Perfume Skrevet 8. desember 2023 #121 Del Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nja, ofte er det vel heller sånn at disse trådene eskalerer mye raskere enn hva som er sannsynlig. Feks at TS tar et dundrende oppgjør med samboeren, skaffer flyttebil og drar til sim andre leilighet i triumf mens de andre sitter slukørede igjen, alt i løpet av et par timer. Jeg er langt mer skeptisk til sånne tråder som det, hvor TS oppdaterer live på kg med "nå har jeg snakket med ham og.." flere ganger i timen. Anonymkode: 26af2...822 Veldig enig! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 8. desember 2023 #122 Del Skrevet 8. desember 2023 CamillaCollett skrev (5 timer siden): Jeg tar meg i å lure på hva mer som er galt i dette forholdet. Det økonomisk urimelige her er så åpenbart. Det samme med kommunikasjonssvikten, at han kan snakke med datteren sin om dette uten på noe tidspunkt snakke med deg. Og det siste, og kanskje mest alvorlige, er at du er usikker på hvordan du skal håndtere alt dette, som får meg til å tenke at du nok har akseptert for mye fra dem fra før, og går altfor langt i å se deres side av saken? Det er urimelig å forvente å få låne en leilighet gratis. Det er urimelig å ikke snakke om det, ikke spørre. Det er urimelig å anta at stebarn skal få økonomiske fordeler på lik linje som egne barn (og her er det ikke engang tilfelle), og at EKSKONA nå er sint på deg fordi HENNES datter ikke får leve gratis på din regning, man kan jo bli stum. Sånn jeg forstår dette er det alle mot deg i denne saken, og jeg synes enormt synd på deg. Er dette her symptomatisk for hvordan dette forholdet og denne familien er generelt? Jeg ville bestilt time på familievernkontoret. Toksisk maskulinitet. Det er ikke ofte jeg bruker begrepet, men dette er et ekstremekeksempel. Minner om tider da kvinner ikke hadde råderett over egen eiendom. Samboeren har i praksis gitt bort en stor verdi som tilhører ts, uten å selv innse at dette ikke er innafor. Det er ts som er bitch og får pes. Når det i bunn og grunn er et ran. Økonomisk vold. Respektløst. Pass på verdiene dine, ts. Og dine barn først og fremst. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #123 Del Skrevet 8. desember 2023 Kanskje samboeren allerede aner at hans dager som samboer er talte, og vil hindre at TS flytter ved å låne bort leiligheten hennes? Anonymkode: 26af2...822 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 8. desember 2023 #124 Del Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg tipper far her har sagt følgende til datteren: "Vi har jo leiligheten i Oslo, der X har bodd frem til nå. Men nå skal X flytte ut, og den blir ledig, så om du har lyst, så kan jo du bo der" Og så har han ikke tenkt noe på at han og TS ikke har felles økonomi. Han har ikke tenkt på at TS alene bestemmer over leiligheten hun eier. Og han har heller ikke tenkt noe på at hans antagelser om at TS sine barn har bodd der gratis var feil. Generelt så tenker ikke han på at de som samboere, med separat økonomi, ikke er som ektepar med felleseie å regne. Han ser nok verden slik at de er et par, og dermed er alt de eier til felles bruk. Både for dem og for deres barn. Hadde jeg vært TS hadde jeg nok tatt meg en lengre tur til Oslo og bodd i leiligheten selv, mens jeg fikk flyttet ut av boligen jeg hadde hatt med samboer, og kommet meg over i noe eget. Og så kunne jeg vurdert om leiligheten i Oslo skulle selges eller leies ut. Anonymkode: fdea7...8ca Akkurat. I beste fall en enkel sjel. I verste fall en fyr som ser på kvinnens eiendom som sin egen, altså misogynist og respektløs dtittgubbe. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 8. desember 2023 #125 Del Skrevet 8. desember 2023 Ser for meg at foreldrene betaler et par måneder så stopper de, for da mener de TS kan leie ut gratis igjen. Nope. Jeg hadde aldri leid ut til de der. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C8H10N4O2 Skrevet 8. desember 2023 #126 Del Skrevet 8. desember 2023 Det ingen snakker om her er hva foreldrene til venninna sier til dette. Nå har ikke jeg barn, men om min (imaginære) nittenåring hadde kommet og sagt at hun skulle flytte til Oslo og bo gratis i leiligheten til bonusmoren til Nora et halvt år, så hadde jeg tatt noen telefoner for å finne ut hva som egentlig var dealen. 15 1 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattugla Skrevet 8. desember 2023 #127 Del Skrevet 8. desember 2023 C8H10N4O2 skrev (13 minutter siden): Det ingen snakker om her er hva foreldrene til venninna sier til dette. Nå har ikke jeg barn, men om min (imaginære) nittenåring hadde kommet og sagt at hun skulle flytte til Oslo og bo gratis i leiligheten til bonusmoren til Nora et halvt år, så hadde jeg tatt noen telefoner for å finne ut hva som egentlig var dealen. Enig med deg, men sannsynligvis ville Emilie fortalt deg at pappaen til Nora hadde tilbudt henne to å bo gratis med Nora i leiligheten «deres» i Oslo.. tipper at bonusmor ble ikke nevnt så mye i denne sammenhengen. 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 8. desember 2023 #128 Del Skrevet 8. desember 2023 (endret) Kattugla skrev (21 minutter siden): Enig med deg, men sannsynligvis ville Emilie fortalt deg at pappaen til Nora hadde tilbudt henne to å bo gratis med Nora i leiligheten «deres» i Oslo.. tipper at bonusmor ble ikke nevnt så mye i denne sammenhengen. Joda, men enig med @C8H10N4O2 over her. Hvis en deal er for bra til å være sann, er den som regel det. Det lærte jeg av mora mi, den leveregelen har spart meg for mye trøbbel. Så jeg hadde sjekka; har selv provins-ungdom som har bodd i tigerstaden. Dog ikke gratis. Endret 8. desember 2023 av Bacteria 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattugla Skrevet 8. desember 2023 #129 Del Skrevet 8. desember 2023 Bacteria skrev (36 minutter siden): Joda, men enig med @C8H10N4O2 over her. Hvis en deal er for bra til å være sann, er den som regel det. Det lærte jeg av mora mi, den leveregelen har spart meg for mye trøbbel. Så jeg hadde sjekka; har selv provins-ungdom som har bodd i tigerstaden. Dog ikke gratis. Og jeg er helt enig også! Men det er åpenbart ikke mora til Nora, som tror nissen kom tidlig i år! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadaomatte Skrevet 8. desember 2023 #130 Del Skrevet 8. desember 2023 To arbeidsledige tenåringer er ikke akkurat attraktive leieboere.. Mest sansynlig blir også ts barn sinte på henne, for hvorfor skal stesøsteren bo der gratis, når de måtte betale? Samboeren hennes er komplett idiot, mildt sagt. Dette er ikke ditt problem å løse ts. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadaomatte Skrevet 8. desember 2023 #131 Del Skrevet 8. desember 2023 Kattugla skrev (40 minutter siden): Og jeg er helt enig også! Men det er åpenbart ikke mora til Nora, som tror nissen kom tidlig i år! Foreldrene til denne venninna må bære utrolig naive/uansvarlige når de innbiller seg at datteren får bo gratis i Oslo. No such thing as a free lunch, hadde jeg tenkt og blitt superskeptisk.. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #132 Del Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Disse jentene trodde de kunne bo gratis i OSLO? 😅🤣😂 Anonymkode: 79e23...217 Foreldrene til disse jentene trodde også det. Anonymkode: 37561...ee0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #133 Del Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Foreldrene til disse jentene trodde også det. Anonymkode: 37561...ee0 Ufattelig 🤦♀️ Her ønsket mine foreldre at mitt barn kunne bo gratis i deres utleieleilighet i Oslo mens h*n studerte. Jeg satt meg på bakbeina og sa at jeg setter ufattelig pris på det men det blir for lettvint. De leier vanligvis ut for kr 12000 i mnd. De var veldig klare på at de ønsket å gjøre dette for barnebarnet sitt og at de ikke trenger inntekten. Vi inngikk ett kompromiss ved at de sa til h*n at leiligheten kan leies for kr 7000 i mnd og at de, uten at h*n vet, setter dette på en sparekonto til h*n som de utbetaler når studiene er ferdige. Samboeren din er utrolig frekk og manipulerende og de andre foreldrene høres likedann ut. Ikke Finn deg i dette. Anonymkode: 29b78...625 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #134 Del Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 7.12.2023 den 18.50): Vil gjerne ha tips og råd om hvordan løse dette, for at de skal kunne flytte og bo, og finne jobb. Jeg går og håper på en oppdatering fra TS, men det er vel ikke så veldig sannsynlig når spørsmålet hennes egentlig var det over her. Tror ikke TS hadde forventet at alle ble så opprørt på hennes vegne og sinna på samboeren, og trakk hele forholdet deres i tvil. Anonymkode: 99365...861 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #135 Del Skrevet 10. desember 2023 Han skulle aldri tatt den avgjørelsen, det er DIN leilighet. Og hvis dine barn har betalt for å bo der, så kan det ikke forventes mindre av hans datter. Synes det er helt fair å si, alle behandles likt og utgiftene må betales. Anonymkode: 0bd96...584 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #136 Del Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 8.12.2023 den 13.22): Hun er sikkert opptatt med å skifte lås i leiligheten sin og da har hun ikke tid til å følge opp trolltråden sin på KG Anonymkode: 3daed...8b2 Nemlig 😋 Anonymkode: 52332...fa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 10. desember 2023 #137 Del Skrevet 10. desember 2023 Jeg hadde flytta inn sjøl, og løst alle mine problemer samtidig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #138 Del Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 8.12.2023 den 0.09): Gud forby at noen har andre ting å gjøre like før jul enn å sitte fastlimt inne på KG. TS ber om tips, og situasjonen er ikke akutt på noen måte. Da er det helt normalt å vente til det er kommet en god mengde svar. Man har ikke alltid tid til å svare på alle innlegg selv om man ønsker råd om en problemstilling. Anonymkode: aad5f...5e9 Hallo? Noen hjemme? Jeg skrev kommentaren i henhold til at dette mest sannsynlig var en trolletråd. (som viste seg å stemme) 🙄 Anonymkode: 52332...fa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #139 Del Skrevet 10. desember 2023 On 12/7/2023 at 7:00 PM, AnonymBruker said: Nesten så jeg ikke tror på denne historien.. Anonymkode: 26b1a...98a Samme her... Anonymkode: 80326...44a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 10. desember 2023 #140 Del Skrevet 10. desember 2023 Det der er pokker meg det frekkeste jeg noen gang har lest! Kreve at to arbeidsledige fjortiser hvor den ene ikke engang gidder å fortsette i jobben sin fordi det er så kjeeeedelig skal bo gratis i din leilighet? Hvordan skal de finansiere mat? Strøm? Skal pappa betale det da mens han samtidig krever at prinsessen og venninnen hennes bor gratis? Tror jeg hadde revurdert dette forholdet og flyttet inn selv, gitt. Han virker jo helt idiot. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå