Gå til innhold

Billigste avfallsposer på markedet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor finnes avfall pris til God pris? 

Finnes det til 25 øre per stk.?

Anonymkode: f3cea...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Adobyen

Jeg har ikke sett noen billigere enn de rullene til 10 kr for 20 stk på Europris, men vet ikke om det kan finnes noen billigere uten hank eller form for knyting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (11 minutter siden):

Jeg har ikke sett noen billigere enn de rullene til 10 kr for 20 stk på Europris, men vet ikke om det kan finnes noen billigere uten hank eller form for knyting.

De er i allefall de beste! Har prøvd mange forskjellige, men de her er best 

Anonymkode: 60e19...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har kjøpt disse på Clas Ohlson, 24,90 kr pr pk. Usikker på pris per pose, men de er i hvertfall slitesterke og med knytehåndtak.

https://www.clasohlson.com/no/Avfallsposer-med-knytehandtak-30-l,-20-pk/p/44-4164

Anonymkode: 287a3...93c

Jeg har kjøpt de også, og er passe fornøyd. Helt greie. Har revnet et par ganger, men holder stort sett greit.

Jeg kjøpte dem i fysisk butikk, og da hadde de 5 ruller for 100 kr, altså 20 kr pr rull. Det blir 1 kr pr pose, og det er jo ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 kr rullene på europris meget gode til mindre søppeldunker etc😀

Til vanlig boss på kjøkken køper jeg noen fra coop ekstra . xktra sitt merke. 

Anonymkode: f1d18...62c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor finnes avfall pris til God pris? 

Finnes det til 25 øre per stk.?

Anonymkode: f3cea...949

Nei, 25 øre pr stk er rett og slett umulig.

Du kan kjøpe First Price since på Kiwi til ca. 10 kr, det er under 50 øre pr stik.
Det er ikke noe bra poser og er 24l bare, men de fungerte fint når jeg var student.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper de grå rullene fra first price, de er 50 øre pr stk (10 kr for en rull). 

Anonymkode: 70d76...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest5656 skrev (56 minutter siden):

Kjøpte 

Nei, 25 øre pr stk er rett og slett umulig.

Du kan kjøpe First Price since på Kiwi til ca. 10 kr, det er under 50 øre pr stik.
Det er ikke noe bra poser og er 24l bare, men de fungerte fint når jeg var student.

Jeg synes de er ganske gode, faktisk. Aldri opplevd at de får hull eller revner. Men kan se for meg at de kan slite med mye vått avfall. Jeg unngår det med å sette en tom melkekartong nedi posen som jeg heller vått matavfall nedi (nei, vi har ikke kildesortering på matavfall her).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rusta sine er billige og gode, 40l postene er en perfekt mellomting mellom 30 og 50l

Anonymkode: 4aa1a...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smurfebuss skrev (20 minutter siden):

Jeg synes de er ganske gode, faktisk. Aldri opplevd at de får hull eller revner. Men kan se for meg at de kan slite med mye vått avfall. Jeg unngår det med å sette en tom melkekartong nedi posen som jeg heller vått matavfall nedi (nei, vi har ikke kildesortering på matavfall her).

De består stort sett av HDPE så selv om de virker tynne og dårlig så er de mer solide på grunn av at plastmaterialet de er laget av er mer solid. Kanskje posene raknet ofte på grunn av mye vått avfall og at de var overfylt på studenthybelen hvor jeg delte søpla med mange andre.

Jeg tror det hadde vært bedre med en mindre søppelbøtte som faktisk passet de posene på 24l og hvis man ikke prøver å overfylle den sånn som vi gjorde.

Endret av Gjest5656
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Rusta sine er billige og gode, 40l postene er en perfekt mellomting mellom 30 og 50l

Anonymkode: 4aa1a...98f

Husker du prisen på disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hva er galt med de gratise i butikken?

Anonymkode: 030e9...98a

De har ikke gratis poser til restavfall i butikken. Med mindre din kommune har noe eget opplegg

Anonymkode: 92337...f4e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest5656 skrev (1 time siden):

De består stort sett av HDPE så selv om de virker tynne og dårlig så er de mer solide på grunn av at plastmaterialet de er laget av er mer solid. Kanskje posene raknet ofte på grunn av mye vått avfall og at de var overfylt på studenthybelen hvor jeg delte søpla med mange andre.

Jeg tror det hadde vært bedre med en mindre søppelbøtte som faktisk passet de posene på 24l og hvis man ikke prøver å overfylle den sånn som vi gjorde.

Ja, jeg har en gammel firkantet bøtte fra Ikea (sikkert 20 år gammel) som de passer perfekt i. På badet har jeg en stor pedalbøtte som posene blir for små til, så der har jeg kjøpt en rull med 40 l-poser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva er galt med de gratise i butikken?

Anonymkode: 030e9...98a

Hvilken butikk er dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
MyCupOfTea skrev (54 minutter siden):

Hvilken butikk er dette?

Den du siterer sikter sikkert til de kildesorteringsposene på rull som er gratis i f.eks Oslo kommune. De posene får du gratis på alle matbutikkene, f.eks Rema og Kiwi. Men de posene er KUN til plastavfall (lilla poser) og til matavfall (grønne poser). De skal ikke brukes til restavfall, men jeg mistenker at noen idioter gjør det likevel, fordi posene er gratis og de er for gjerrige til å betale 1 kr stk for egne restavfallsposer...

Andre kommuner kan ha andre farger på posene, men de er altså gratis (for at folk skal gidde å kildesortere avfallet). Kostnaden for de gratis posene innhenter sikkert kommunene på andre måter, bl.a. ved å øke kommunale avgifter littegrann, tenker jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist måtte jeg kjøpe på REMA og de er gode. Dyrere enn de jeg pleier å kjøpe men alle andre var utsolgt for de med hank. De hvite uten hank kan jeg ikke bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (12 minutter siden):

Den du siterer sikter sikkert til de kildesorteringsposene på rull som er gratis i f.eks Oslo kommune. De posene får du gratis på alle matbutikkene, f.eks Rema og Kiwi. Men de posene er KUN til plastavfall (lilla poser) og til matavfall (grønne poser). De skal ikke brukes til restavfall, men jeg mistenker at noen idioter gjør det likevel, fordi posene er gratis og de er for gjerrige til å betale 1 kr stk for egne restavfallsposer...

Andre kommuner kan ha andre farger på posene, men de er altså gratis (for at folk skal gidde å kildesortere avfallet). Kostnaden for de gratis posene innhenter sikkert kommunene på andre måter, bl.a. ved å øke kommunale avgifter littegrann, tenker jeg.

Jepp, Renoveringsetaten har gått ut med at de sliter med mer feilsortering nå fordi folk bruker de gratis lilla og grønne posene til restavfall i stedet for å kjøpe egne poser. Tullinger.

Anonymkode: 4d8cb...0a4

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...