AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #21 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): 19kr på meny. Anonymkode: f2731...032 Uff det var dyrt per stykk, men så er det jo Meny. "Spiser du bedre, lever du bedre." Ja, tenker det når det går på lommeboka løs. Anonymkode: fb0a9...51a 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #22 Skrevet 8. desember 2023 Million skrev (1 time siden): Den du siterer sikter sikkert til de kildesorteringsposene på rull som er gratis i f.eks Oslo kommune. Andre kommuner kan ha andre farger på posene, men de er altså gratis (for at folk skal gidde å kildesortere avfallet). Dette gjelder ikke for alle kommuner. Vi får én rull med poser til matavfall gratis, og når man har brukt opp den må man selv betale for å kjøpe flere. Man kan velge å kjøpe fra renoveringsfirmaet, eller fra vanlig matbutikk - og må da selv passe på at man kjøper en sort som er nedbrytbar. Tviler på at de fleste bryr seg om å passe på dette egentlig.. Anonymkode: 1be65...d61
MyCupOfTea Skrevet 8. desember 2023 #23 Skrevet 8. desember 2023 (endret) Million skrev (1 time siden): Den du siterer sikter sikkert til de kildesorteringsposene på rull som er gratis i f.eks Oslo kommune. De posene får du gratis på alle matbutikkene, f.eks Rema og Kiwi. Men de posene er KUN til plastavfall (lilla poser) og til matavfall (grønne poser). De skal ikke brukes til restavfall, men jeg mistenker at noen idioter gjør det likevel, fordi posene er gratis og de er for gjerrige til å betale 1 kr stk for egne restavfallsposer... Andre kommuner kan ha andre farger på posene, men de er altså gratis (for at folk skal gidde å kildesortere avfallet). Kostnaden for de gratis posene innhenter sikkert kommunene på andre måter, bl.a. ved å øke kommunale avgifter littegrann, tenker jeg. Aha, da forstår jeg! Takk for utfyllende svar. Vi har ikke slik ordning i min kommune. Endret 8. desember 2023 av MyCupOfTea
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #24 Skrevet 8. desember 2023 13 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har kjøpt disse på Clas Ohlson, 24,90 kr pr pk. Usikker på pris per pose, men de er i hvertfall slitesterke og med knytehåndtak. https://www.clasohlson.com/no/Avfallsposer-med-knytehandtak-30-l,-20-pk/p/44-4164 Anonymkode: 287a3...93cr Er vel disse vi bruker og, veldig fornøyd, aldri noe revning eller tull. Brukt i mange år. Anonymkode: f15f1...21c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå