Gå til innhold

Samboer har lovt sin 19-åring at hun kan få bo i min leilighet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Flytt inn i leiligheten selv! 🤩Hadde jeg glatt gjort i denne situasjonen. Stå på deg jente! 

Anonymkode: 4e456...4f4

ENIG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her må du bare stå på ditt. 

For det første er det din leilighet,  og for det andre ble dette planlagt bak din rygg. 

Ganske frekt egentlig,  å kreve å få bo gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurven skrev (2 minutter siden):

Her må du bare stå på ditt. 

For det første er det din leilighet,  og for det andre ble dette planlagt bak din rygg. 

Ganske frekt egentlig,  å kreve å få bo gratis.

Enda frekkere at samboeren og eks kona forventer at ikke bare datteren skal bo gratis på TS sin bekostning men også venninnen.

Anonymkode: 29b78...625

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enda frekkere at samboeren og eks kona forventer at ikke bare datteren skal bo gratis på TS sin bekostning men også venninnen.

Anonymkode: 29b78...625

Og enda frekkere at de blir SINTE på TS når hun finner ut hva de har planlagt bak ryggen hennes. 

Anonymkode: 99365...861

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Gud forby at noen har andre ting å gjøre like før jul enn å sitte fastlimt inne på KG.

TS ber om tips, og situasjonen er ikke akutt på noen måte. Da er det helt normalt å vente til det er kommet en god mengde svar. Man har ikke alltid tid til å svare på alle innlegg selv om man ønsker råd om en problemstilling.

Anonymkode: aad5f...5e9

Hun er sikkert opptatt med å skifte lås i leiligheten sin og da har hun ikke tid til å følge opp trolltråden sin på KG ;)

Anonymkode: 3daed...8b2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo lett å løse. Du selger/leier ut leiligheten til noen andre.

Samtidig som mor og far betaler leien til jentene i 6 mnd i Oslo. Da får jentene samme dealen, og de som har ordnet dealen får ansvaret som er rimelig. 

Anonymkode: 0f6e6...c88

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis leiligheten er nedbetalt (var vel arv?),

Arv har ingenting med om noe er nedbetalt eller ikke å gjøre, det er helt vanlig å arve boliger med boliglånet. Mange eldre låner opp på boligen for å spe på pensjonen. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Illuminatum said:

Det er snakk om skatt på leietaker for at vedkommende ikke skal skattlegges for fordelen ved fri bolig.

Utleier skattlegges etter de faktiske inntekter utleien gir.

Glemte å spesifisere at dette gjaldt utleie til nær familie, som nok også kan omfatte stebarn (det er litt vagt formulert). Vanlig utleie skattes normalt selvfølgelig.

Anonymkode: c7a8d...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Glemte å spesifisere at dette gjaldt utleie til nær familie, som nok også kan omfatte stebarn (det er litt vagt formulert). Vanlig utleie skattes normalt selvfølgelig.

Anonymkode: c7a8d...27d

Du fikk ikke med deg poenget. Ja, det er kun ved nær familie at leieTAGER slipper å skattlegges for fordel ved fri eller delvis fri bolig.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Nesten så jeg ikke tror på denne historien..

Anonymkode: 26b1a...98a

Jeg tror ingning på denne historien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Nesten så jeg ikke tror på denne historien..

Anonymkode: 26b1a...98a

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror ikke en dritt på det TS skriver jeg. 

Silkeramp skrev (32 minutter siden):

Hva feiler det dere, egentlig?

For det første er dette er debattforum, ergo har det ingenting å si om hi er sant eller ikke, det er problemstillingen man diskuterer.

For det andre: så fint at dere har rosa briller på livet og tror godt om alle, det betyr ikke at det ikke finnes drittsekker der ute.

For det tredje: hvis dere ikke har tenkt å bidra til tråden så la nå være å svare i stedet for å spore av med sånt møl. 

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silkeramp skrev (35 minutter siden):

Hvorfor er ikke denne tråden troverdig?! Ts har vel en jobb og er vel ikke på KG hele tiden... 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfume skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er ikke denne tråden troverdig?! Ts har vel en jobb og er vel ikke på KG hele tiden... 

Trolljegere på kg har ingen logikk, de liker bare å kjefte på TS og spore av tråder. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva feiler det dere, egentlig?

For det første er dette er debattforum, ergo har det ingenting å si om hi er sant eller ikke, det er problemstillingen man diskuterer.

For det andre: så fint at dere har rosa briller på livet og tror godt om alle, det betyr ikke at det ikke finnes drittsekker der ute.

For det tredje: hvis dere ikke har tenkt å bidra til tråden så la nå være å svare i stedet for å spore av med sånt møl. 

Mølet er det TS som står for, hilsen en AB med rosa briller. 

Når man skriver en så lang trådstart, forsvinner man ikke bare fra tråden på den måten. Er så typisk trolltråder at dette skjer. Etter 20 timer bør TS være litt nysgjerrig på svarene hun har fått. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Når man skriver en så lang trådstart, forsvinner man ikke bare fra tråden på den måten. Er så typisk trolltråder at dette skjer. Etter 20 timer bør TS være litt nysgjerrig på svarene hun har fått. 

20 timer er vel ingenting! på en torsdag ettermiddag / fredag formiddag! Vent til helgen. Du er ikke pliktig til å lese eller svare vettu! 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfume skrev (2 minutter siden):

20 timer er vel ingenting! på en torsdag ettermiddag / fredag formiddag! Vent til helgen. Du er ikke pliktig til å lese eller svare vettu! 

Og du tror blindt på denne historien? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og du tror blindt på denne historien? 

Jeg ser ingen grunn til å ikke tro på den. Jeg vet at mennesker antar mye og godtar mye. Blindt? Vel vi er på et forum ganske anonyme både med og uten nick for å diskutere muligheter for ditt og datt. Hva får noen ut av å skrive dette dersom ikke det var sant? Kan såklart være noen bare oppriktig lurer på hva man skulle gjort i en slik da fiktiv situasjon, men det er vel bare fint? 

Endret av Perfume
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er ingen regel som sier TS må skrive svar selv om hun leser svarene hun får. Du kan si "typisk trolletråd" så mye du vil, men du vet ikke om alle trådene du kaller troll faktisk er det eller ikke. Det er bare noe du tror. Finn en annen hobby. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Nja, ofte er det vel heller sånn at disse trådene eskalerer mye raskere enn hva som er sannsynlig. Feks at TS tar et dundrende oppgjør med samboeren, skaffer flyttebil og drar til sim andre leilighet i triumf mens de andre sitter slukørede igjen, alt i løpet av et par timer. Jeg er langt mer skeptisk til sånne tråder som det, hvor TS oppdaterer live på kg med "nå har jeg snakket med ham og.." flere ganger i timen. 

Anonymkode: 26af2...822

• Liker 6
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...