AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #1 Skrevet 7. desember 2023 Spørsmål til deg som jobber i barnehage. Hvordan tilrettelegging fikk du da du ble gravid? Jeg er gravid, uke 10 og etter samtale med jordmor mener hun jeg bør få tilrettelegging i barnehage. Men hva? Hvordan? Jeg har vært mye kvalm, trøtt og ellers dårlig form, men kvalmen har begynt å bli noe bedre og jeg skal derfor tilbake i jobb igjen fra neste uke (har vært sykemeldt i 5 uker) Anonymkode: 5bb6d...811
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #2 Skrevet 7. desember 2023 Prøvde på tilrettelegging i 14 dager før det gikk over i 100% sykemelding. Rett og slett fordi det gikk ikke an å tilrettelegge uten at det gikk alt for mye ut over de andre. Fikk først fritak fra garderobesituasjon. Og så fikk jeg ekstra oppgaver på kontoret. jeg sleit med kynnere og bekkenet. pga kvalme var det ingen tilrettelegging utenom at jeg sa at jeg ønsket å slippe bleieskift og matlaging pga luktene. Men luktene er jo generelt på avdelingen så var ikke mye poeng i det… Anonymkode: a7943...177
Fioritura Skrevet 7. desember 2023 #3 Skrevet 7. desember 2023 Jeg var gradert sykmeldt og fikk tilrettelagt med kortere dager istedenfor hele dager. Slet med bekkenet. Dette var ikke enkelt å få til, ga leder ett ultimatum at enten blir det tilrettelagt slik at jeg kan være på jobb ellers må jeg sykemeldes 100 % så får du selv velge om du vil ha meg her 😅 hadde litt flaks med at vi fikk inn ekstra folk noen mnd før jeg skulle ut i perm
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #4 Skrevet 7. desember 2023 Fioritura skrev (5 minutter siden): Jeg var gradert sykmeldt og fikk tilrettelagt med kortere dager istedenfor hele dager. Slet med bekkenet. Dette var ikke enkelt å få til, ga leder ett ultimatum at enten blir det tilrettelagt slik at jeg kan være på jobb ellers må jeg sykemeldes 100 % så får du selv velge om du vil ha meg her 😅 hadde litt flaks med at vi fikk inn ekstra folk noen mnd før jeg skulle ut i perm Å få vikar for halve dager eller bare noen timer om dagen har vi aldri fått til. Hos oss blir folk heller sykmeldte hele dager eller 100% slik at de andre slipper å jobbe så mye ekstra for å dekke inn timene den syke er borte. Det kan bli ganske heftig for de andre. Anonymkode: 5faa4...a87 1
Fioritura Skrevet 7. desember 2023 #5 Skrevet 7. desember 2023 Nei det er ikke ofte en får det til, jeg var heldig og fikk gå på toppen av ordinær bemanning. Alternativet hadde vert full sykmelding for å ikke belaste det resterende personalet!
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #6 Skrevet 7. desember 2023 Men jeg synes det blir feil å sykemeldes for jeg er ikke syk. Men jordmor mener at jeg ikke skal utsettes for blandt annet stress. Vil ikke det rette bli svangerskapspenger? Anonymkode: 5bb6d...811
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #7 Skrevet 7. desember 2023 11 minutter siden, AnonymBruker said: Men jeg synes det blir feil å sykemeldes for jeg er ikke syk. Men jordmor mener at jeg ikke skal utsettes for blandt annet stress. Vil ikke det rette bli svangerskapspenger? Anonymkode: 5bb6d...811 Stress? Hvorfor det? Er det noe spesielt med svangerskapet som gjør det risikosvangerskap eller lignende? Anonymkode: 8e945...e87
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #8 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men jeg synes det blir feil å sykemeldes for jeg er ikke syk. Men jordmor mener at jeg ikke skal utsettes for blandt annet stress. Vil ikke det rette bli svangerskapspenger? Anonymkode: 5bb6d...811 Første trimester kan være tøft, og du begynner heldigvis å bli bedre. Det er ingen grunn til å unngå litt stress pga graviditet, med mindre det er noe spesielt. Anonymkode: 7e528...b0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå