AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #1 Skrevet 7. desember 2023 Det ble slutt mellom meg og eksen min for ti år siden. Men før han klarte å si det rett ut at han ikke hadde følelser for meg lengre, så teit han still i ca 1.5mnd. Det var et mareritt å leve da, med barn og hele pakken. Han sa ikke et ord, kikket ikke på meg, jeg ba om at han skulle si nor- bare noe. Men nei, ikke et ord. Tik skutt sprakk han og sa han ikke ville mer etter 10år sammen. Det var grusomt! Et halvt år etter på så var han i et nytt forhold. I ettertid har jeg slitt med å takle datingtid og menn som plutselig kan bli stille. Jeg vet det er noe galt når de kun åpner snap på snap og ikke gir koe tilbake. Overreagerer jeg eller er det normalt etter det jeg opplevde på kort tid? Anonymkode: 0f89d...b6d 10
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #2 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det ble slutt mellom meg og eksen min for ti år siden. Men før han klarte å si det rett ut at han ikke hadde følelser for meg lengre, så teit han still i ca 1.5mnd. Det var et mareritt å leve da, med barn og hele pakken. Han sa ikke et ord, kikket ikke på meg, jeg ba om at han skulle si nor- bare noe. Men nei, ikke et ord. Tik skutt sprakk han og sa han ikke ville mer etter 10år sammen. Det var grusomt! Et halvt år etter på så var han i et nytt forhold. I ettertid har jeg slitt med å takle datingtid og menn som plutselig kan bli stille. Jeg vet det er noe galt når de kun åpner snap på snap og ikke gir koe tilbake. Overreagerer jeg eller er det normalt etter det jeg opplevde på kort tid? Anonymkode: 0f89d...b6d Huff, mye slurve feil, ser jeg. Ts Anonymkode: 0f89d...b6d
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #3 Skrevet 7. desember 2023 Nei, man får ikke traumer av sånt. Anonymkode: 47106...b3e 17 8
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #4 Skrevet 7. desember 2023 Er vel heller litt trustissues du har fått grunnet dette, og behov for å få bekreftelse. Noe som er veldig forståelig. Anonymkode: b21f7...4b6 13
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #5 Skrevet 7. desember 2023 Dere hadde barn sammen, bodde sammen og levde sammen? Plutselig slutter han å snakke med deg og å se på deg? Absolutt ingen ord fra ham på 6 uker? Selv om du trygler om NOE? Vil tro det kan sette varige spor og skape et slags traume (traumer er så mangt, store og små). Den du trodde var din nærmeste oppførte seg som om du var usynlig, ikke eksisterte, viste deg ikke noen respekt i det heletatt. Når dere da bor under samme tak og du får det trykket opp i ansiktet hver eneste dag ser jeg at det kan bli vanskelig i ettertid. Har du vært i terapi? Anonymkode: 74d70...f1b 17 11
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #6 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det ble slutt mellom meg og eksen min for ti år siden. Men før han klarte å si det rett ut at han ikke hadde følelser for meg lengre, så teit han still i ca 1.5mnd. Det var et mareritt å leve da, med barn og hele pakken. Han sa ikke et ord, kikket ikke på meg, jeg ba om at han skulle si nor- bare noe. Men nei, ikke et ord. Tik skutt sprakk han og sa han ikke ville mer etter 10år sammen. Det var grusomt! Et halvt år etter på så var han i et nytt forhold. I ettertid har jeg slitt med å takle datingtid og menn som plutselig kan bli stille. Jeg vet det er noe galt når de kun åpner snap på snap og ikke gir koe tilbake. Overreagerer jeg eller er det normalt etter det jeg opplevde på kort tid? Anonymkode: 0f89d...b6d Nei selvsagt ikke! Anonymkode: 5c0ca...510 2 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #7 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei selvsagt ikke! Anonymkode: 5c0ca...510 Problemet var, om jeg forstår TS, ikke at han ikke sa fra om følelsene sine, men at han ga TS full silent treatment 6 uker i strekk. Det er jo ren terror. Anonymkode: d4292...6be 13 6
Lill3My Skrevet 7. desember 2023 #8 Skrevet 7. desember 2023 Slike opplevelser setter spor, men det er ikke et traume. 18 5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #9 Skrevet 7. desember 2023 Jo, den typen behandling fra din nærmeste kan gi traume. Vi reagerer ulikt på ting, og noen vil kunne sitte igjen med traume etter noe sånt. Det å ikke gi et menneske respons på noe er et ganske sterkt signal, og som mennesker så er vi avhengig av tilbakemeldinger. Anonymkode: ac8d0...f83 6 6
Forumkonto Skrevet 7. desember 2023 #10 Skrevet 7. desember 2023 Ja det tror jeg gjerne du kan ha fått. 7
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #11 Skrevet 7. desember 2023 Nei man får ikke traumer av det i ordets rette forstand. Men man kan få det som ofte kalles emosjonelle traumer, som betyr at man blir brent av det og sliter med å stole på menn igjen, føle seg verdig etc. Det er noe du kan og bør jobbe med hos psykolog. Skjønner godt at det har satt spor, så er det om å gjøre å lære kroppen og hjernen å få sunn tilknytning igjen så det ikke ødelegger for fremtiden din og gode relasjoner som kunne vært Anonymkode: 37c28...a6b 6 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #12 Skrevet 7. desember 2023 Jo, dette vil jeg si kan påføre et menneske en form for traume. På samme måte som en mor som ikke forholder seg til barnet sitt, er et relasjonstraume. Når den nærmeste i livet ditt behandler deg slik, helt uventet, er det en form for psykisk mishandling. Det kan være en idé å snakke med psykolog hvis dette påvirker livet ditt i dag, men dette vil du ikke få dekket offentlig men du kan gå privat. Anonymkode: dc4cc...35b 7 2 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #13 Skrevet 7. desember 2023 Sukk. Slutt å misbruke ordet traume! Anonymkode: 01722...f84 11 9
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #14 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dere hadde barn sammen, bodde sammen og levde sammen? Plutselig slutter han å snakke med deg og å se på deg? Absolutt ingen ord fra ham på 6 uker? Selv om du trygler om NOE? Vil tro det kan sette varige spor og skape et slags traume (traumer er så mangt, store og små). Den du trodde var din nærmeste oppførte seg som om du var usynlig, ikke eksisterte, viste deg ikke noen respekt i det heletatt. Når dere da bor under samme tak og du får det trykket opp i ansiktet hver eneste dag ser jeg at det kan bli vanskelig i ettertid. Har du vært i terapi? Anonymkode: 74d70...f1b Akkurat dette jeg kjente på🥺 Jeg har igrunnen ikke sagt det til andre enn min nærmeste venninne. Han stoppet bare helt å se meg, var sur og sa ikke et ord. Likegyldig i blikket uansett hva jeg sa. Jeg fikk panikkanfall etter panikkanfall... Trodde ikke psykisk vold var så ille, men det var det. Er 36år nå og kommet meg, men redselen når daten blir stille blir ille for meg . Ikke gått i terapi nei...Ts Anonymkode: 0f89d...b6d 4 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #15 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Sukk. Slutt å misbruke ordet traume! Anonymkode: 01722...f84 Ok da. Men det var så ille å bo med han de 1.5mnd at jeg måtte sjekke hjertet på sykehuset midt på natten. Han sov og reagerte ikke på at jeg ble hentet av sykebilen ei gang. For meg var det traumatisk! Anonymkode: 0f89d...b6d 2 10 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #16 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Problemet var, om jeg forstår TS, ikke at han ikke sa fra om følelsene sine, men at han ga TS full silent treatment 6 uker i strekk. Det er jo ren terror. Anonymkode: d4292...6be Terror ja,men traumer nei. Anonymkode: 5c0ca...510 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #17 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Problemet var, om jeg forstår TS, ikke at han ikke sa fra om følelsene sine, men at han ga TS full silent treatment 6 uker i strekk. Det er jo ren terror. Anonymkode: d4292...6be Skal love deg, dette var verr en å bli slengt i bakken av min forrige eks før dette. Tror jeg sliter litt med meg selv uten å vil innse det. Jeg havner bare i gale forhold😑 Anonymkode: 0f89d...b6d 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #18 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jo, dette vil jeg si kan påføre et menneske en form for traume. På samme måte som en mor som ikke forholder seg til barnet sitt, er et relasjonstraume. Når den nærmeste i livet ditt behandler deg slik, helt uventet, er det en form for psykisk mishandling. Det kan være en idé å snakke med psykolog hvis dette påvirker livet ditt i dag, men dette vil du ikke få dekket offentlig men du kan gå privat. Anonymkode: dc4cc...35b AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok da. Men det var så ille å bo med han de 1.5mnd at jeg måtte sjekke hjertet på sykehuset midt på natten. Han sov og reagerte ikke på at jeg ble hentet av sykebilen ei gang. For meg var det traumatisk! Anonymkode: 0f89d...b6d Det er forskjell på oppleve noe sånn dramatisk versus det å få traumer. Og traumer er heller ikke noe man får i hermetegn. Traumer er alvorlig og kan ødelegge et liv Anonymkode: 5c0ca...510 8
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #19 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jo, dette vil jeg si kan påføre et menneske en form for traume. På samme måte som en mor som ikke forholder seg til barnet sitt, er et relasjonstraume. Når den nærmeste i livet ditt behandler deg slik, helt uventet, er det en form for psykisk mishandling. Det kan være en idé å snakke med psykolog hvis dette påvirker livet ditt i dag, men dette vil du ikke få dekket offentlig men du kan gå privat. Anonymkode: dc4cc...35b nei det der kan ikke sammenlignes. Så som noen andre sier slutt å misbruke ordet traume. Anonymkode: 5c0ca...510 3 5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #20 Skrevet 7. desember 2023 Hvordan var samarbeidet ang ungene i denne tiden ts? Anonymkode: cd523...786
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå