Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er snart ferdig med en bachelor i statsvitenskap, så vurderer å gå videre med dette til høsten. Noen som har erfaring med dette? Er ute etter noe som også er praktisk, og gir meg konkrete ferdigheter som jeg kan bruke i arbeidslivet (risikoanalyse eks.). Har hørt at mange fra dette studiet går videre med jobb i HR, men ønsker å jobbe mer konkret med risikoanalyser eller HMS i arbeidslivet. Ser det også er et engelskspråklig program "Risk Analysis and Governance". Hva er forskjellene mellom dette og samfunnssikkerhet, unntatt at det ene er fullstendig på engelsk?

Anonymkode: ca22d...a9b

Skrevet

Bump

Skrevet

dytter

Anonymkode: 662bd...934

Skrevet

Ganske spesifikke spørsmål, det kan bli vanskelig å få gode svar her inne. Har du kontaktet studieveileder på UiS?

Anonymkode: 6422b...4fb

Skrevet

Jeg kjenner flere som har tatt masteren, og har har også tatt ett av fagene selv. Felles for alle som fullførte var at de hadde en annen utdannelse og jobb fra tidligere som ga dem et godt grunnlag for å ta masteren, f.eks helsefag, politi, militær, brann, ingeniører, folk som jobbet offshore. Men statsvitenskap i bunn er det ikke sikkert du er så veldig attraktiv etterpå, for du kjenner ikke noe fagfelt der du kan benytte deg av den kunnskapen masteren gir. Men som en over sier, du kan jo kontakte studieveileder. 

Anonymkode: 85f95...147

Skrevet

Jeg kjenner flere som har tatt masteren, og har har også tatt ett av fagene selv. Felles for alle som fullførte var at de hadde en annen utdannelse og jobb fra tidligere som ga dem et godt grunnlag for å ta masteren, f.eks helsefag, politi, militær, brann, ingeniører, folk som jobbet offshore. Men statsvitenskap i bunn er det ikke sikkert du er så veldig attraktiv etterpå, for du kjenner ikke noe fagfelt der du kan benytte deg av den kunnskapen masteren gir. Men som en over sier, du kan jo kontakte studieveileder. 

Skrevet

UiS er en fantastisk plass å studere! Kjempeflinke ansatte og supert studentmiljø. Anbefaler å bo på campus :D

Anonymkode: 576f6...fe3

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Takk for svar. Er det jeg er redd. Sendte e-post til studieveileder men fikk bare en gjengivelse av det som står på nettsiden.

Skrevet (endret)

Har studert ved UiS, både bachelor og master. Finnes bedre universiteter enn UiS for å si det sånn. Best i Oslo og NTNU. 

Endret av Dina87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...