AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #1 Skrevet 7. desember 2023 Jeg ønsker å få litt meninger for å ta et godt valg. Hvor lang permisjon hadde dere og gikk det greit å komme tilbake til jobb på tidspunktet? Anonymkode: 1c7c2...62f
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #2 Skrevet 7. desember 2023 Jeg hadde 4 måneder fullt og begynte jobbe 50%. Da tok far over 50%. Vi har veldig fleksible jobber så det lot seg gjøre. Syns det var fantastisk for oss alle Anonymkode: 8f171...e42 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #3 Skrevet 7. desember 2023 Var hjemme i 7,5 mnd og syns det var fint. Vi var hjemme like lenge (barnet begynte i barnehagen da hun var 15 mnd), og det vil vi gå for neste gang også. Hvis neste barn blir født sånn at vi må være hjemme enda lengre før barnehagestart, vil vi prøve å få til f.eks. seks mnd fulltid hjemme hver, og deretter at vi begge jobber 50 % fram til barnehagestart. Det tror jeg må være den ideelle løsningen for oss. Anonymkode: 963e6...9a2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #4 Skrevet 7. desember 2023 Med nr. var jeg tilbake på jobb ved 8. måneder, men er lærer så da ungen var 9,5 måneder gikk jeg ut i avspasering/sommerferie til hun var 11 måneder. Det gikk greit, men ammingen led litt, da det var vanskelig å holde produksjonen oppe, selv med ammefri. Nå med nr. 2 begynner jeg på jobb igjen når hun er litt over 10 måneder. Tror det blir fint, men er spent på selve oppstarten, både for baby og for meg. Føler ikke at hodet eller konsentrasjonen er på topp ennå, men har fortsatt to måneder igjen hjemme, og tipper at vi finner ut av det. Anonymkode: 57184...ffe
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #5 Skrevet 7. desember 2023 Hadde ca 3 mnd før jeg var tilbake i 20% på hjemmekontor, og fra 7 mnd tilbake i fulltid. Barnet begynte i bhg 14 mnd gammel. Var perfekt. Anonymkode: 42da9...e9b
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #6 Skrevet 7. desember 2023 Jeg var hjemme i et år. Tok en del ulønnet permisjon for å være hjemme til hun var 1 år. Når hun da begynte i barnehagen tok far pappapermisjonen en dag i uken i ca 1 og et halvt år. Helt gull å kunne gi han fri en dag i uken. Myk barnehagestart. Har ikke angret et sekund på at vi tok pappapermen på denne måten. Anonymkode: c4b80...7ed
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #7 Skrevet 7. desember 2023 Begynte å jobbe etter 4 mnd. Så fortsatte vi begge med 40% permisjon. Siden vi begge har fleksitid var det nok for at det alltid var en hjemme. Noen ganger overtok vi barn på arbeidsplassen, en gikk tur dit, en gikk tur hjem. Vi bor under en km fra begges arbeidsplasser, og har gode muligheter for hjemmekontor. Anonymkode: 38b5b...708 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #8 Skrevet 7. desember 2023 15 mnd permisjon (først lønnet, deretter ulønnet) med førstemann. 24 mnd permisjon med andremann. 18 mnd permisjon med tredje. Følte 18 mnd egentlig passet best, tilvenning gikk fint osv., men kan også være tilfeldigheter mtp. barnets personlighet. Anonymkode: 41623...520
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #9 Skrevet 7. desember 2023 10 måneder, synes det var alt for tidlig. Mannen var hjemme i 6 måneder. Neste barn skal jeg være hjemme minst et år. Anonymkode: 2cc3a...36b
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #10 Skrevet 7. desember 2023 Første var jeg hjemme til hun var ett. Andre vil være 9,5mnd når jeg går tilbake. Tror det er kjipt å vende tilbake uansett i starten. Anonymkode: 8668f...7a8
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #11 Skrevet 7. desember 2023 18 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg var hjemme i et år. Tok en del ulønnet permisjon for å være hjemme til hun var 1 år. Når hun da begynte i barnehagen tok far pappapermisjonen en dag i uken i ca 1 og et halvt år. Helt gull å kunne gi han fri en dag i uken. Myk barnehagestart. Har ikke angret et sekund på at vi tok pappapermen på denne måten. Anonymkode: c4b80...7ed Min mann tok også deler av pappaperm 20% så barnet fikk korte dager i barnehagen! Så deilig med rolig morgen og rolig ettermiddag for alle parter og kjempefin start på barnehagetilværelsen! Anonymkode: 8f171...e42
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #12 Skrevet 7. desember 2023 Var hjemme med første i 18 mnd før barnehagestart (født senvinter/tidl. vår, begynte i bhg høsten året etter). Neste vil starte i bhg ved 14 mnd. Jobber som selvstendig næringsdrivende + deltidsstilling, og har heller spart opp penger og levd på budsjett for å være hjemme så lenge vi har ønsket Anonymkode: 83110...a2e
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #13 Skrevet 8. desember 2023 Vi hadde 59 uker med 80 % uttak, og delte fellesperioden 50/50. Det ble ca 6,5 mnd hver og passet oss perfekt. Ville valgt det samme igjen med nestemann. Anonymkode: 05fa6...e8a 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #14 Skrevet 8. desember 2023 Jeg var hjemme i 8 mnd begge gangene. Jeg mistrivdes veldig i permisjon, og ville helst hatt mindre, men pga amming og slikt, ble det så lenge. Det gikk greit å komme tilbake på jobb, litt kav med brystspreng og sånn de første dagene, men gikk seg fort til. Men måtte fremdeles amme om natten, så var forferdelig trøtt, siden det ble lite søvn.. Anonymkode: ebabb...9e5
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #15 Skrevet 10. desember 2023 Hjemme 10 mnd inkludert ferie jeg hadde til overs. Helt greit å begynne på jobb igjen da☺️ I løpet av de 10 mnd hadde far permisjon 5 uker og ferie 3 uker, hyggelig med litt tid sammen også☺️ Anonymkode: 3441f...6a3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #16 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hjemme 10 mnd inkludert ferie jeg hadde til overs. Helt greit å begynne på jobb igjen da☺️ I løpet av de 10 mnd hadde far permisjon 5 uker og ferie 3 uker, hyggelig med litt tid sammen også☺️ Anonymkode: 3441f...6a3 Far hadde egen permisjon. Barnet begynte i barnehage som 12 mnd gammel siden vi hadde 59 uker pluss ferier😉 Anonymkode: 3441f...6a3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #17 Skrevet 10. desember 2023 Jeg var hjemme i over et år på begge. Men det var før far fikk så mye permisjon. Anonymkode: 8fc03...f2f
Gjest jegerrinne Skrevet 10. desember 2023 #18 Skrevet 10. desember 2023 (endret) Med eldste hadde jeg 10mnd permisjon. Yngste kun det lovpålagte, mens gubben tok resten. Dette er nå 17 år siden. Var jo delvis hjemme uansett siden vi drev gård. Angrer ikke på valget. Ungene måtte ha vært med i fjøset hele tiden hvis vi ikke hadde ført permisjonen over på mannen siden han jobbet borte hadde jeg da stått med 2 små barn med 14 mnd i mellom og fjøs med 25 melkekyr, 25 sauer og 6 griser. Og avløser var ikke å oppdrive og hadde heler ikke hatt økonomi til å betalt avløser for så lang tid. Ungene startet ikke i bhg før de bar 3 og 5 år Endret 10. desember 2023 av jegerrinne
Lukia Skrevet 10. desember 2023 #19 Skrevet 10. desember 2023 Jeg var hjemme litt over 1 år med mitt barn. Ønsket å føde tidlig på året slik at barnet var ca 1.5 når han begynte i barnehagen. Var veldig glad for det året jeg hadde med han hjemme. Hverken jeg eller far var klare for å bytte når mammapermen var ferdig så tok ulønnet permisjon i 5 måneder. Hadde spart opp på forhånd da jeg ønsket å være lenge hjemme. Hadde jeg hatt mer penger hadde jeg gjerne vært lenger hjemme ned barnet mitt. Jobber selv i barnehage og ser at mange av de små ikke får dekket alle sine behov i en presset barnehagehverdag. Desverre altfor dårlig bemanning😭
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #20 Skrevet 10. desember 2023 Hjemme i 8 mnd. Var klar for jobb lenge før det. Ved neste baby skal vi dele fellesperioden sånn at jeg kan jobbe litt (nå var jeg arbeidsledig frem til permisjonsslutt, så derfor ikke deling av fellesperioden). Anonymkode: 1092c...20f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå