mr.uneducated Skrevet 7. desember 2023 #1 Skrevet 7. desember 2023 Maskinister tjener gjerne 60-70-80 tusen kroner på en uke med overtid, og mekanikere har ofte over millionen i lønn på platform, men hva er egentlig det best betalte yrket offshore? Både innenfor yrkesfaglig og studiespesialiserende bakgrunner, helst litt av hvert.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #2 Skrevet 7. desember 2023 Vanlig lønn offshore kan umulig være spesielt bra. Jeg bor i et dyrt strøk og det er ingen der som jobber på rigg. Ja, men masse overtid osv. så blir det penger av det, men den ordinære lønna er...ordinær. Bedre enn på land, men de kaster ikke penger etter deg der ute. Har du bachelor/mastegrad og jobber f.eks i Equinor så blir det straks bedre. Anonymkode: 4bf8b...9f8
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #3 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Vanlig lønn offshore kan umulig være spesielt bra. Jeg bor i et dyrt strøk og det er ingen der som jobber på rigg. Ja, men masse overtid osv. så blir det penger av det, men den ordinære lønna er...ordinær. Bedre enn på land, men de kaster ikke penger etter deg der ute. Har du bachelor/mastegrad og jobber f.eks i Equinor så blir det straks bedre. Anonymkode: 4bf8b...9f8 Hva er dette for et idiotisk argument 😂 Riggarbeid er alltid omfattet av forskjellige lønnstillegg. Kveldstillegg, skifttillegg, nattillegg og jeg vet ikke alt. I følge utdanning.no er medianlønna til en operatør innen boring 824 000. (https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/bore-_og_vedlikeholdsoperator) Det er veldig bra for noen som ikke har utdanning utover fagbrev, og langt over medianlønna i Norge. Husk også at veldig mange riggarbeidere jobber to uker på og fire uker av, noe som gir en ganske så god timelønn. Anonymkode: 477f2...69a 3 1
mr.uneducated Skrevet 7. desember 2023 Forfatter #4 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vanlig lønn offshore kan umulig være spesielt bra. Jeg bor i et dyrt strøk og det er ingen der som jobber på rigg. Ja, men masse overtid osv. så blir det penger av det, men den ordinære lønna er...ordinær. Bedre enn på land, men de kaster ikke penger etter deg der ute. Har du bachelor/mastegrad og jobber f.eks i Equinor så blir det straks bedre. Anonymkode: 4bf8b...9f8 Husk at det er 1/2 vs. 6/8 år på skole og.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #5 Skrevet 7. desember 2023 Driller og kranfører er godt betalte jobber som ikke trenger høyere utdannelse. Du kan starte som lærling og jobbe deg oppover. Det har iallfall vært mulig før. Min svigerfar startet som arbeider på boredekk og endte opp med å drive et oljeselskap i Kuala Lumpur. Men det krevde at han reiste mye og var mye borte fra familien. Anonymkode: 587d3...22c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå