skrevet 8. desember 2023 #14 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Har du noen gang prøvd å fyre i et bål hvor veden er søkkblaut? Slik er det med sex i et forhold etter 15år. Det er helt urealistisk å ha seksuell tenning på noen etter så langt tid og etter så mange ganger med sex. Det ville vært et biologisk og evolusjonært avvik dersom man tente på hverandre etter så lenge. Og da snakker jeg om å reelt sett seksuelt tenne på hverandre og ikke denne konstruerte troen på at man gjør det bare fordi man er sammen slik som de fleste her inne gjør. Anonymkode: b5737...0cd Du skriver tydeligvis om noe du ikke har peiling på. Er du den samme bitre, gamle gubben som skriver i hver tråd her om dette temaet? Det er fullt mulig, men det kommer ikke av seg selv og er sikkert ikke for alle. Det er vel i alle fall 25 % som er utro og som synes det blir for kjedelig med én partner. Det kan vel hende at du er innenfor den kategorien, men det betyr ikke at alle andre er det. Men TS, jeg tror toget har gått for deres del. Når disse følelsene er helt borte. For min del etter snart 20 år med samme mann er jeg innimellom litt lei av hverdag og det er ikke så interessant. Så kommer vi oss ut av joggingsen, stæsjer oss opp og går på date, og da synes jeg han er så sykt hot og vil ha ham. For egen del er det bare å gå truseløs gjennom stua med en overdel som dekker halve rumpa, ta på litt fint undertøy, bøye meg litt ekstra når jeg ordner meg osv. ila en dag, så er mannen klar 😅 Men det krever jo at man ikke tar den andre for gitt. Man kan elske hverandre fortsatt etter så lang tid, men mye av begjæret blir borte, og det må man jobbe litt for å opprettholde. Dersom du har null lyst er det jo litt vanskelig å hoppe inn i dette. Mye kos er viktig da, å kjenne på at man er nær hverandre, setter pris på hverandre og vil ha hverandre, men jeg tror det er vanskelig å late som hvis de følelsene ikke er der i utgangspunktet. 3 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #15 Skrevet 8. desember 2023 LadeJarl skrev (6 minutter siden): Slutt å bære havre til en død hest nå. Og åpne øynene og forstå at du kommer til å gå fra han til slutt..for sent mest sannsynlig til å finne det du hadde med han andre og aldri klarer glemme.. Det blir ikke nødvendigvis bedre av å reise fra den mannen hun har. Det kan tenkes at det er lettere å fikse noe som er ødelagt eller å skulle finne kjærligheten på ny. Jeg vet ikke om du har prøvd, men det har jeg og det er ikke lett å finne kjærligheten med 50/50 barn og ett helt liv man skal drifte alene i tillegg til sorgen over hva som er tapt. Altså familien. Jeg sier ikke at jeg angrer på at jeg reiste fra mannen min når jeg var i samme situasjon, men enklere er det helt klart ikke blitt!! Heller mye vanskeligere. Nå står jeg kun igjen med at det var riktig av meg fordi xen fortjener bedre enn meg og derfor var det riktig av meg, men jeg kunne prøvd hardere den gang da.. kanskje det kunne løst seg. Nå har han gått videre og jeg finner aldri ut av det. Anonymkode: e98fc...b40 4 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #16 Skrevet 8. desember 2023 Som noen skriver over her, dere må først finne nærhet på andre måter. Gjøre noe nytt sammen, få miljøforandring, snakke sammen om andre ting enn det dere pleier. Du må se på ham med andre øyne. Kan dere starte et nytt prosjekt sammen? Bygge noe, restaurere noe, starte en liten business? Eller reise bort og oppleve noe nytt? Ligge i telt, overnatte i båt - langt fra Netflix og sofaen. Mange muligheter. Anonymkode: d7919...0cd 6
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #17 Skrevet 8. desember 2023 Jeg vil også legge til at når alternativene dine her er skilsmisse og evig ulykkelig så kan du like godt ta oppgjøret med mannen din og brette opp ermene. Tror du at du sårer han mer med å ta opp at forholdet holder på å havarere enn å faktisk reise fra han? Du gjør ikke det TS❤️ Du behøver ikke si det er en annen, men du kan si at intimiteten er borte, kjærligheten er borte og at du gjerne vil forsøke å få dette tilbake. Da må han også møte opp og gjøre arbeidet som kreves her. For det skjer ingen ting om han ligger i sofaen og fortsetter akkurat som før. Dere må tørre å ta oppvasken, si det som må sies og faktisk gjøre hva som må gjøres. Først da vet du sikkert om forholdet kan reddes eller ikke. Du har ikke prøvd enda, ikke egentlig. Anonymkode: e98fc...b40 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #18 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du noen gang prøvd å fyre i et bål hvor veden er søkkblaut? Slik er det med sex i et forhold etter 15år. Det er helt urealistisk å ha seksuell tenning på noen etter så langt tid og etter så mange ganger med sex. Det ville vært et biologisk og evolusjonært avvik dersom man tente på hverandre etter så lenge. Og da snakker jeg om å reelt sett seksuelt tenne på hverandre og ikke denne konstruerte troen på at man gjør det bare fordi man er sammen slik som de fleste her inne gjør. Anonymkode: b5737...0cd Hvem skal jeg kontakte? Det må jo være mat for forskere å undersøke meg og mannen, siden vi er «biologiske og evolusjonære avvik». Vært sammen i 17 år og tenner mer på hverandre nå enn for 10 år siden. Nå er vi driftet av ren tenning på hverandre, ikke bare spenning og forelskelse. Kanskje du bør undersøkes også? Som oppriktig mener at når du ikke har opplevd dette, så er det noe galt med de som opplever dette? Som tror at dine erfaringer, holdninger og meninger gjelder for alle, akkurat som om du er malen for menneskeheten. Tenk hvis det er tilfellet da! Da kan du holde foredrag og skrive bøker om hvordan vi mennesker som gruppe (for vi er jo ikke individer tydeligvis) er ment å være. Selvfølgelig mister man tenning på partner hvis forholdet ikke er bra, hvis man ikke tar vare på seg selv, hvis sexen er dårlig og mange andre faktorer som man lett kan jobbe med ikke blir jobbet med. Slutter man å tenne for at det er kjedelig å ha sex med samme partner så ligger det mer i man selv enn hos den andre andre. Leste noe fint i en annen tråd: «only boring people get bored». Anonymkode: b563c...e4c 3 2 4
LadeJarl Skrevet 8. desember 2023 #19 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Det blir ikke nødvendigvis bedre av å reise fra den mannen hun har. Det kan tenkes at det er lettere å fikse noe som er ødelagt eller å skulle finne kjærligheten på ny. Jeg vet ikke om du har prøvd, men det har jeg og det er ikke lett å finne kjærligheten med 50/50 barn og ett helt liv man skal drifte alene i tillegg til sorgen over hva som er tapt. Altså familien. Jeg sier ikke at jeg angrer på at jeg reiste fra mannen min når jeg var i samme situasjon, men enklere er det helt klart ikke blitt!! Heller mye vanskeligere. Nå står jeg kun igjen med at det var riktig av meg fordi xen fortjener bedre enn meg og derfor var det riktig av meg, men jeg kunne prøvd hardere den gang da.. kanskje det kunne løst seg. Nå har han gått videre og jeg finner aldri ut av det. Anonymkode: e98fc...b40 Jo jeg ser hva du skriver og jeg forstår det og. Men hvorfor skal hun søke tryggheten... når det eneste hun kan være trygg på er at hun får et elendig liv fullt av lengsel etter noe hun aldri får..?
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #20 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hvem skal jeg kontakte? Det må jo være mat for forskere å undersøke meg og mannen, siden vi er «biologiske og evolusjonære avvik». Vært sammen i 17 år og tenner mer på hverandre nå enn for 10 år siden. Nå er vi driftet av ren tenning på hverandre, ikke bare spenning og forelskelse. Kanskje du bør undersøkes også? Som oppriktig mener at når du ikke har opplevd dette, så er det noe galt med de som opplever dette? Som tror at dine erfaringer, holdninger og meninger gjelder for alle, akkurat som om du er malen for menneskeheten. Tenk hvis det er tilfellet da! Da kan du holde foredrag og skrive bøker om hvordan vi mennesker som gruppe (for vi er jo ikke individer tydeligvis) er ment å være. Selvfølgelig mister man tenning på partner hvis forholdet ikke er bra, hvis man ikke tar vare på seg selv, hvis sexen er dårlig og mange andre faktorer som man lett kan jobbe med ikke blir jobbet med. Slutter man å tenne for at det er kjedelig å ha sex med samme partner så ligger det mer i man selv enn hos den andre andre. Leste noe fint i en annen tråd: «only boring people get bored». Anonymkode: b563c...e4c Samme her, bortsett fra at vi har vært sammen i 30 år.. Anonymkode: d7919...0cd 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå