Gå til innhold

Grovere pizzabunn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen oppskrift på pizzabunn med f. eks sammalt hvete i tillegg til bare hvetemel? Går det å bare erstatte noe av hvetemel med sammalt hvete, eller? Trenger oppskrift som holder til langpanne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi erstatter ca 30% av hvetemelet med sammalt hvete eller rug, det funker kjempefint :)

Skrevet

jeg har kanskje bare 30 % hvetemel.

resten sammalt hvete fint og havregryn.

kjempegodt!

Skrevet

Lager pizzabunn på "slump", men jeg tror den består av

4 dl. vann

En pakke tørrgjær

1 ss olje

Litt salt

Ca. 2 dl. sammalt, fin hvete

Resten fint hvetemel til passe konsistens.

Min erfaring er i hvert fall at hvis du bruker 4 dl. vann, så kan du bruke nesten hva du vil frem til deigen har fått passe konsistens (Bortsett fra at deigen nok bør inneholde minimum ca. 50% fint hvetemel) og den passer perfekt på en vanlig stekeplate.

Skrevet

Jeg erstatter også ca. 40% med grovere meltyper, etter hva jeg har i skapet. Har også ofte i urtekrydder og olivenbiter hvis jeg har det. Det er kjempegodt!! :sikle:

Skrevet

Jeg lager alltid bera på slump, men til to pizzabunner bruker jeg ca 7 dl vann. Tror oppskriften du fikk over her var bra. Jeg pleier bare å bytte ut en del av hvetemelet med sammalt hvete, og det gir en veldig god smak til pizzaen.

Når jeg skal lage riktig forseggjort pizzabunn kjører jeg oliven, oppbløtte eller marinerte soltørkede tomater, fetaost, hvitløk og kaldpresset olivenolje sammen i foodprocessor. Dette blander jeg i pizzadeigen, og den blir utrolig god. Blandingen kan også brukes som fyll med f.eks. pepperoni oppå.

Skrevet

Bytter også bare ut 40-50% av hvetemelet med sammalt - evt. bruker en ferdigmiks for brød. Laget på "havrebrød" sist gang - ble kjempegodt det.

Bruker også sammalt mel i pannekakene - mye bedre og mer mat enn i vanlige pannekaker.

Skrevet
Jeg lager alltid bera på slump, men til to pizzabunner bruker jeg ca 7 dl vann. Tror oppskriften du fikk over her var bra. Jeg pleier bare å bytte ut en del av hvetemelet med sammalt hvete, og det gir en veldig god smak til pizzaen.

Når jeg skal lage riktig forseggjort pizzabunn kjører jeg oliven, oppbløtte eller marinerte soltørkede tomater, fetaost, hvitløk og kaldpresset olivenolje sammen i foodprocessor. Dette blander jeg i pizzadeigen, og den blir utrolig god. Blandingen kan også brukes som fyll med f.eks. pepperoni oppå.

:sikle:

Skrevet
Jeg erstatter også ca. 40% med grovere meltyper, etter hva jeg har i skapet. Har også ofte i urtekrydder og olivenbiter hvis jeg har det. Det er kjempegodt!! :sikle:

Mmmmm.. Fikk lyst på pizza nå, ja! :)

Skrevet

Vi har hjemmelaget pizza HVER fredagskveld vi :)

Tradisjon jeg har tatt med hjemmefra, har hatt det HVER fredag siden før jeg begynte på barneskolen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...