Gå til innhold

Kaffemaskin / kapselmaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken maskin har dere og evt hvilken vil dere anbefale? Vi trenger å bytte ut den gammeldagse kaffetrakteren. Hva velger man i jungelen? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en liten Tassimo på syrommet. Stort utvalg av kapsler og størrelse på kopp. Flere typer god kaffe (og noen typer "oppvaskvann") men kapslene genererer mye plast og søl. Har en Senseo 3i1 på kjøkkenet. Fordelen med den er at man kan lage 1 stor eller 2 mindre kopper samtidig, eller trakte en kanne ved behov. Veldig kjekt om det er fler enn to som vil ha kaffe. Denne bruker pods, ferdig kaffeporsjon i lukket papirfilter og genererer ikke plastsøppel. Her finnes det også godt utvalg i smaker og typer kaffe om man handler på rett sted.

Utvalget av kapsler eller pods til disse to er dyrt og dårlig i matbutikker, så det må bestilles på nett. Anbefaler kaffekapselen.no

Har også en Nespresso. Den er parkert i boden. Kapslene er dyre og koppene små. Var stas med latte og melkeskummer en stund, men foretrekker egentlig svart kaffe i stort krus. 

Det er veldig mye smak og behag når det gjelder kaffe, så du bør egentlig prøvesmake. Jeg holder en knapp på Senseo, både på smak og mulighet for å veksle mellom kopp og hel kanne. 

• Liker 1
Skrevet
Cirkelin skrev (58 minutter siden):

Har en liten Tassimo på syrommet. Stort utvalg av kapsler og størrelse på kopp. Flere typer god kaffe (og noen typer "oppvaskvann") men kapslene genererer mye plast og søl. Har en Senseo 3i1 på kjøkkenet. Fordelen med den er at man kan lage 1 stor eller 2 mindre kopper samtidig, eller trakte en kanne ved behov. Veldig kjekt om det er fler enn to som vil ha kaffe. Denne bruker pods, ferdig kaffeporsjon i lukket papirfilter og genererer ikke plastsøppel. Her finnes det også godt utvalg i smaker og typer kaffe om man handler på rett sted.

Utvalget av kapsler eller pods til disse to er dyrt og dårlig i matbutikker, så det må bestilles på nett. Anbefaler kaffekapselen.no

Har også en Nespresso. Den er parkert i boden. Kapslene er dyre og koppene små. Var stas med latte og melkeskummer en stund, men foretrekker egentlig svart kaffe i stort krus. 

Det er veldig mye smak og behag når det gjelder kaffe, så du bør egentlig prøvesmake. Jeg holder en knapp på Senseo, både på smak og mulighet for å veksle mellom kopp og hel kanne. 

Å. tusen takk! Den modellen fra Senseo ser jo veldig bra ut! Akkurat en slik type jeg var ute etter :)  

Skrevet

Har en eldre modell av denne https://www.power.no/kjoekkenmaskiner/kaffe-og-te/kaffe-og-espressomaskiner/automatisk-kaffemaskin/delonghi-eletta-cappuccino-evo-ecam46860b-kaffemaskin/p-1273347/?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA98WrBhAYEiwA2WvhOtXuezCwDH_jAbPV8T5M7oBdcFSJfQc3DfiDHzy6a9LQB88xyK2hqxoCJ2UQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Funker helt ok, lager kaffe, espresso, cappuccino, varm melk og varm vann til te/elc. Så kan du bruke både kaffebønner eller filtermalt kaffe til den.

Litt treg på traktingen av en kaffekopp ca 20 sek, men god kaffe.

Skrevet

Har nespresso maskin. veldig fornøyd, dyre kapsler men fantastisk kaffe:klappe:

Anonymkode: 3a88f...c8f

• Liker 3
Skrevet

Jeg droppet kapselmaskinen og kjøpte heller en Krups som maler bønner til hver kopp. Det er enda enklere enn kapsler da bønnene ligger klar i maskinen, blir like fersk kaffe og det er MYE billigere i bruk. Kan få de både med og uten melkeskummer.

Anonymkode: 0c5a7...f9a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg droppet kapselmaskinen og kjøpte heller en Krups som maler bønner til hver kopp. Det er enda enklere enn kapsler da bønnene ligger klar i maskinen, blir like fersk kaffe og det er MYE billigere i bruk. Kan få de både med og uten melkeskummer.

Kan du finne link til en slik? Jeg gikk meg vekk i jungelen. 

Anonymkode: 39b6a...8b9

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan du finne link til en slik? Jeg gikk meg vekk i jungelen. 

Anonymkode: 39b6a...8b9

Etter et raskt søk likte jeg denne veldig godt:

https://www.elkjop.no/product/hjem-rengjoring-og-kjokkenutstyr/kaffe-og-te/kaffemaskin-og-espressomaskin/krups-pisa-kaffemaskin-ea815070/455983#features

Den jeg har er så gammel at den finnes ikke i salg lenger.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Etter et raskt søk likte jeg denne veldig godt:

https://www.elkjop.no/product/hjem-rengjoring-og-kjokkenutstyr/kaffe-og-te/kaffemaskin-og-espressomaskin/krups-pisa-kaffemaskin-ea815070/455983#features

Den jeg har er så gammel at den finnes ikke i salg lenger.

Glemte å legge til at med hvis du liker Latte og slik får du like bra skum med en slik skummer som i en kaffebar. Jeg kjøper ikke fancy kaffe ute lenger da jeg lager den like bra på min Krups. Den er også enklere å rengjøre enn maskiner som har melk i egen beholder.

Jeg har prøvd alt da jeg jobbet med salg av slike maskiner før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...