AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #141 Del Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hallo? Noen hjemme? Jeg skrev kommentaren i henhold til at dette mest sannsynlig var en trolletråd. (som viste seg å stemme) 🙄 Anonymkode: 52332...fa7 Fordi du tror det må være tull hvis ts ikke svarer brøleapene på kg?😅 Tenk å være så selvgod Anonymkode: 99365...861 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #142 Del Skrevet 10. desember 2023 Jeg regner med at ts fikk rådene hun trenger og at hun ikke føler behov for å oppdatere løsning. Evt har noen av de involverte lest tråden, dette er jo sikkert gjenkjennelig Anonymkode: 5b44b...88f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Luna Skrevet 10. desember 2023 #143 Del Skrevet 10. desember 2023 tussi84 skrev (På 8.12.2023 den 12.31): De har faktisk krav på livsopphold, men lav sum siden de bor hjemme så lenge de ikke har inntekt. De kunne også fått til leie om de feks betalte leie til sine foreldre for å bo. Og flytter de ut så har de krav på ung sats livsopphold + dekning av boutgifter. Men man går da ikke inn for å gå på sosialen?? Sosialpenger er absolutt siste utvei, noe man søker om hvis man har prøvd alt annet, og ikke har lyktes. Et sikkerhetsnett for å støtte oppom de svakeste slik at ingen skal sulte i velferdssamfunnet vårt. Ikke noe man går inn for å få!! Først starter man studier, søker jobber osv. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #144 Del Skrevet 15. desember 2023 TS her. Sen oppdatering. Jeg har nå fått snakket ordentlig med jentene selv (ikke via samboer) og forklart at leiligheten er en inntekstkilde, og at mine barn ikke har bodd gratis. Mor er nå også inneforstått med situasjonen. Og alle forstår min situasjon etter forklaring og samtaler. Det er samboer som har gått veldig i baret her og lovet ut noe han ikke ante noe om. Jentene forstår at de ikke kan bo gratis. Det er selvsagt ingen glede rundt dette for noen av oss. Men jenta har innsett at det å bo gratis i Oslo ikke går. Men dette var noe hun (og venninna) virkelig genuint ønsket å gjøre, så de har begynt å planlegge for å få det til å fungere. Hun har derfor faktisk begynt å se etter jobb, og det har venninna også. Og best av alt er at hun har meldt seg til studier på BI slik at hun kan få studielån og kanskje stake ut en framtid, venninna har også undersøkt muligheter ved UIO. Så har jeg sagt at så lenge de studerer så kan de bo for tilsvarende leie som mine barn gjorde, selvsagt med økning som er naturlig over tid. Ingen trolletråd. Anonymkode: f310d...899 20 14 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #145 Del Skrevet 15. desember 2023 Flott med oppdatering! Og fint at datteren klarer å ikke være like umoden som far tydeligvis er 🙈 Anonymkode: 93913...9b0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #146 Del Skrevet 15. desember 2023 Mor og far får dekke leie og utgifter frem til jentene får seg jobb. Om det er slik at du ønsker at de skal få bo i leiligheten. Anonymkode: 702bd...07a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #147 Del Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 15.12.2023 den 23.10): Mor og far får dekke leie og utgifter frem til jentene får seg jobb. Om det er slik at du ønsker at de skal få bo i leiligheten. Anonymkode: 702bd...07a LES innlegg nr 144 fra ts Anonymkode: d4d2a...cf4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #148 Del Skrevet 14. januar Hvordan går det, TS? Bor jentene fremdeles i leiligheten? Anonymkode: 3b118...0f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå